Printer Probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik heb een canon BJC3000 printer die ik zowel op de LPT als op de USB poort kan aansluiten. Nu heb ik geprobeerd hem aan te sluiten op de LPT poort, maar daarop krijg ik de printer met geen mogelijkheid aan het werk.
Elke keer als ik probeer of de printer werkt dmv een printtest geeft windows aan dat hij de printer niet kan vinden op LPT1 en dat terwijl hij daar toch echt wel op aan is gesloten.
Ik heb al alle instellingen die mogelijk zijn gebruikt (lees bios settings) en ook de meest recente drivers geprobeerd :(
Ik weet dat het niet aan de LPT poort ligt, want onder linux werkt de printer wel gewoon en als ik de printer onder windows aansluit op de usb poort werkt het ook.

[edit] probleem bestaat onder zowel winME als Win2k [edit]

Verwijderd

Waar doe je moeilijk over als ie onder USB werkt??? Das toch beter.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
omdat ik ook een usb scanner heb en een usb modem.
En jammer genoeg maar twee usb-poorten.
Daarbij vind ik dat het gewoon moet werken onder de LPT-poort :)

edit:
zie ook dit draadje

Verwijderd

Tja, als je instellingen verder goed staan van je LPT poort weet ik het ook niet. Staat je LPT poort trouwes op ECP+EPP ???? Geen IRQ conflict??? Linux gaat daar natuurlijk wel ff beter mee om dan Windows :)

Verwijderd

Je draadje was ik al geweest btw :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 02:15 schreef ketjap het volgende:
Tja, als je instellingen verder goed staan van je LPT poort weet ik het ook niet. Staat je LPT poort trouwes op ECP+EPP ???? Geen IRQ conflict??? Linux gaat daar natuurlijk wel ff beter mee om dan Windows :)
Nope geen conflicten en alle bios instellingen geprobeerd :)
(Ik vind het ook vaag :( )
Pagina: 1