Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is deze "Busmasterdriverupdate" geschikt voor mijn computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Nou, ik heb al een aantal keer gekeken op de Medion service pagina (heb mijn computer namenlijk gekocht bij de Aldi). Hier zag ik al een tijdje een zogenaamde "Busmasterdriver-update" staan. Ik gaan zoeken op Google, maar ik kom er niet uit wat het nou echt inhoud. Het lijkt er mij op dat het de driver van je moederbord bijwerkt.

Maar even back to the point: is deze patch nou wel of niet geschikt voor mijn computer. Ik heb zelf gekeken of ik inderdaad een van die chipsets heb (Via Aida64, apparaatbeheer en via DXDIAG), maar ik vind het zeer onduidelijk en ik kom er zelf niet uit.

Dit is de pagina met de desbetreffende update: http://www.medion.com/nl/...iber_details.php?did=3974 Ik ben op deze pagina terecht gekomen door mijn serienummer (12311010030745), die achter op de computer staat, hier in te voeren: http://www.medion.com/nl/service/download/stuurprogramma.php De pagina waar ik dan terecht kom bevat o.a. die Busmasterdriver-update. Verder bevat die pagina ook bijv. een update voor Intel RST, die gewoon goed werkt. Maar ik heb ook het gevoel dat verschillende updates die op die pagina staan, helemaal niet geschikt zijn voor mijn computer!

En hier vind je mijn DXDIAG-log om mijn systeemspecificaties te zien: https://drive.google.com/...0dzBzblE/view?usp=sharing

Zou iemand kunnen zeggen of deze update nou wel of niet geschikt is voor mijn systeem? Misschien een beetje bot :) , maar zou je alleen maar willen reageren als je er verstand van hebt en het zeker weet, want anders zit ik dadelijk alsnog met twee verschillende antwoorden :) Niet dat dadelijk iemand gokt op ja en dat ik er dan d.m.v. de harde realiteit achter kom dat het toch nee had moeten zijn :P

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
The Intel® Bus Master IDE driver is for use with Windows* 95 Retail and Windows 95 OSR1 only.
Drivers zijn nooit voor 'computers' geschikt en altijd voor combinaties van Operating Systems en specifieke apparaten bedoeld ;) In jouw geval dus: als je Windows 95 draait heb je die driver nodig, en anders niet.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mrtnptrs schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:08:
Maar ik heb ook het gevoel dat verschillende updates die op die pagina staan, helemaal niet geschikt zijn voor mijn computer!
Waarom denk je dat?
johnkeates schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:11:
[...]

Drivers zijn nooit voor 'computers' geschikt en altijd voor combinaties van Operating Systems en specifieke apparaten bedoeld ;) In jouw geval dus: als je Windows 95 draait heb je die driver nodig, en anders niet.
Euh:
Win 7 32bit/Win 7 64bit/Win 8 32bit/Win 8 64bit/Win 8.1 32bit/Win 8.1 64bit
is wat er bij die update staat. Denk je dat Intel werkelijk nu nog een update voor een OS van 20 jaar oud uitbrengt?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:14:
[...]

Waarom denk je dat?

Omdat sommigen updates simpelweg niet eens willen starten, dan geeft bijv. het Intel-installatieprogramma aan dat de update niet voor mijn systeem geschikt is

[...]

Euh:

[...]

Ik weet dat updates geschikt zijn voor bepaalde hardware-OS-combinaties, maar aan de OS-kant voldoe ik dus wel, maar mijn vraag gaat over of deze driver dus ook geschikt is voor mijn hardware.. :)

is wat er bij die update staat. Denk je dat Intel werkelijk nu nog een update voor een OS van 20 jaar oud uitbrengt?

Ik heb gewoon Windows 8.1 hoor, kijk even in de dxdiag-file... Wie heeft het hier over een OS van 20 jaar oud?!
Sorry hoor, maar je stelt allemaal vragen waar je het antwoordt gewoon uit het dxdiag-log kan halen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door mrtnptrs op 31-12-2014 17:19 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Leer anders even met quotes om gaan..
Omdat sommigen updates simpelweg niet eens willen starten, dan geeft bijv. het Intel-installatieprogramma aan dat de update niet voor mijn systeem geschikt is
Nou dan is de kous daarmee toch af? Overigens moet je op die pagina niet je serienummer invullen maar een part nummer van je computer. Waarschijnlijk heb je een compleet verkeerde lijst updates voor je.
Ik heb gewoon Windows 8.1 hoor, kijk even in de dxdiag-file... Wie heeft het hier over een OS van 20 jaar oud?!
Kijk anders even boven mijn reactie.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 31-12-2014 17:20 ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
johnkeates schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:11:
[...]

Waarom bieden ze die dan aan voor Windows 8.1. Bron?

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:18:
Nou dan is de kous daarmee toch af? Overigens moet je op die pagina niet je serienummer invullen maar een part nummer van je computer. Waarschijnlijk heb je een compleet verkeerde lijst updates voor je.
Handleiding kan ik niet zo snel vinden, maar ik zal deze alsnog proberen te zoeken. Hier moet meer info over de computer staan met de benodigde gegevens.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, die gegevens staan achterop je computer op hetzelfde stickertje als het serienummer. Alleen is het serienummer niet het goede nummer.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:23:
Nee, die gegevens staan achterop je computer op hetzelfde stickertje als het serienummer. Alleen is het serienummer niet het goede nummer.
Ik heb het nagekeken, dat is de goede pagina: op de handleiding staat MD 8843 en als ik daar op zoek, kom ik ook op die pagina uit. Op die sticker staat trouwens maar één nummer...

[ Voor 6% gewijzigd door mrtnptrs op 31-12-2014 17:26 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

vriendelijk is anders :)
mrtnptrs schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:08:
[...] maar zou je alleen maar willen reageren als je er verstand van hebt en het zeker weet [...]
Anyway, 'client software algemeen' is niet bepaald de plek om te vragen welke chipset er in je computer zit. En 'zeker weten' wordt lastig met alleen een serienummer en een complete DXDiag die we dan mogen doorspitten. Als je zeker wilt weten welke chipset er in je computer zit schroef je hem open. :) De handleiding is vaak een goede twee keuze en sysinfo kan ook nog informatie bieden... als de correcte drivers erin zitten.

lang verhaal kort, dit past zo niet in CSA en er gaat een slotje aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 31-12-2014 17:38 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.