Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net foto's gemaakt met mijn Nikon D300s. Als ik de ontspanknop in druk, gaat de flitser wel af. Maar de foto's zijn onderbelicht. Wie heeft dit probleem ook mee gemaakt. En zo ja, weet diegene ook wat de oorzaak kan zijn. Alvast bedankt.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

We hebben wat meer informatie nodig om tot een mogelijke oplossing te komen. Kun je ons vertellen onder wat voor lichtomstandigheden je foto's hebt gemaakt, met wat voor instellingen (sluitertijd, diafragma, ISO) en hoe je de flitser ingesteld hebt?

www.maartendeboer.net

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En bij voorkeur ook gewoon een paar voorbeeldfoto's (liefst met exif info er nog in) :)

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 01-01-2015 15:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zonder exif idd lastig te zeggen, maar wat tips:

- Heb je (flits)belichtingcorrectie aanstaan?

- Probeer eens een andere lens, en kijk even goed in deze lens vanaf de achterkant of je de diafragmaring kunt draaien en of dat ook effect heeft (vooropgesteld dat je geen G lens hebt want dan heb je geen diafragmaring op je lens zitten, en eerst de diafragma ring unlocken met het schuifje).

- Schiet buiten eens een foto in daglicht, zonder flits (dus P/S/A stand gebruiken, of evt M stand als je daarmee overweg kan)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik fotografeer al tientallen jaren. Maar dit was echt een beginnersfout. Ik had per ongeluk de belichtingscorrectie verkeerd in gesteld. Foutje, bedankt.