Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pageview toename - Tweakers blikt terug in cijfers

Pagina: 1
Acties:

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
reviews: Gelukkig nieuwjaar! Tweakers blikt terug in cijfers
"Wat hierbij leuk is om op te merken, is dat we het afgelopen jaar bijna 4,9 procent meer bezoeken vanuit België hebben mogen verwelkomen, terwijl het aantal visits vanuit Nederland met ruim 7,3 procent steeg. Al met al is nu 9,9 procent van onze visits afkomstig uit België, een stijging van 0,3 procentpunt. Op deze pagina proberen we een beetje inzicht te geven hoe en waarmee jullie Tweakers bezoeken."

Hoe kan het aantal bezoeken uit Nederland harder toenemen dan het aantal bezoeken uit Belgie, en toch het aandeel bezoeken uit Belgie toenemen?

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Die stijging van 0,3 procent had procentueel gezien hoger geweest als het aandeel Nederlanders gelijk was gebleven. Conclusie is dus dat we flink gegroeid zijn afgelopen jaar, ook in België. Ik zal de cijfers morgen nogmaals narekenen, maar juist deze rekensom had ik al twee keer gemaakt voor de zekerheid.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:20
Als België groeit en Nederland gelijk blijft of minder groeit, dan neemt het 'marktaandeel' van België toe, ja. Maar als Nederland hárder groeit dan België, dan kan België geen groter marktaandeel krijgen natuurlijk. Dus ik ben benieuwd hoe je het hebt berekend :)

The devil is in the details.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Daling van de pageviews uit andere landen misschien?

druk en typefouten voorbehouden

• Hahn
Dat zou kunnen, maar dan heeft Nederland ook een groter aandeel gekregen :P En zoals het er nu staat lijkt het alsof België een groter aandeel heeft gekregen en Nederland niet.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Er staat nergens dat dat niet het geval is. We wachten de verklaring van Wilbert wel af :)

druk en typefouten voorbehouden

• Hahn
Ik zeg ook niet dat dat niet het geval zou zijn, maar door (alleen) te vermelden dat België een groter aandeel heeft, lijkt dat er te staan. Mijn post was dan ook meer een suggestie, dat als het komt door wat jij zei, dat wat meer te verduidelijken ;)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Daarnaast zijn er nog zo'n 2 miljoen berichten op GoT gepost, wat nagenoeg hetzelfde aantal is als in 2013. De dalende trend op het forum die enkele jaren geleden inzette lijkt dan ook definitief afgeremd.
Is dit ook terug te vinden in de core secties van het forum? Ik heb meer dat het vermoeden dat het forum "stabiel" is gebleven door minder streng te modereren en vooral meer "kansloze" topics en posts toe te staan, denk aan chat topics en aankoopfora waar elke dag dezelfde inzetloze vragen voorbij komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 01-01-2015 14:57 ]

39

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ahum, rekenen is niet mijn sterkte kant soms. Ik zat ernaast. Tekst luidt nu:
Al met al is nu 9,2 procent van onze visits afkomstig uit België, ondanks de absolute stijging relatief gezien toch een daling van 0,2 procentpunt.
Pagina: 1