Windows 8 kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
goeden dag mensen.

ik heb gister voor het eerst een pc in elkaar gezet. dol gelukkig dat hij het doet.. maar.. ik mis wel Windows 8. ik dacht dat ik Windows 8.1 pro studenten aanbod kon kopen maar dit geld alleen voor mensen die HBO opleiding volgen en hoger. |:( ik weet toevallig dat mij maat van me HBO opleiding doe. maar is het dan mogelijk dat hij hem aanschaf en dat ik het kan gebruiken? >:) of moet ik een OEM versie aanschaffen?

mij 2e vraag is als ik studenten aanbod koop. heb ik aan 4gb USB genoeg aan en kan het op elk USB Windows er op zetten. minste als ik speciaal software heb omdat te doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:39
Neem gewoon een OEM versie voor een paar euri's meer, dan kan je vriend ook gewoon nog een keer tegen een mooi prijsje een licentie kopen ;)

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=windows+8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 14:53
En waarom zou je de pro aanschaffen?
De gewone versie doet evengoed al wat je wil in meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Miki schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:52:
Neem gewoon een OEM versie voor een paar euri's meer, dan kan je vriend ook gewoon nog een keer tegen een mooi prijsje een licentie kopen ;)

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=windows+8.1
http://www.microsoftstore...anbod/productID.288573500
kan 5x per jaar kopen dus daar maken we geen zorgen om. het gaat om of met account enzo wel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Myri schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:53:
En waarom zou je de pro aanschaffen?
De gewone versie doet evengoed al wat je wil in meeste gevallen.
http://www.microsoftstore...anbod/productID.288573500
is 20 euro goedkoper dan Windows 8.1 OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52

Cyphax

Moderator LNX
TerrorDanny94 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:48:ik weet toevallig dat mij maat van me HBO opleiding doe. maar is het dan mogelijk dat hij hem aanschaf en dat ik het kan gebruiken? >:) of moet ik een OEM versie aanschaffen?
Het is wel mogelijk maar het is niet helemaal de bedoeling natuurlijk.
mij 2e vraag is als ik studenten aanbod koop. heb ik aan 4gb USB genoeg aan en kan het op elk USB Windows er op zetten. minste als ik speciaal software heb omdat te doen?

Alvast bedankt
De 64bit-versie past mogelijk net niet op 4GB dus als je dat risico niet wilt lopen: 8GB USB-stick gebruiken.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:05
Wat je kan doen is kijken op http://slim.nl.
Dit kan als je zelf scholier bent of wanneer je kinderen hebt die naar school gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Cyphax schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:26:
[...]

Het is wel mogelijk maar het is niet helemaal de bedoeling natuurlijk.

[...]

De 64bit-versie past mogelijk net niet op 4GB dus als je dat risico niet wilt lopen: 8GB USB-stick gebruiken.
illigaal downloaden is denk stukke erger dan kleine fraude. tenslotte betaal ik wel, en OEM is ook niet helemaal legaal. die horen alleen bij compleet pc en niet eentje die je zelf heb gebouwd. maar hij kan dat voor me aanschaffen met zijn account ? en dan kan ik het op me pc zetten. en kan ik wel gewoon met mij account inloggen? en over USB moet ik maar even een nieuwe kopen die dingen kosten toch geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je zou kunnen overwegen om (gratis ;) ) Windows10 te downloaden.
Heb je de komende tijd legaal de allernieuwste versie in huis. Ik draai het op mijn (werk)-laptop als native OS en heb nog geen problemen meegemaakt... anders dan af en toe een tijdje moeten wachten omdat er een nieuwere versie is die geinstalleerd moet worden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:18

FCC

Een OEM kan je ook prima aanschaffen als je zelf je computer bouwt. En had je al op slim.nl of Surfspot.nl gekeken? Daar kan je als scholier/student vaak ook upgrades kopen. Maar als die maat het voor jou wil kopen is dat ook geen probleem, installeren lukt wel. (mag officieel niet. dat ik het ff gezegd heb ;))
Ohja, een 64 bits versie past inderdaad niet op een 4 Gb stick.

[ Voor 10% gewijzigd door FCC op 31-12-2014 15:56 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Ik heb even me oude hdd in gegooit met windows vista home premium. Maar daar vraag die of ik hem wil formateren. Maar dat wil ik niet. Dus heb sata er uit gerukt en die in me nieuwe wd blue 1tb gepakt. Maar bij het uit paken van windows 7 blijf hij uur lang op 0% hangen (wel illigaal van een andere maat om te kijken of alles doet enzo) ik heb een msi gaming 5 met intel i5-4460 en een cd drive die er voor gewoon deed. Xp geef hij een blauwe scherm aan. Doe ik iets fout ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 21:36

thof

FP ProMod
TerrorDanny94 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:38:
Ik heb even me oude hdd in gegooit met windows vista home premium. Maar daar vraag die of ik hem wil formateren. Maar dat wil ik niet. Dus heb sata er uit gerukt en die in me nieuwe wd blue 1tb gepakt. Maar bij het uit paken van windows 7 blijf hij uur lang op 0% hangen (wel illigaal van een andere maat om te kijken of alles doet enzo) ik heb een msi gaming 5 met intel i5-4460 en een cd drive die er voor gewoon deed. Xp geef hij een blauwe scherm aan. Doe ik iets fout ofzo?
Wel handig om dan even de foutmelding van het Blue Screen door te geven, dan kunnen we er wellicht iets meer over zeggen wat er mis gaat. Dat het uitpakken zo lang duurd is best vreemd. Neem gewoon een originele iso/dvd/usb en gebruik die. Eerste 30 dagen hoef je toch niet te activeren (trial) en kun je daar mee je systeem testen.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
thof schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:45:
[...]

Wel handig om dan even de foutmelding van het Blue Screen door te geven, dan kunnen we er wellicht iets meer over zeggen wat er mis gaat. Dat het uitpakken zo lang duurd is best vreemd. Neem gewoon een originele iso/dvd/usb en pgebruik die. Eerste 30 dagen hoef je toch niet te activeren (trial) en kun je daar mee je systeem testen. Hoe kan ik testen of mij hdd 100% goed is?
Ja ik heb mij vista nu geïnstalleerd en hij start nu op met de hdd. Dus misschien zijn versie niet goed. Dat blue screen kon ik niet snel genoeg zien me pa staat hier op de toetsenbord te rammen.
Pagina: 1