• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Ik kom er niet meer uit en heb jullie hulp nodig ;)

Situatie:

Ik heb een tv op de slaapkamer, hier wil ik films/serie's bekijken die ik draadloos kan streamen naar de tv toe. Nu heeft mijn tv geen wireless functie erop, máár ik heb wel een chromecast!

Als ik nu bijv. via popcorn time iets via de telefoon stream naar mijn tv dan werkt dit, tot een paar minuten. Dan gaat mijn telefoon (Sony Z3 compact) de wifi verbinding met mijn router afbreken. Hij kan blijkbaar niet lang verbinding houden met zowel de chromecast als met de router.

Wat ik graag wil:

Heel simpel: Draadloos kunnen streamen naar mijn tv via de chromecast.

De NAS kan ik uiteraard wel gewoon bedraad in het netwerk doen, maar ik kan niet allemaal kabels naar mijn slaapkamer trekken helaas.

Nu gaf ik aan dat ik dit wilde doen dmv bijv. popcorn time/telefoon -> chromecast/tv

Maar ik sta open voor een NAS, één die wireless kan streamen naar een chromecast. Ik heb alleen geen idee hoe of wat. Nu heb ik wel gelezen dat een Synology een goed merk is, maar maakt het veel uit of ik een goedkope neem of een iets duurdere (max. €200,-) ?

En is het mogelijk om de NAS zelfstandig NZB bestanden te downloaden en uit te pakken , zoals op de pc mogelijk is? Dat ik dus eigenlijk geen pc nodig heb om snel iets te downloaden, maar dat ik het daarna wel gelijk kan streamen zonder een pc er tussen?

Wie heeft er een duidelijk advies voor mijn situatie? Ik ben jullie nú al dankbaar voor alleen het lezen ;)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

als je wifi signaal te zwak is voor popcorn time (wat nu het geval is), dan gaat de rest ook niet draadloos werken. Dus utp kabel + coax kabel naar je slaapkamer leggen.

Ik snap persoonlijk nooit zo alle opmerkingen van mensen die zeggen dat ze geen kabels kunnen trekken, heb ook een paar collega's op het werk die dat weigeren, is prima, maar dan gaat het echt niet werken (althans niet goed, wellicht kan je

Maar om ontopic te gaan, met een synology kan je automatisch downloaden, streamen naar de chromecast gaat hij niet zo fijn vinden (ben je beter af met een mediaspelertje.

Wellicht werkt netflix nu wel voor je, heb je een redelijk alternatief voor wat je zoekt wat niet al te duur is en dat goed omgaat met een wat zwakker wifi signaal.

edit: vergeet ik te vermelden dat je wel een synology voor 100 euro ongeveer hebt, maar een 4 TB schrijfje kost ook nog geld, dus je zit vrij rap aan de grens van de 200 euro. Vergeet dat dus niet bij de prijs mee te rekenen, anders heb je straks een nas zonder hdd erin.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2015 19:43 ]

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Waar staat de media die je wil spelen? Je kunt ook Plex op de pc installeren en die naar je ChromeCast laten streamen. Dan hoeft je telefoon er okk niet tussen te zitten.
Om je wifi signaal sterker te krijgen, kun je natuurlijk ook een wifi router extra plaatsen. Een range extender zou ik ivm snelheidsverlies niet doen.

Gadgets FTW!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:40:
als je wifi signaal te zwak is voor popcorn time (wat nu het geval is), dan gaat de rest ook niet draadloos werken. Dus utp kabel + coax kabel naar je slaapkamer leggen.
Het signaal is prima, mits ik het alleen op de telefoon af speel. streamen van telefoon naar de chromecast kost mij de verbinding na een paar min met de router.
Ursamajor schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:53:
Waar staat de media die je wil spelen? Je kunt ook Plex op de pc installeren en die naar je ChromeCast laten streamen. Dan hoeft je telefoon er okk niet tussen te zitten.
Om je wifi signaal sterker te krijgen, kun je natuurlijk ook een wifi router extra plaatsen. Een range extender zou ik ivm snelheidsverlies niet doen.
De bedoeling is om de NAS stand-alone te laten draaien, dus hier de films/series via usenet binnen te halen en dan naar de televisie (die een chromecast heeft aangesloten) te streamen wireless. Ik wil niet constant de pc aan laten.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik denk dat je toch bij Synology uitkomt. De DS213Air is er een die alles doet wat jij wil. (PW) Die kost 250 euro, zonder disks.

Gadgets FTW!

Verwijderd

als je een mediaspelertje erbij koopt (bijv. een wd tv live of iets dergelijks) heb je draadloze verbinding met een nas. Je kan doordat de mediaspeler in je netwerk hangt voor een goedkopere nas gaan, bijv. een 214se model. Dan stop je daarin om te beginnen een 3 of 4 TB WD Red schrijf en kom je op ongeveer 200 euro uit.

Als je wilt afspelen met de chromecast heb je een duurdere nas nodig terwijl het maar twijfelachtig blijft of het goed gaat werken. Afspelen via bijv. dlna zorgt voor geen subs, veel tweakers die streamen vanaf een goede nas naar de chromecast ondervinden problemen, het werkt eigenlijk alleen goed als je een vrij dure nas hebt (of een pc met een goede processor en geheugen) die als nas fungeert.

Als je wifi signaal dus aardig ok is, dan zou ik voor de oplossing van een goedkope synology gaan in combi met een mediaspeler. Dan moet je budget ongeveer 75 euro omhoog. Je kan in deze opstelling nog geen full blurays van 30+ GB afspelen, maar mkv's van 15 GB zullen dan wel werken (even ervan uitgaande dat je wifi dat trekt).

De goedkopere modellen van de synology kunnen net als de duurdere modellen prima alles zelf downloaden en uitpakken. Het downloaen gaat wel iets trager (3MB/sec maximaal) en het uitpakken gaat trager, maar ik download 70+ tv series met een 212j model (goedkoper synology model) en dat werkt prima terwijl ik nog meer dingen tegelijk met de nas doe. Als je echter wilt dat hij met 6 of 9 of meer MB/sec kan downloaden moet je doorsparen, maar bedenk goed dat hij vooral in de nacht ook werkt, dus voor dingen die je snel wilt kan je altijd nog je pc gebruiken).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 09:39 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Ursamajor schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:53:
Ik zou geen router nemen, aangezien je geen verkeer hoeft te routeren. Je wilt alleen maar van bekabeld naar wifi, dus een Access Point volstaat dan.

Er zijn daar verschillende oplossingen voor mogelijk, variërend van de huis-tuin-en-keuken hardware die waarschijnlijk al zullen volstaan, maar qua stabiliteit nog wel eens te wensen over laten maar aantrekkelijk geprijsd zijn (grofweg 100,- maar kan ook goedkoper of duurder, maar niet heel schrikbarende verschillen), tot professionele oplossingen waarvoor de portemonnee een heel eind verder open mag (sta niet gek te kijken als je voor een controller en 2 AP's zo 2000,- of meer mag neertellen). Voor die laatste optie zou ik niet kiezen voor thuis-gebruik. Het is heel erg mooi spul, en voor zakelijke toepassingen bijna een must als je een goed en betrouwbaar wifi nodig hebt met o.a. QoS voor bijvoorbeeld Voip met seamless roaming (dus met een draadloos toestel door het pand heen kunnen lopen en van het ene naar het andere accesspoint lopen, waarmee het gesprek gewoon netjes behouden blijft) maar voor thuis is dat eigenlijk altijd wel een overkill.

Ik zou in dit geval dus eerst eens een lijstje maken met de specifieke wensen die er liggen, en daar dan vervolgens hardware bij gaan zoeken. Voor zover ik nu de wensen die er liggen bekijk kom ik niet veel verder dan wifi met een knap bereik met minimaal 54mbit (maar eigenlijk is dat nog net effe te kort imho met het oog op hoge kwaliteit video en audio)

iRacing Profiel

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:49
Zelf heb ik een MyBook Live, waarmee ik tot 9MB/s via torrents kan downloaden. Newsgroepen is ook mogelijk, maar dat heb ik zelf nooit getest. Deze is gewoon aan de router gehangen en via de wifi van mijn TV kan ik gewoon via DLNA (incl. subs) films bekijken. Als je TV dit niet aan kan, kun je er dus een (wifi) mediaplayer tussen gooien, bijv een Raspberry Pi (of Banana Pi). Kost je in totaal ook geen 200 euro.

Maar ook dan moet je wifi voldoende zijn. Bij mij staat de TV een meter of vijf van het wifi router, dus dat werkt prima.

Verwijderd

Ik vind het wel apart dat jouw tv via dlna subs kan afspelen. Bedoel je dan losse .srt files? Dat werkt bij mij niet. Ik kan wel een mkv downloaden met ingebouwde subs, dat werkt. Maar los niet.

volgens mij kan het dlna protocol ook geen losse .srt's meesturen met een videobestand? Gebruik je geen NFS of SMB/SAMBA?

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 13:14 ]

• barrymossel
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:11:
Ik vind het wel apart dat jouw tv via dlna subs kan afspelen. Bedoel je dan losse .srt files? Dat werkt bij mij niet. Ik kan wel een mkv downloaden met ingebouwde subs, dat werkt. Maar los niet.

volgens mij kan het dlna protocol ook geen losse .srt's meesturen met een videobestand? Gebruik je geen NFS of SMB/SAMBA?
Hmm, dat zou natuurlijk ook zomaar kunnen. In ieder geval ondersteunen ze allebei (TV en NAS) DLNA... Dus ging ervan uit dat dat gebruikt werd...

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:37:
als je een mediaspelertje erbij koopt (bijv. een wd tv live of iets dergelijks) heb je draadloze verbinding met een nas. Je kan doordat de mediaspeler in je netwerk hangt voor een goedkopere nas gaan, bijv. een 214se model. Dan stop je daarin om te beginnen een 3 of 4 TB WD Red schrijf en kom je op ongeveer 200 euro uit.

Als je wilt afspelen met de chromecast heb je een duurdere nas nodig terwijl het maar twijfelachtig blijft of het goed gaat werken. Afspelen via bijv. dlna zorgt voor geen subs, veel tweakers die streamen vanaf een goede nas naar de chromecast ondervinden problemen, het werkt eigenlijk alleen goed als je een vrij dure nas hebt (of een pc met een goede processor en geheugen) die als nas fungeert.

Als je wifi signaal dus aardig ok is, dan zou ik voor de oplossing van een goedkope synology gaan in combi met een mediaspeler. Dan moet je budget ongeveer 75 euro omhoog. Je kan in deze opstelling nog geen full blurays van 30+ GB afspelen, maar mkv's van 15 GB zullen dan wel werken (even ervan uitgaande dat je wifi dat trekt).

De goedkopere modellen van de synology kunnen net als de duurdere modellen prima alles zelf downloaden en uitpakken. Het downloaen gaat wel iets trager (3MB/sec maximaal) en het uitpakken gaat trager, maar ik download 70+ tv series met een 212j model (goedkoper synology model) en dat werkt prima terwijl ik nog meer dingen tegelijk met de nas doe. Als je echter wilt dat hij met 6 of 9 of meer MB/sec kan downloaden moet je doorsparen, maar bedenk goed dat hij vooral in de nacht ook werkt, dus voor dingen die je snel wilt kan je altijd nog je pc gebruiken).
Mijn max download is zo'n 7 á 8 MB ps. Dus dat zou prima zijn als dat met de nieuwe 215j kan.

Maar ik begin nu een beetje te twijfelen met wat ik wil. Persoonlijk zou een XBMC media speler ook wel doen wat ik wil, alleen stream ik het ipv downloaden. Ik hoef niet perse opslag te hebben bij streamen, alleen als ik series of films wil downloaden stand alone dan zou een NAS nuttig zijn.

Keuzes keuzes keuzes

• barrymossel
Christiano007 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:36:
[...]
Mijn max download is zo'n 7 á 8 MB ps. Dus dat zou prima zijn als dat met de nieuwe 215j kan.

Maar ik begin nu een beetje te twijfelen met wat ik wil. Persoonlijk zou een XBMC media speler ook wel doen wat ik wil, alleen stream ik het ipv downloaden. Ik hoef niet perse opslag te hebben bij streamen, alleen als ik series of films wil downloaden stand alone dan zou een NAS nuttig zijn.

Keuzes keuzes keuzes
De vraag is dan of het aanbod bij streamen genoeg is voor je. Voor mij zeer zeker niet.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
barrymossel schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:22:
[...]

De vraag is dan of het aanbod bij streamen genoeg is voor je. Voor mij zeer zeker niet.
Wat mis jij dan ?

• barrymossel
Een minder bekende film. Een serie die buiten het Game of Thrones spectrum valt. Etc. Denk je dat je alles dat je zoekt kunt streamen in goede kwaliteit?
Pagina: 1