PC voor een vloeiende gameplay van Sims

Pagina: 1
Acties:

• Latte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-03 17:28
Al een tijd wil ik Sims 3 en de uitbreidingen daarvan op hoge instellingen, goed kunnen spelen. Dit geldt ook voor Sims 4.
De laatste tijd heb ik het gespeeld op mijn laptop wat in het begin wel ging. Later realiseerde ik me dat mijn laptop een processor-snelheid heeft van 1.6 GHz, terwijl er 2.0 GHz wordt aanbevolen voor Sims 3. Ik dacht wel goed te zitten met mijn processor omdat het een Intel i7 is. Ook denk ik dat de videokaart beter kan. Zodoende wil ik graag een degelijke pc opstellen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil zowel Sims 4 als Sims 3 met (bijna) alle uitbreidingspakketten vloeiend kunnen spelen op ultra settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs ligt rond de € 700,-, excl. assemblagekosten.
Hoewel ik veel mensen heb zien zeggen dat het zelf in elkaar zetten van een pc net zo gemakkelijk is als het in elkaar zetten van lego, wil ik toch mijn pc laten assembleren. Ik ben nog aan het uitzoeken waar ik dat het beste kan laten doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een muis en een toetsenbord heb ik in bezit. Een monitor (van BenQ) wil ik nog aanschaffen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Nvidia videokaart (op z'n minst een GTX 750 Ti), een processor met een snelheid van minstens 2.0 GHz, 8GB RAM, een SSD van 250GB, een HDD van 1 TB, een goede behuizing en besturingssysteem Windows 8.1.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst heb ik een Nvidia videokaart. Ik zou zo voor een GTX 980 kunnen kiezen maar dat schijnt te veel van het goede te zijn voor deze spellen en de prijs stijgt ervan omhoog.
De processor heb ik het liefst van Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Goed geluid. Ik hoop dat ik genoeg heb aan de geluidskaart die op het moederbord zit.
- Een goed bedrijf dat mijn pc in elkaar kan zetten. (Is er iemand die pas geleden een pc heeft laten assembleren door Alternate? Zo ja, hoe zijn de ervaringen?)
- Een computer die zo stil mogelijk is. Ik dacht nog na over een extra koeler maar weet niet of dit persé nodig is met een CM 690 III behuizing.

Ga je overklokken?
Dat is voor nu niet mijn bedoeling.

Hieronder de producten die ik zelf op het oog heb. Is dit goed voor een vloeiende gameplay?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,95€ 66,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 141,50€ 141,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1.5TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 72,95€ 72,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU€ 68,-€ 68,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,89€ 12,89
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 50,-€ 50,-
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 669,24

[ Voor 41% gewijzigd door Latte op 31-12-2014 21:28 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:41

Thomg

Aww yiss

Op zich heb je wel een redelijk gebalanceerde pc en goed je research gedaan ( mist alleen een tweakers lijstje, foei! ), maar waarom wil je per sé intel? Waarom wil je per sé nvidia?

Maak dat even hard, kom niet met iets als
"Ik hoor dat het beter is"
"Ik heb daar ervaring mee"
Want dat soort argumenten horen niet thuis bij het overwegen van je build.

Als je stilte erg belangrijk vind zou ik trouwens eerder een R4 nemen van een 690.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 31-12-2014 20:14 ]

• Latte
Ik zou graag een tweakers lijst willen! Maar ik heb dat nu nog niet voor elkaar.

Voor een Intel processor heb ik ooit gekozen vanwege de quad core die erin zit. Processors van AMD hebben dat ook maar ik heb eigenlijk geen ervaring met processors van AMD. Bij mijn laptop toentertijd heb ik dan ook gekozen voor wat ik gewend ben.
Ja en over Nvidia..dat komt toch een beetje neer op de lofverhalen. Lofbeelden, eerder gezegd. Op internet heb ik zoveel gameplays gezien van mensen met een Nvidia kaart en soepel dat het liep..

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je wilt enkel en alleen Sims 3/4 spelen? Niks anders?

• Latte
Voornamelijk Sims 3 en Sims 4. Ik houd me ook nog weleens bezig met Adobe pakketten (Photoshop, InDesign en Premiere). Ik hoop dat die er naast de spellen nog bij kunnen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als je gebruikt maakt van adobe is een 4460 wel begrijpelijk.

Ga toch zeggen dat een 270 beter geschikt is voor jouw doeleinden.

pricewatch: Club3D Radeon R9 270 '14 Series

• Latte
Oke! Is dat een krachtigere videokaart? Ik zal er eens naar kijken.
Is de R4 waar je het over had ook van Cooler Master?

• Latte
Bedankt.
De wishlist zit er nu trouwens fatsoenlijk bij.

Ervaringen over de assemblage bij Alternate zijn nog steeds welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door Latte op 31-12-2014 21:31 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Denk niet dat men die hier echt heeft, een doorsnee tweaker zet het zelf in elkaar.

Van wat ik heb gehoord/gelezen zijn de assemblages over het algemeen wel degelijk, je krijgt gewoon waar je voor betaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 31-12-2014 21:38 ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Voor nu is 360w voeding voldoende, echter als je wil upgraden naar een zwaardere videokaart...kom je stroom tekort. Liever 100W teveel dan 100W te weinig, plus je voeding kan stiller werken omdat ie meer belasting afkan.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dus iets als dit.
pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular
pricewatch: Seasonic S12G 450W
pricewatch: Seasonic G-Serie 450 Watt

Als je gold per sé wilt.

Maar het hoeft niet.
http://www.techpowerup.co...0_Direct_Cu_II_OC/24.html
http://www.xbitlabs.com/a...well-refresh_6.html#sect0

4460+750Ti ~= 250W
4460+270 ~= 300W

[ Voor 20% gewijzigd door Thomg op 31-12-2014 21:56 ]

• Latte
@pwillemske
Ik had hiervoor gekozen voor een Cooler Master B500. Maar op advies ben ik toen overgegaan op Seasonic. Ik had toen al voor bijv. de Seasonic M12II-520 EVO moeten kiezen omdat die wel 450W heeft. Alleen ik kan deze voeding niet meer selecteren bij de samenstelling die ik nu heb. Enig idee door welk onderdeel dit komt? (Ik stel het samen via de 'PC-Builder' van Alternate.)

@Thomg
Het prijsverschil valt wel op tussen Alternate en andere winkels bij de voedingen die je opgeeft. Ik moet toch echt ook kijken naar een ander bedrijf wat kan assembleren.
Pagina: 1