In mijn toch al paar jaartjes oude Dell Laptop (Studio 1747) zat nog de door Dell ingebouwde broadcom Wifi module waar ik al die tijd behoorlijk op heb lopen vloeken. Mede door de drukte op de gebruikelijke wifi frequenties bij mij in de buurt en volgens mij ook door de slechte support van de Linux kernel voor deze Wifi module heeft dat nooit goed gewerkt. Diverse USB alternatieven geprobeerd, maar die dingen zijn zo klein dat ik er al 2 kwijtgeraakt ben, en echt goed werken deed ook dat niet.
Een paar weken geleden de Intel Dual Band Wireless AC 7260 gekocht. Broadcom eruit, Intel ingebouwd in de laptop. Direct herkend in Ubuntu 14.04 (Ubuntu Gnome 14.04), 5G werkt, mooie stabiele verbindingen en snelheden tot ca. 300Mbit gezien. Uitermate tevreden mee dus. En het ding kostte ook nog maar iets meer dan 30 euro. En geïntegreerd, dus niet meer kwijtraken
Misschien een handige tip voor anderen
Een paar weken geleden de Intel Dual Band Wireless AC 7260 gekocht. Broadcom eruit, Intel ingebouwd in de laptop. Direct herkend in Ubuntu 14.04 (Ubuntu Gnome 14.04), 5G werkt, mooie stabiele verbindingen en snelheden tot ca. 300Mbit gezien. Uitermate tevreden mee dus. En het ding kostte ook nog maar iets meer dan 30 euro. En geïntegreerd, dus niet meer kwijtraken
Misschien een handige tip voor anderen