Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het probleem dat mijn htc 8x windows phone elke keer uitvalt. Dit gebeurt elke keer op andere momenten. Soms ben ik gewoon bezig met een app (bijvoorbeeld zwaar spel of gewoon facebook of NOS app), maar soms gaat hij dus ook uit als ik helemaal niet met mn telefoon bezig ben. Mijn batterij is nog niet leeg en is soms zelfs 100% vol.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat ik er eventueel aan kan doen? Mijn telefoon meldt ook vaak dat mijn simkaart verwijderd is, terwijl die er gewoon nog in zit. Kan dit een oorzaak zijn dat hij vanzelf uitvalt?

Groeten Daphne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:53
Hallo Daphne,

Zoals je het omschrijft lijkt de random reboot een software probleem te zijn. Heb je al een keer een harde reset geprobeerd?

Sim kaart zou daar ook aan kunnen liggen lijkt mij. Er rekening mee houdend dat de telefoon verder geen val of waterschade heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darmee
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 15:42
Ik heb hetzelfde probleem met mijn ruim twee jaar oude HTC 8X.
Wat is een harde reset en wat raak je kwijt aan instellingen, apps etc als je die uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor zo ver ik het weet geen val en waterschade. In ieder geval niet zichtbaar. En wat houdt inderdaad een harde reset in? (sorry ik ben niet zo'n held met telefoons en software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:03

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Met een harde reset (Instellingen - Info - Fabrieksinstellingen herstellen) zet je je telefoon weer terug naar hoe 'ie uit de doos kwam, om het simpel te zeggen. Je raakt hiermee alle instellingen en de inhoud van je telefoongeheugen (foto's, muziek, etc) kwijt. Zorg er dus wel voor dat je eerst een backup maakt van de dingen die je wilt bewaren.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke Bedankt, Ik ga dat maar eens proberen denk ik... Hopen dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus mijn telefoon gereset, en er meteen de developers versie van WP 8.1 opgezet. Maar mn telefoon valt nog steeds uit. Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darmee
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 15:42
Zoals in een eerdere post gemeld heb ik hetzelfde probleem met mijn HTC 8X. Ik heb contact gehad met de helpdesk van HTC. Die dachten dat misschien de SIM kaart beschadigd is. Kan dat bij jou het geval zijn?

Ik heb die SIM kaart er nog nooit uitgehaald; dus die van mij kan niet beschadigd zijn. De volgende suggestie van de HTC helpdesk was om die rest te doen; dankzij jouw info hoef ik dat niet te doen.

Mogelijke oplossing: Nokia 630, die is net zo groot en kost nog geen € 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Als het een geknipte sim is dan wil die nog wel eens moeilijk doen. Je kunt op een vrij dagje de telefoon eens zonder simkaart proberen te gebruiken, als ie dan nog steeds uitvalt kan het daar ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het morgen eens proberen zonder sim. Hopelijk werkt dat en is het vervelende probleem relatief makkelijk op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb een halve dag (van 12 's middags tot 9 uur 's avonds) mijn simkaart eruit gehad. De hele tijd is ie niet uitgevallen. Daarna heb ik mijn simkaart er weer ingestopt en ondertussen is mijn telefoon nog steeds niet uitgevallen! We zijn nu meer dan anderhalve dag verder! Dus ik ben heel blij. Ik merkte wel dat de telefoon uitgaat zodra je het laatje van de simkaart eruit haalt. Dus waarschijnlijk is het probleem dat het laatje niet goed vast zit en er 'uitgaat'.
@Darmee, misschien moet je je simkaart er even uithalen en er weer 'goed' induwen. Misschien werkt dat ook wel voor jou :)
Pagina: 1