Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Motorola G 2nd Generation is voorzien van Android 4.4.4, want de update naar Android 5 is nog niet beschikbaar.
Ik realiseerde mij vandaag dat de sms / berichten app op mijn telefoon helaas helemaal geen functie heeft om een enkel sms bericht naar meerdere mensen te sturen.

Op mijn oude telefoon kon ik gewoon een uit mijn contactenlijst een aantal recipients selecteren bij het aanmaken van een bericht. Dit kan op mijn Android smartphone dus niet.
Ik heb al van alles geprobeerd en gelezen op internet. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat dit standaard niet meer in Android zit en dat je externe apps nodig bent om dergelijke functionaliteit toe te voegen.

Inmiddels heb ik enkele apps geprobeerd van derde partijen en ze blijken alle niet in staat om een sms met meerdere recipients te versturen. (sommigen claimen van wel, maar bij nader onderzoek blijkt het dan om mms-berichten te gaan en dat is niet de bedoeling)

Ik wil eigenlijk gewoon één sms schrijven en die dan naar meerdere mensen kunnen sturen, dus zonder voor elk individu een nieuw bericht te moeten aanmaken en verzenden.

Wat is een geschikte sms app die deze functionaliteit wel aan boord heeft?
(bij voorkeur zonder reclame of andere malware)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik ken de oplossing niet, maar misschien dat er in dit topic kennis is te vinden Google Play & Androidapps - Deel 18

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:17
Je kunt toch gewoon meerdere namen intikken?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:05
Zowel Google Messenger als Hangouts hebben deze functie native aan boord. Beide zijn standaard geïnstalleerd op een (kale) Android telefoon. Ik dus niet weten waarom je hiervoor een 3rd party app nodig hebt.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan geen meerdere namen intikken. Het zat misschien bij oudere Android native standaard aan boord, maar bij mijn Android 4.4.4 zit het er dus niet op.

Hoe zou het volgens jullie moeten werken dan?

Hier staan instructies hoe het zou moeten werken:
http://help.spark.co.nz/a...-recipients---android-4.x

Bij stap 2 gaat het echte al mis, omdat er niets gebeurd bij het selecteren van het invoerveld. Er is ook geen 'TO:' knop en ik kom dus nooit bij de contacten uit.

Google Messenger heb ik nog niet geprobeerd, maar daar ga ik nu naar kijken. (dat zat overigens niet native in Android 4.4.4.)

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:17

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Bij de stock Android SMS app kun je wel 1 SMS naar meerdere nummers verzenden.

Als een persoon in je contacten staat voer je de naam in, klikt op de gekozen naam met nummer, typt weer een nieuwe, klikt erop en ga zo door.

Dus ja het kan wel hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, jullie hebben gelijk. Het is toch mogelijk om meerdere nummers in te voeren in het 'To:' veld.
Het is wel omslachtig, want je moet dus alle contacten / nummers uit je hoofd weten.

Ik gebruik nu de Google Messenger app. Daar kun je gewoon contacten uit je lijst aan of uit vinken. Dat werkt dus veel handiger.
Let op dat je dan wel de Google Messenger app neemt en niet de AOSP variant.
Pagina: 1