suggestie voor pricewatch: land van herkomst webwinkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 18:41
Sorry maar hier ben ik weer met een suggestie:
Is het niet mogelijk om een vinkje aan te maken voor selectie alleen Nederlandse webwinkels [of voor de mensen uit Belgie, Belgische WW]. Ik zie bv bij de mobiele telefoons enkele Belgische webwinkels ertussen, liefst koop ik natuurlijk in Nederland.
Op hardware.info gebruiken ze trouwens de locatie van de webwinkel en te selecteren: "toon buitenlandse shops" ook een oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Toine1 op 31-12-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 12:31

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Tandwiel icoontje rechtsboven -> land instelling :?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Sorry je begrijpt me niet goed of ik heb het weer niet duidelijk opgeschreven. :)
Doe mij een plezier en klik je tandwieltje op NL.
Ga daarna naar pricewatch: Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart
Nu klik de bovenste twee web winkels aan, dit zijn Phone villa en f-mobile.be.
Ja, deze leveren wel naar Nederland, maar dit vraag ik niet, dus nogmaals mijn vraag:Is het niet mogelijk om een vinkje aan te maken voor selectie alleen Nederlandse webwinkels [of voor de mensen uit Belgie, Belgische WW]. Ik zie bv bij de mobiele telefoons enkele Belgische webwinkels ertussen, liefst koop ik natuurlijk in Nederland..

M.a.w. ik wil helemaal niet iets kopen van een webwinkel uit Belgie of voor mij part Nigeria, die natuurlijk allemaal ook naar Nederland kunnen leveren, [wel eerst van te voren betalen] en waarschijnlijk zijn er ook Belgische kopers die liever iets kopen van een Belgische webwinkel.

[ Voor 3% gewijzigd door Toine1 op 01-01-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 09:27

henry_boy

Salessupport Tweakers
Via de landinstelling rechtsboven is het inderdaad mogelijk te filteren op land, waar de webshops naar leveren BE/NL.

Wat is voor jou de reden om niet bij een Belgische webshops te bestellen, als deze wel naar Nederland leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Als er geen problemen zijn niet, maar als er gezeik is dan beginnen de problemen pas echt met buitenlandse webwinkels. Slechte ervaring met een Franse webwinkel, die er ook uitziet alsof deze uit NL komt, dus geen zin in een nieuw Buitenlands avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

henry_boy schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:23:
Via de landinstelling rechtsboven is het inderdaad mogelijk te filteren op land, waar de webshops naar leveren BE/NL.

Wat is voor jou de reden om niet bij een Belgische webshops te bestellen, als deze wel naar Nederland leveren?
De hoge verzendkosten als iets ivm garantie retour moet en daadwerkelijk aan moet komen? (Dan valt PostNL af.) En hebben ze daar een soort van WKOA? Dat kun je in de PW volgens mij niet zien, of wel :P

Ik vind het iig een goed idee, een landvanoorsprong-filter.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 02-01-2015 19:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Raven schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:51:
En hebben ze daar een soort van WKOA?
Dat is een Europees recht. Dat zegt natuurlijk niet dat ze het exact gelijk in Belgie, Duitsland en Frankrijk hebben, maar het moet minimaal dezelfde basisrechten hebben (en die zijn vorig jaar aangescherpt in het voordeel van de consument).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Toine1 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 09:55:
Sorry je begrijpt me niet goed of ik heb het weer niet duidelijk opgeschreven. :)
Doe mij een plezier en klik je tandwieltje op NL.
Ga daarna naar pricewatch: Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart
Nu klik de bovenste twee web winkels aan, dit zijn Phone villa en f-mobile.be.
Ik zie daar alleen Nederlandse leveranciers. Zelfs bij de winkels die niet aan de verzend- en betaalmethodesfiltering voldoen staat alleen Amazon en geen rijtje Belgische shops... zie jij echt het nederlandse tandwieltje rechtsboven? Of is de prijslijst vandaag anders dan wat jij eergisteren zag?
Ja, deze leveren wel naar Nederland, maar dit vraag ik niet, dus nogmaals mijn vraag:Is het niet mogelijk om een vinkje aan te maken voor selectie alleen Nederlandse webwinkels [of voor de mensen uit Belgie, Belgische WW]. Ik zie bv bij de mobiele telefoons enkele Belgische webwinkels ertussen, liefst koop ik natuurlijk in Nederland..
De makkelijkste truc met de huidige pricewatch is je betaalmethode-filter op 'ideal' zetten. Er zijn maar weinig Belgische winkels die dat aanbieden.
Maar ik zou in jouw geval toch eerst controleren of je inderdaad naar een lijst voor Nederlandse bezoekers zit te kijken... want bij mij zijn de goedkoopste twee Belsimpel.nl en Castle.nl en komt er in geen enkele voor mij zichtbare naam '.be' voor.
Zelfs als ik 'm op Belgie zet begint het alsnog met Belsimpel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
ACM schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:58:
Ik zie daar alleen Nederlandse leveranciers. Zelfs bij de winkels die niet aan de verzend- en betaalmethodesfiltering voldoen staat alleen Amazon en geen rijtje Belgische shops... zie jij echt het nederlandse tandwieltje rechtsboven? Of is de prijslijst vandaag anders dan wat jij eergisteren zag?
Die lijst is inderdaad veranderd. De 2 Belgische shops die bovenaan stonden zijn nu verdwenen uit het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Ik had nogmaals: alles op NL staan [tandwieltje] en inderdaad nu zijn die Belgische WW weg. Ik zie trouwens dat bij mij alles standaard op iDeal staat dus dit wil niets zeggen ivm filtering buitenlandse WW.

Ben wel benieuwd wanneer de eerste China.nl webwinkels erin komen, zo'n keurig in het Nederlands vertaalde WW, waar je pas erg in hebt als het pakje vanuit Hongkong aankomt.

edit: Ik denk dat mijn voorstel duidelijk is, dus aan jullie de beslissing wat je ermee gaat doen.

[ Voor 73% gewijzigd door Toine1 op 04-01-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Toine1 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:06:
Ik had nogmaals: alles op NL staan [tandwieltje] en inderdaad nu zijn die Belgische WW weg. Ik zie trouwens dat bij mij alles standaard op iDeal staat dus dit wil niets zeggen ivm filtering buitenlandse WW.
Er zijn maar weinig buitenlandse sites die iDeal aan kunnen bieden (dan moeten ze tenslotte klant worden bij een Nederlandse bank), dus dat zegt wel degelijk iets. Zie maar hoe Amazon er bij staat, altijd onderaan omdat ze geen iDeal bieden. Zelfs de meeste webwinkels in Belgie kunnen/doen het niet.
Ben wel benieuwd wanneer de eerste China.nl webwinkels erin komen, zo'n keurig in het Nederlands vertaalde WW, waar je pas erg in hebt als het pakje vanuit Hongkong aankomt.
Alle winkels worden vooraf gescreened voor we ze klant van ons laten worden, het is uiteraard niet onze bedoeling dat winkels met veel slechtere consumentenvoorwaarden erin worden opgenomen.
Het screenen is vast geen feilloos middel, maar een van de voorwaarden is wel dat ze in een de consumentenvoorwaarden goed hebben geregeld (vziw doen we daarom nu alleen maar NL en BE winkels, met een enkele uitzondering zoals Amazon.de). Zolang consumentenrechten buiten Europa niet geregeld is op vergelijkbare wijze als erbinnen, verwacht ik niet dat we uberhaupt overwegen om winkels uit China e.a. aan te sluiten.

We zien af en toe nog een vraag om Duitse winkels (die ook specifiek in Nederland leveren) of andere bekende en uitzonderlijke winkels toe te voegen; of we dat gaan doen is nog niet besloten, maar ik verwacht niet dat het verder gaat dan dat. En naast Duitse winkels zitten onze medetweakers blijkbaar toch al niet te wachten op winkels uit andere landen.
edit: Ik denk dat mijn voorstel duidelijk is, dus aan jullie de beslissing wat je ermee gaat doen.
Zolang onze plannen zijn om alleen maar Belgische en Nederlandse bezoekers te bedienen, verwacht ik zelf niet dat de product-mensen die hierover gaan nog bovenop het (aflever)landkeuze-tandwieltje een extra (ietwat dubbelop en daardoor verwarrend) filter toevoegen om te filteren op land van verzending :)

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 04-01-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Het is jullie beslissing om hier niets mee te doen en over China.nl bedoel ik niet onbetrouwbare winkels maar dat jullie de poort nu open zetten voor de hele wereld en je soms niet kunt zien dat je zaken met een WW uit het buitenland doet, voormij zou het handig zijn dat ik alleen de NL winkels te zien kan krijgen.

En nogmaals ik selecteer op tandwielje NL en iDeal staat op aan en ik krijg dit:

pricewatch: Samsung Galaxy S5 Zwart

Als eerste staat er weer een Belgische website waar je dus zo te zien ook niet met ideal kunt betalen, maar ik heb dus wel ideal aangevinkt. Oeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik krijg idd dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dusUQyT.png

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
klopt f-mobile.be en bedankt, ik kan nl vanuit mijn werk wat moeilijker printscreen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Toine1 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:02:
Het is jullie beslissing om hier niets mee te doen en over China.nl bedoel ik niet onbetrouwbare winkels maar dat jullie de poort nu open zetten voor de hele wereld en je soms niet kunt zien dat je zaken met een WW uit het buitenland doet, voormij zou het handig zijn dat ik alleen de NL winkels te zien kan krijgen.

En nogmaals ik selecteer op tandwielje NL en iDeal staat op aan en ik krijg dit:

pricewatch: Samsung Galaxy S5 Zwart

Als eerste staat er weer een Belgische website waar je dus zo te zien ook niet met ideal kunt betalen, maar ik heb dus wel ideal aangevinkt. Oeps.
http://www.f-mobile.be/ en dan vrijwel onderaan zie ik een iDeal logo :) Ook als ik een product in het winkelmandje gooi en kies voor verzending, krijg ik een optie om met iDeal te betalen. Het klopt dus in dit geval gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ACM schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:46:
[...]

Er zijn maar weinig buitenlandse sites die iDeal aan kunnen bieden (dan moeten ze tenslotte klant worden bij een Nederlandse bank), dus dat zegt wel degelijk iets. Zie maar hoe Amazon er bij staat, altijd onderaan omdat ze geen iDeal bieden. Zelfs de meeste webwinkels in Belgie kunnen/doen het niet.
Da's overigens niet helemaal waar... Je hebt tegenwoordig payment providers die voor Europees opererende websites ook iDeal aanbieden. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
http://www.f-mobile.be/ en dan vrijwel onderaan zie ik een iDeal logo :) Ook als ik een product in het winkelmandje gooi en kies voor verzending, krijg ik een optie om met iDeal te betalen. Het klopt dus in dit geval gewoon :)
klopt, hier was ik iets te snel in mijn beoordeling en had deze ook op een nieuwere explorer moeten bekijken.
Pagina: 1