Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe PC opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

• dennisami
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-12-2021
Hallo mensen van Tweakers

Nou heb ik met behulp van tweakers een pc samengesteld. vervolgens heb ik de pc inelkaar gezet en start hij op, alleen dan komt de melding : Insert a proper booting device and press a key.

Nou is dit de eerste keer dat ik een pc bouw en ik was van mening dat ik dan de Windows 8 cd er in moest doen, zodra ik dit doe lijkt het goed te gaan maar nadat ik de code in gevoerd heb geeft hij de volgende melding.

Compatibilieitsrapport

De computer is vanaf het Windows-installatiesmedium opgestart. Verwijde de installatieschijf en start de upgrade opnieuw (voer geen upgrade uit door aangepaste installatie (geadvanceerd) te selecteren. Als u dat selecteerd word er namelijk een nieuw exemplaar geintstaleerd.

Als ik dit doe begint alles overnieuw en kom ik dus niet verder.

Toen dacht ik hey ik moet misschien wel eerst het cdtje van het moederbord erin doen, nadat ik dit gedaan had heb ik hem opnieuw opgestart en kreeg ik voor een seconde het beeld van het moederbord gigabyte maar daarna ging die meteen over naar de melding instert a proper booting device etc.

Hebben jullie enig idee wat er hier aan de hand is?

Alvast heel erg bedankt!

Gr Dennis

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Klinkt me als een vrij duidelijke foutmelding: je hebt een upgrade editie van Windows 8 er in gestoken IPV een voor nieuwe hardware, dat, of het is een upgrade code. Wat voor Windows editie heb je bij de PC gekocht?

• dennisami
-

[ Voor 97% gewijzigd door dennisami op 31-12-2014 14:30 ]

• dennisami
-

[ Voor 100% gewijzigd door dennisami op 31-12-2014 14:31 ]

• dennisami
Umbrah schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:22:
Klinkt me als een vrij duidelijke foutmelding: je hebt een upgrade editie van Windows 8 er in gestoken IPV een voor nieuwe hardware, dat, of het is een upgrade code. Wat voor Windows editie heb je bij de PC gekocht?
Op de cd staat Windows 8.1 Volledige versie inclusief Windows 8.1-update Ook staat er op de verpakking WIn 8.1X64 dutch 1pk DSP OE 1 dvd

[ Voor 7% gewijzigd door dennisami op 31-12-2014 14:31 ]

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Heb je opgegeven dat het via de DVD moet opstarten?
In de Bios de boot volgorde wijzigen of via de boot menu voor de cd/dvd drive kiezen.
Is je Windows dvd wel bootable?

44

• dennisami
r44 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:49:
Heb je opgegeven dat het via de DVD moet opstarten?
In de Bios de boot volgorde wijzigen of via de boot menu voor de cd/dvd drive kiezen.
Is je Windows dvd wel bootable?
Ik heb geen idee hoe je bij bios kunt komen, dat doet hij dus ook niet automatisch

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Als ik het zo hoor start hij wel degelijk van de DVD op, maar geeft de TS een upgrade key in (zonder ander OS geinstalleerd). DSP = Delivery Service Partner. Keys heb je zowel als upgrade (om van een andere windows versie naar die windows versie te gaan, je hebt dan dus een andere windows versie nodig), óf OEM/Retail keys. Wat staat er op je kassabon?

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 12:04

Mijnenveger

Veegt mijnen

dennisami schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:56:
[...]

Ik heb geen idee hoe je bij bios kunt komen, dat doet hij dus ook niet automatisch
Uhm heb je al eens uitgezocht hoe je uberhaupt in de bios kan komen? Je hebt wel zelf een PC gebouwd maar je weet niet hoe je in de BIOS kan komen _/-\o_
Wat voor type moederbord heb je. In de handleiding staat vaak beschreven welke knop je moet indrukken.

• dennisami
Umbrah schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:09:
Als ik het zo hoor start hij wel degelijk van de DVD op, maar geeft de TS een upgrade key in (zonder ander OS geinstalleerd). DSP = Delivery Service Partner. Keys heb je zowel als upgrade (om van een andere windows versie naar die windows versie te gaan, je hebt dan dus een andere windows versie nodig), óf OEM/Retail keys. Wat staat er op je kassabon?
Ik heb inderdaad nog geen anders OS geintallerd op de bon staat MS WIndows 8.1 onder code nummer

YOBMJE06 bij alternate besteld. ik heb er 99,- voor betaald.

Op het doosje staat wel windows 8.1 for OEM software.

• dennisami
Mijnenveger schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:19:
[...]

Uhm heb je al eens uitgezocht hoe je uberhaupt in de bios kan komen? Je hebt wel zelf een PC gebouwd maar je weet niet hoe je in de BIOS kan komen _/-\o_
Wat voor type moederbord heb je. In de handleiding staat vaak beschreven welke knop je moet indrukken.
Het lukt inmiddels weer ik moest heel snel op f12 drukken bij het opstarten terwijl je hier normaal een halve minuut de kans kreeg.
Pagina: 1