Ip-camera op netwerk aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikevouwer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo Tweakers en ander volk, voor straks een Happy New Year maar voor nu een vraagje waar ik niet uitkom.
Ik wil een IP camera aansluiten op mijn netwerk, de camera heeft alleen een bekabelde funktie en is NIET draadloos.
Config is als volgt:
Modem bekabelt naar mijn router, en bekabelt naar een switch, vanuit de router gaat er een kabel naar mijn NAS
De router heeft een kabel naar mijn PC en de rest doet hij draadloos. (tablet,laptop,smartphones enz.)
Nu staat de IP camera een goede 200 meter verderop (drachtige merrie in een buitenstal) en ik wil geen 200 meter netwerkkabel over de grond laten lopen.
Is er een manier om de camera lokaal ergens op aan te sluiten, en dit vervolgens draadloos met mijn router te laten praten, en de beelden op mijn NAS op te laten slaan? (NAS is een SYnology DS214se)
Ben al bij de diverse computerwinkels geweest maar niemand heeft mij verder kunnen helpen.

Router is een Sitecom wl-153

grtz Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:04
Ik heb dit verhaal een paar keer zitten lezen, maar ik begrijp niet hoe je beelden van die merrie krijgt wanneer de camera niet op lokatie staat....Of zie ik iets over het hoofd in je configuratie ?
....oke, ik vat hem. Denk dat de champagne van gisteravond parten speelde :O

[ Voor 17% gewijzigd door EverLast2002 op 01-01-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Wireless bridge, eventueel in combinatie met een goede antenne.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er vanuit gaande dat je wél stroom in je stal hebt en dat dat géén afzonderlijke lichtnetaansluiting met een eigen meter is maar dat deze op een fase van je woonadres zit: Een setje EOP (Ethernet Over Power) adapters kan tegenwoordig goed over (ruim) 200Mtr. werken.

Een IP Cam vereist gelukkig niet zoveel bandbreedte dus in theorie zou het moeten kunnen.

Als die camera compatibel is met je Synologie NAS dan kun je er ook gewoon van opnemen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:35
Heb je een clear line of site? Dan zou je met een setje Ubiquiti nano's kunnen werken. Wel het vermogen een eind terug schroeven.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
Je hebt een AP/Router nodig die in client mode kan contacten met Wifi. Een voorbeeld is een ubiquiiti nano of bv de bekende tp-link routers icm *wrt. Er dan wel vanuitgaande dat je gewoon goed WiFi bereik in je stal hebt momenteel. Anders moet je inderdaad met powerline/moca of straalverbinding (2x ubiquiti nano) aan de slag

Dan krijg je zoiets (de wired connection naar de computer moet je als je camera zien)
Afbeeldingslocatie: http://www.tp-link.com/resources/images/faq/200892318427926.jpg

voorbeeld WiFi bridge
Let wel even op wat voor type je nodig hebt. (is je netwerk bv 802.11n/ac 2.4/5ghz) en koop een WiFi bridge die dit ook ondersteund.

[ Voor 88% gewijzigd door laurens0619 op 01-01-2015 14:55 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:32
wimmel_1 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 13:41:
Er vanuit gaande dat je wél stroom in je stal hebt en dat dat géén afzonderlijke lichtnetaansluiting met een eigen meter is maar dat deze op een fase van je woonadres zit: Een setje EOP (Ethernet Over Power) adapters kan tegenwoordig goed over (ruim) 200Mtr. werken.

Een IP Cam vereist gelukkig niet zoveel bandbreedte dus in theorie zou het moeten kunnen.

Als die camera compatibel is met je Synologie NAS dan kun je er ook gewoon van opnemen.
Dit is waarschijnlijk de goedkoopste en (indien mogelijk) beste oplossing die is genoemd. De rest is meteen een investering voor iets wat (waarschijnlijk?) tijdelijk is.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03
Al denk ik dat een utp van 200 meter ook wel moet helpen ( uiteraard dient deze kabel uit 1 stuk te bestaan)

(En ja 100 meter is gegarandeert, en volgens specs, echter word nergens gezegd dat 200 meter niet werkt)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

shure-fan schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:11:
Al denk ik dat een utp van 200 meter ook wel moet helpen ( uiteraard dient deze kabel uit 1 stuk te bestaan)

(En ja 100 meter is gegarandeert, en volgens specs, echter word nergens gezegd dat 200 meter niet werkt)
Laat ik je bij deze dan maar even uit die droom helpen. Zónder switch/repeater houd het meestal écht op bij ~120Mtr. in geval CAT5/5E/6/7 bekabeling.

Ik ben op m'n werk dan ook erg blij dat Cisco in z'n iOS/CatOS tegenwoordig een Cable Test commando heeft zitten zodat er vaak op afstand al te zeggen is wáár het probleem bij de klant zit :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 01-01-2015 15:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Dus er zijn meerdere opties:

1. WiFi Ap client
2. PowerLAN
3. UTP kabel (alhoewel sommige zeggen dat het niet werkt, misschien wel / misschien niet)
4. glasvezel. Is tegenwoordig niet duur meer, helemaal als je een plastic (gas) buis in de grond legt, en daarin de glasvezel legt. De glas naar Ethernet omzetters kan je voor 30-40 euro kopen (je hebt er 2 nodig). Zoek maar op eBay.

dat laatste is preferabel, kan je later nog andere "leuke" dingen aan hangen, zoals een server, NAS etc....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 01-01-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikevouwer
Mag ik jullie allemaal hartelijk danken voor de reakties en de tips die ik kan gebruiken.
Ga eerst eens zo'n PowerLAN proberen, is redelijk goedkoop en als dat werkt is het voor mij prima.
happy new year voor allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikevouwer
Was bij de ACTION en kwam een wifi repeater tegen voor 15 euro met 2 lan aansluitingen, heb hem meegenomen voor de grap om eens te kijken wat het is.
Gaat om dit type
Afbeeldingslocatie: http://lab31.eu/wp-content/uploads/WifiRepeater_Action-black.jpg
Opgezet als wifi repeater, camera met zijn netwerk kabel in de lan poort gestoken en het werkt vlekkeloos.
Niet te geloven zeg ben ik ff spekkoper voor die 15 euro.
Pagina: 1