Soundbar onder de monitor aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb momenteel twee forse, aktieve boekenplankspeakers aangesloten op mijn pc. Deze nemen naar mijn smaak teveel ruimte in beslag, dus ben ik aan het kijken naar compactere oplossingen. Ik houd wel van een fatsoenlijk hifigeluid, zonder opgepompte bas en surroundfrutsels.

Is een soundplate een goed alternatief voor bureauspeakers of is dit af te raden? Voordeel wat ik me kan bedenken is dat deze vrijwel geen extra ruimte inneemt. Mogelijke nadelen misschien de plaatsing van de speaker tov de oren (afstraalgedrag) en het feit dat je er erg dicht op zit?

Nogmaals, ik ben wel op zoek naar een vrij hoogwaardige hifi oplossing

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Al je op zoek bent naar een hoogwaardige hifi oplossing, vallen soundbars en soundplates in mijn ogen per definitie al af. ;) Zulke oplossingen zijn geluidstechnisch te veel een compromis om het in zo'n kleine behuizing te krijgen.

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-12-2025
Is een center speaker wellicht een idee? (Is wel mono/1 kanaal, dat besef ik me)

Of de 2 boekenplank speakers op zn kant, met de onderkanten naar het midden? Dan heb je nog wel stereogeluid

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Met actieve speakers neem ik aan dat hij geen versterker erbij wilt

Beter gewoon een pc setje nemen gezien ze meer geschikt zijn voor dichtbij en bij een 2.1 set spaar je ruimte door de sub op de grond te plaatsen

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
S1NN3D schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:38:
Al je op zoek bent naar een hoogwaardige hifi oplossing, vallen soundbars en soundplates in mijn ogen per definitie al af. ;) Zulke oplossingen zijn geluidstechnisch te veel een compromis om het in zo'n kleine behuizing te krijgen.
Geldt dat ook voor de betere/duurdere soundbars/plates?
jorisjan schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:46:
Is een center speaker wellicht een idee? (Is wel mono/1 kanaal, dat besef ik me)

Of de 2 boekenplank speakers op zn kant, met de onderkanten naar het midden? Dan heb je nog wel stereogeluid
Nee, een losse center is geen hifi oplossing en de speakers op z'n kant leggen bespaart geen ruimte, want wat je in de hoogte wint, verlies je dan in de breedte.
Mikayu schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:39:
Met actieve speakers neem ik aan dat hij geen versterker erbij wilt

Beter gewoon een pc setje nemen gezien ze meer geschikt zijn voor dichtbij en bij een 2.1 set spaar je ruimte door de sub op de grond te plaatsen
Ik wil inderdaad geen aparte versterker. De bedoeling is een zo leeg en opgeruimd mogelijk bureau. Dan moet ik het waarschijnlijk toch zoeken in kleine, hoogwaardige pc-speakers.
Is de Focal XS Book wat?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

EdGnoj schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:32:
Ik wil inderdaad geen aparte versterker.
Er bestaan versterkers die je in de 5.25" bays van je PC kan bouwen. Of is het puur voor de luidsprekers die erbij komen? Zijn die Creative T20 of T40 series iets voor jou? Al is het maar qua formaat?

Yes, but no.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
EdGnoj schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:32:
Geldt dat ook voor de betere/duurdere soundbars/plates?
Imho wel. Een fatsoenlijke speaker heeft nu eenmaal wat inhoud nodig en dat gaat met een dergelijke kleine behuizing nooit lukken.

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Misschien zijn een paar headphones iets voor jouw. Voor geluid/value kunnen speakers niet tegen aan.

Zelf heb ik een paar HD555's waarmee ik makkelijk ze de hele dag kan dragen zonder last van mijn oren te krijgen. Mijn family heeft een soundbar voor de TV, maar het geluids kwaliteit is vele malen slechter dan een paar headphones voor hetzelfde prijs.

Verwijderd

EdGnoj schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 13:10:
Is een soundplate een goed alternatief voor bureauspeakers of is dit af te raden? Voordeel wat ik me kan bedenken is dat deze vrijwel geen extra ruimte inneemt.
Ik heb een LG soundplate LAP 341 voor de mijn 47 inch LG TV.
Deze lijkt me echter toch nog best wel wel fors voor op een bureau qua breedte.

Hij is bijvoorbeeld breder dan mijn 24 inch monitor.
Het geluid is wel behoorlijk voor zo'n soort oplossing in een beperkte behuizing

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hPzBeLSB134lXudbzjmB3zni/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 13:39 ]

Pagina: 1