Welke voeding?

Pagina: 1
Acties:

• fistula80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
Hallo allemaal,

Allereerst wens ik jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar!

Wij hadden onlangs een stroomstoring en ik vermoed dat de voeding van mijn computer het heeft begeven. Nu wil ik de voeding vervangen, maar ik kom er niet helemaal uit. Waar moet ik op letten?

Op dit moment heb ik een voeding van Be Quiet, namelijk de BQT-S6-SYS-UA-700W.

Deze voeding is echter niet meer leverbaar. Maar waar moet ik nu opletten bij het aanschaffen van een goed alternatief? Ik heb trouwens een Asus PT6 deluxe V2 moederbord.

Ik heb geen merkvoorkeuren. Verder doe ik geen spannende dingen behalve dat het systeem een kleine overclock heeft.

Wie kan mij helpen op mijn zoektocht naar een goed alternatief? Hulp wordt echt enorm gewaardeerd door mij.

Alvast bedankt!

Gerben

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:12
Hier staat veel handige informatie: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28

Dit is denk ik de opvolger van je huidige model: pricewatch: be quiet! System Power 7 700W
Het zou zomaar kunnen dat deze zwaar overkill is, dus dit is verder geen aankoopadvies. Voor een goed op maat advies zul je zo'n beetje alle onderdelen moeten benoemen.

Redelijke kans dat we dan bij deze uitkomen: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

• fistula80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
Dankjewel voor de informatie. Ik denk inderdaad dat 700W nogal overkill is en dat die 520W een goed alternatief is.

Is Seasonic een goed merk? :)

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 08:09
Seasonic is een uitstekende merk!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Noem even de rest van je systeem op, eigenlijk alles (processor, videokaart, hardeschijven) en dergelijken. Zo kunnen we alleen maar raden en geen advies op maat geven!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦