Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Hallo,

Allereerst de beste wensen voor 2015, maak er iets moois van!

Ik heb een vraag over de werking van de reservekopie.

Als ik inlog op iCloud zie ik bij "Instellingen/Mijn apparaten" een Imac, 2 Ipads en een Iphone. Op al deze apparaten staat de reservekopie ingesteld.

Op mijn Ipads staan (naast software) ook allerlei digitale versies van tijdschriften waar ik een abonnement op heb.

Als mijn Ipad kapot gaat wil ik alles wel op mijn nieuwe Ipad terug kunnen zetten.

Ik kan echter niet achterhalen waar die kopieën staan. Op iCloud zie ik de software en magazines niet terug.

Weet iemand hoe dat werkt?

Alvast ebdankt.

Gr.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Die informatie had ik al gezien en daar staat o.a.

Uw iCloud-reservekopie bevat informatie over het materiaal dat u hebt aangeschaft, maar niet het materiaal zelf. Wanneer u een iCloud-reservekopie terugzet, wordt het door u aangeschafte materiaal automatisch gedownload van de iTunes Store, App Store of iBooks Store.

De vraag is dus hoe dat werkt als je digitale versies van Engelse magazines gedownload heb. Kun je die dan (omdat de informatie over het materiaal dat ik hebt aangeschaft wel gedownload heb) nogmaals downloaden?

Ik ben bang als dat lang na aanschaf is je na teruglezen van de backup deze niet meer kan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij Wired en The New Yorker, beide tijdschriften waar je een abonnement op kan nemen op je iPad, zit een knop 'Restore Purchases' en daarna kan ik oude edities opnieuw downloaden als ik dat wil. Ook na het terugzetten van een reservekopie of het opnieuw opbouwen van de software op een iPhone of iPad.