Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Ik zoek een?
Televisie.

Wat is je budget?
Tussen de 750 en 1000 euro, of er moeten goede argumenten voor meer...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
HD Digicorder TV Zien
Netflix
Youtube ( dochter is daar wild van ;) )
Playstation 3 ( Occasioneel gebruik )

Wat heb je zelf al gevonden?
Alles en niets, TV's op HDTVTEST zijn of niet meer te vinden, of hebben een nieuwe nummering.
Hoe meer je leest, hoe meer je verwart bent.

De onvermijdelijke vraag: Wat heb je dan zelf al opgezocht?

Situatieschets
Mijn huidige setup is simpel, een Samsung LE-40B650 heb ik nu aan mijn muur hangen.
Daarop zijn een PS3, Chromecast voor Netlfix en YouTube, PopCorn Media Speler en een HD DigiCorder van Telenet aangesloten. Mijn AV Receiver is zelfs niet aangesloten.

Grootte van het scherm?
De kamer waar de TV in staat, is 5 meter diep, we zitten dus ongeveer op 4 meter afstand.
Volgens de regels van AVForums is het ongeveer 1,6 x de diagonaal van je TV. Dat maakt dat een 50" (127cm) goed is voor op 2meter afstand te zien. Persoonlijk lijkt me dat riducuul, op die afstand is TV kijken volgens mij zeer vermoeiend.

In de text hebben ze dan een meer conservatievere aanpak. Deze is 2,5 ten opzichte van het diagonaal. Een 50 inch heeft dan een minimum nodig van 3,175m, een 55 inch 3,50.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee. Ik wil een groter scherm, maar heb schrik dat die 55" de leefkamer gaat domineren. En dat is ook niet de bedoeling. Ik zou uit conservatisme voor een 50" gaan. Maar ik weet nog wanneer ik mijn vorige T.V. kocht, dat ik deze na een week al vond dat die iets groter mocht zijn. Maar er is altijd een punt van overdrijven. En ik weet dat punt niet goed te vinden.

Ok, ok, maar welke TV wil je nu kopen?
Goed dat je het vraagt, ik weet het echt niet meer. Hoe meer je leest, hoe meer je van alles tegenkomt dat je aan het twijfelen brengt. Ik wist van vroeger, alle features schakel je uit ( motion correction, enz ). Maar ik zie dat deze nu aan staan bij de testen, en goed worden bevonden.

Beter gezegd, ik ben volledig uit mijn lood geslagen, en krijg koppijn van al die reviews, en verschillende meningen. Dus ik hoop op een paar experts die mij in de richting willen duwen.

Dus je was lui, en hoopt dat iemand het voor jou doet?
Komt het eigenlijk wel een beetje op neer. Sorry daarvoor, maar ik zie door het TV bos, de pixels niet meer. Ik kan alleen maar besluiten dat ik random eentje ga halen.

Mocht je toch je eerste goede daad van het jaar doen, ik zal mijn voorkeuren hieronder even oplijsten :

- 3D is niet nodig, zit het erop, goed! Anders, nah!
- Ik hou van een warm beeld, geen overbelichte, studio achtige witte gloed, die alles er laat uitzien alsof het geschoten is met een HD Camera voor thuis gebruik. Maar ben geen pietje precies, die zwart waardes of kleur waardes gaat uitmeten.
- Kleine bezel, want mooier, dixit vrouw van het huis. Toevallig ook baas van het huis :)
- Geluid: Yes please. Een goed geluid mag eruit komen. Ik heb geen soundbar, nog versterker momenteel op de tv staan. Wie weet in de toekomst wel. Maar eigenlijk ben ik wel tevreden van mijn huidige geluid.
- 800Mhz of Trillioen Mhz Blur Motion Fast Collision Super Clear Crystal Water Traded Enhancement with Extra Salt. Er zijn tegenwoordig zoveel technieken, en foefkes, dat ik ze niet meer volg. Dus daar ook geen voorkeur voor.
- Smart TV? Ja hoor, niet dat ik Kinect gewijs wil gaan zwaaien voor mijn TV. Dat doet mijn dochter al genoeg. Die gebruikt dat als spiegel. ik zie mijn TV al uit en aan springen omdat ze aan het ballet oefenen is. Maar ik wil wel Netflix kunnen gebruiken en Youtube. DNLA enz, is eigenlijk niet zo van belang.

Promo's?

Promo's zijn er altijd, maar is het de moeite om een paar dagen te wachten tot na de CES? Zijn er dan betere promo's?

TL;DR
Ik zoek een TV tussen de 50 en 55 inch, met een goed beeld en geluid voor een goede prijs. En ben het Googlen beu, en ik kan niet kiezen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

http://tweakers.net/categ...YWJuYgJWWJOSBRc2MjpdraWgA

De lijst is op die manier al een stuk korter, en kun je je vraag nogmaals stellen wanneer je een handje vol modellen hebt uitgezocht.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Fietsbel schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 03:13:
http://tweakers.net/categ...YWJuYgJWWJOSBRc2MjpdraWgA

De lijst is op die manier al een stuk korter, en kun je je vraag nogmaals stellen wanneer je een handje vol modellen hebt uitgezocht.
Dat is het juist, op welke criteria selecteer ik daar? Dat lijkt me toch redelijk onzinnig. Zeker als je niet weet waar alles voor staat? Ik heb die lijst al bekeken, en de lijst op Amazon.de en de lijst op HDTVTest.co.uk en de lijst op AVForums.com en op de sites van Redcoon, Mediamarkt, Van Den Borre.

Of de nummers komen niet overeen, en het is onmogelijk om te weten wat echt de verschillen tussen de nummers zijn, of de modellen bestaan niet in Belgie. En de lijsten zijn overal anders. Begin daar maar eens in te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593965

1080P TV: pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart
4K TV: pricewatch: LG 55UB820V Zwart

Als je de LG neemt kan je gelijk beginnen met Netflix 4K :+

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 01-01-2015 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Die Sony Bravia heb ik inderdaad al een paar keer voorbij zien komen.
Voor mij is LG toch nog altijd een raar merk. Maar ik dacht dat Sony ook geen goede tv's meer maakte sinds ze de boot hadden gemist van de flatscreens.

Denk je dat 55" niet te groot is? Lijkt me toch een serieuze brok TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
tc982 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:07:
[...]

Die Sony Bravia heb ik inderdaad al een paar keer voorbij zien komen.
Voor mij is LG toch nog altijd een raar merk. Maar ik dacht dat Sony ook geen goede tv's meer maakte sinds ze de boot hadden gemist van de flatscreens.
Heb je zelf een voorkeur dan? Want je vindt de suggesties blijkbaar niks, maar wat vind je wél wat dan? ;)

En ik zou geen andere tv-fabrikant weten die ik beter zou vinden dan Sony eigenlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:18
tc982 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:07:
[...]
Denk je dat 55" niet te groot is? Lijkt me toch een serieuze brok TV...
Op 4m afstand zou ik niet eens nadenken over een 50 inch. Minimaal 55 inch, liefst nog groter nemen. Zit hier op 2.75m van een 65 inch af en dat was in het begin woowwwww wtf maar nu is het gewoon normaal.

Altijd een zo groot mogelijke tv kopen als het budget, de ruimte en de WAF het toelaat. Anders sowieso spijt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Brad Pitt schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:11:
[...]

Op 4m afstand zou ik niet eens nadenken over een 50 inch. Minimaal 55 inch, liefst nog groter nemen. Zit hier op 2.75m van een 65 inch af en dat was in het begin woowwwww wtf maar nu is het gewoon normaal.

Altijd een zo groot mogelijke tv kopen als het budget, de ruimte en de WAF het toelaat. Anders sowieso spijt.
Nog groter? Slik :) Ik denk dat ik dringend eens naar de winkel moet gaan om de grote te bekijken. ik zou zeggen, doe niet belachelijk, maar ik heb hetzelfde gehad met de oude TV. Die mocht gerust wat groter zijn... dus ik kan je volgen.
Hahn schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:11:
[...]

Heb je zelf een voorkeur dan? Want je vindt de suggesties blijkbaar niks, maar wat vind je wél wat dan? ;)

En ik zou geen andere tv-fabrikant weten die ik beter zou vinden dan Sony eigenlijk.
Kwam dat zo over? Sorry, dat was niet de bedoeling. Mijn voorkeur gaat uit naar die Sony omdat ik daar veel over kan vinden in reviews. Die LG charmeert me wel in design en 4K, maar dat is mijn nerd kant :)
Ik ben nu de specs van beide aan het bekijken, en dan heb ik het gevoel dat de Sony meer bang for money is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Opgelost: het is de w55805b gekocht. Stond voor 899€ en heb er nog 75€ korting op gekregen.
Hangt nu mooi te zijn aan mijn muur. En 55 inch is niet te groot

Pagina: 1