Oude HDD gebruiken in nieuwe build?

Pagina: 1
Acties:

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik vroeg me af hoe ik mijn oude HDD zou kunnen gebruiken in mijn nieuwe build. Google was niet erg behulpzaam omdat het denk ik een wat aparte vraag is.

Het komt erop neer dat ik nu een build heb met een 120gb SSD, deze wil ik gebruiken voor de windows installatie, gelukkig weet ik wel dat ik niet zomaar een oude HDD met windows in een PC kan dumpen. Kan ik verder gewoon mijn oude HDD in de pc installeren, of moet ik eerst iets doen met de bestanden die erop zitten, moet ik eerst windows verwijderen oid of gewoon ervoor zorgen dat de PC boot vanaf de SSD en klaar is kees?

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Wat voor aansluiting zit er op de hdd is dit nog parallel ata?

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• JackDaniel
Toet3r schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 01:15:
Wat voor aansluiting zit er op de hdd is dit nog parallel ata?
Oke dit is een beetje genant, maar mijn huidige PC is zo'n 3-4 jaar oud en deze heb ik niet zelf samengesteld. Eigenlijk heb ik geen idee wat voor HDD er in zit qua model. Weet alleen dat het een 1 TB schijf is. :F

Edit: oke, volgens mij is dit de HDD. Alleen snap ik weinig van de informatie
http://i.imgur.com/FcMCO0w.png

[ Voor 12% gewijzigd door JackDaniel op 01-01-2015 01:22 ]

• JackDaniel

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Afbeeldingslocatie: http://www.kepcil.com/kepcilin/harddisk/hdatastd/sataplug.jpg

links het nieuwere serial ata (sata) rechts oude parallel ata

Tegenwoordig ziiten er op mobo's sata aansluitingen, er zijn mogelijk wel mobo's die daarnaast ook nog pata aansluiting hebben.

• JackDaniel
Oooh, ik denk dat ik goed zit dan. Zo oud is de kaart gelukkig ook niet. Ik maakte mij meer zorgen wat betreft het software aspect. Als ik de schijf gewoon aansluit in de nieuwe PC, komt deze dan tevoorschijn als schijf :G of whatever, en kan ik dan gewoon door de bestanden browsen?

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

De hhd die je bedoelt heeft sata aansluiting.

Als je windows vanaf de ssd boot kan je de windows partitie op de hdd wegmikken en de vrijgekomen ruimte weer partitioneren en voor data gebruiken.

Pagina: 1