Toon posts:

Time Machine kopie niet terug te zetten na schone install.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een MacBook Pro waar na een update naar Yosemite het OS zo traag draaide dat ik besloten had een schone install te doen van Yosemite. Het bleek dat de home drive volledig was volgelopen met bestanden terwijl er maar 54 Gb in gebruik was. Ik heb uiteraard een Time Machine kopie gemaakt, heeft er 1 1/2 dag overgedaan om 54 GB op te slaan maar dit ter zijde. Na een schone install draait het weer als een zonnetje. Ik wil natuurlijk de bestanden van de Time Machine weer terugzetten maar dit lukt niet. Time Machine is zichtbaar maar de bestanden in de zg Star Wars interface niet. Na onderzoek blijkt dat velen hier mee worstelen en dit een bug in Time Machine is. Heeft iemand toevallig ergens een workaround gezien ? Zit nu met een kale MacBook. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Migratieassistent starten?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar denk ik ook aan, maar dan veronderstel ik dat ik ook de veroorzaker van de traagheid mee pak. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:46:
Het betreft een MacBook Pro waar na een update naar Yosemite het OS zo traag draaide dat ik besloten had een schone install te doen van Yosemite. Het bleek dat de home drive volledig was volgelopen met bestanden terwijl er maar 54 Gb in gebruik was. Ik heb uiteraard een Time Machine kopie gemaakt, heeft er 1 1/2 dag overgedaan om 54 GB op te slaan maar dit ter zijde. Na een schone install draait het weer als een zonnetje. Ik wil natuurlijk de bestanden van de Time Machine weer terugzetten maar dit lukt niet. Time Machine is zichtbaar maar de bestanden in de zg Star Wars interface niet. Na onderzoek blijkt dat velen hier mee worstelen en dit een bug in Time Machine is. Heeft iemand toevallig ergens een workaround gezien ? Zit nu met een kale MacBook. 8)7
De work around is om in Finder naar je Disk zelf te browsen ( dus niet in een map Afbeeldingen staan ofzo maar op de je root )
Dan TimeMachine opstarten en daarin bladeren naar de map waarvan je files wilt restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank, ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deels is het gelukt, de belangrijkste documenten zijn overgezet. Echter lukt het niet om MS for Mac over te zetten. Wellicht doe ik iets verkeerd, ga het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:54:
Deels is het gelukt, de belangrijkste documenten zijn overgezet. Echter lukt het niet om MS for Mac over te zetten. Wellicht doe ik iets verkeerd, ga het uitzoeken.
Applicaties waar een licentie en installeren aan vast zitten laten zich niet lekker terug zetten inderdaad. Beter is om die opnieuw te installeren met de originele sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:13:
Ja, daar denk ik ook aan, maar dan veronderstel ik dat ik ook de veroorzaker van de traagheid mee pak. Of niet?
Nee, want die gaat gewoon aan jou vragen WAT wil je terugzetten :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GeeMoney schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:10:
[...]

Applicaties waar een licentie en installeren aan vast zitten laten zich niet lekker terug zetten inderdaad. Beter is om die opnieuw te installeren met de originele sleutel.
Laat ik nu net die sleutel kwijt zijn. Kan niet meer bij de kluis van SurfSpot.
Pagina: 1