Waarom staat deze webshop nog steeds in de tracker?

Pagina: 1
Acties:
  • 598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gisteren een bestelling geplaatst bij MaxICT. Waar ik normaal gesproken de reviews nalees voordat ik ergens bestel, heb ik dit in mijn koopdrift deze keer overslagen. Doordat het product (MIB i3140) op voorraad was bij MaxICT en binnen 24 uur kon worden geleverd heb ik toch de bestelling geplaatst.

Na het lezen van de reviews o.a. op T.net, trustpilot, kieskeurig, heb ik echter volledig spijt van mijn beslissing om deze te bestellen bij hun.

Ik verwacht dat als een shop aangeeft binnen 24 uur te leveren, dit ook wordt gehaald. Zeker als ik bestel om half 2 's middags. Echter staat er nog steeds de status 'Order in behandeling bij magazijn'. Tevens wordt er als smoes aangeven: 'Ja meneer, door feestdagen kan het afwijken..'. Zodra iemand dit al tegen mij zegt, heb ik totaal het vertrouwen verloren. Geef dit dan aan (waarom wordt dit wel aangeven bij andere shops?), of kom niet met de beloftes het te leveren binnen 24u.

Nu net een medewerker aan de lijn gehad: 'Ik heb nog geen T&T, maar het zou 2 januari bij u aan moeten komen.'. Hoe kun je dit nu zeggen zonder T&T/status-update?!

Tevens is de medewerker lekker kort, en reageert hij alsof ik beter moet nadenken. Dit kom ik trouwens ook tegen bij de andere reviews.

Daarom mijn vraag T.net, waarom staat deze shop nog steeds tussen jullie lijst? Afspraken worden niet nagekomen, communicatie is waardeloos, prijs/levering klopt niet, .. Tweakers zou zijn leden daarvoor beter moeten beschermen. Maargoed ik leg de 'schuld' weg volledig bij mij.. had immers beter moeten weten. ;)

Wat kan ik nu het beste doen? Ik denk dat ik zaterdag maar weer ga bellen voor mijn geld terug te krijgen. Al ben ik bang dat de persoon weer gaat zeggen: 'Ik zie dat het hier is verzonden, alleen geen T&T'. :+

Het gaat hier gelukkig niet om een groot bedrag, maar genoeg om boodschappen van te doen.
Ik kan het bedrag niet terugboeken volgensmij, misschien toch maar de volgende keer met PayPal betalen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De informatie die de Tweakers Pricewatch weergeeft, kan natuurlijk nooit een garantie zijn voor de daadwerkelijke levertijd bij die winkel. Je had van te voren contact kunnen opnemen met MaxICT over wat zij verwachten als levertijd.

Als je spijt hebt van je aankoop, kun je natuurlijk altijd afzien van de koop door de koop te annuleren, als deze nog niet verzonden is (nu dus even bellen met MaxICT!). Mocht dat niet kunnen, dan kun je altijd nog het pakketje weigeren als deze gebracht wordt door PostNL / UPS / DHL / wie dan ook en via klantenservice aangeven dat je wilt afzien van de koop, doen ze moeilijk, kun je het altijd onder Wet Koop op Afstand schuiven.
HollowGamer schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:24:
Het gaat hier gelukkig niet om een groot bedrag, maar genoeg om boodschappen van te doen.
Ik kan het bedrag niet terugboeken volgensmij, misschien toch maar de volgende keer met PayPal betalen.. :|
Storneren (dat is althans wat je bedoeld denk ik met terugboeken) wordt sowieso lastig bij betalingen die je zelf hebt gedaan. Hier vallen betalingen via iDeal ook onder, dus als je het al zo zou willen aanpakken, wordt dat sowieso heel erg moeilijk. Kun je beter op een normale manier te werk gaan en aangeven richting hen dat je afziet van de aankoop en zoals gezegd eventueel via Wet Koop op Afstand de koop laat ontbinden.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 31-12-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Deze shop staat er nog steeds in zodat mensen ook kunnen lezen dat een bedrijf niet altijd naar behoren werkt. Ik noem de shopreviews een soort van Gouden Gids met 'rating' (niet verkeerd bedoeld). Zo krijg je inzicht bij welke shop jij het beste terecht kan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
CptChaos schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:28:
De informatie die de Tweakers Pricewatch weergeeft, kan natuurlijk nooit een garantie zijn voor de daadwerkelijke levertijd bij die winkel. Je had van te voren contact kunnen opnemen met MaxICT over wat zij verwachten als levertijd.

Als je spijt hebt van je aankoop, kun je natuurlijk altijd afzien van de koop door de koop te annuleren, als deze nog niet verzonden is (nu dus even bellen met MaxICT!). Mocht dat niet kunnen, dan kun je altijd nog het pakketje weigeren als deze gebracht wordt door PostNL / UPS / DHL / wie dan ook en via klantenservice aangeven dat je wilt afzien van de koop, doen ze moeilijk, kun je het altijd onder Wet Koop op Afstand schuiven.
Dat begrijp ik, daarvoor heb ik contact opgenomen met MaxICT:
'Aller eerst bedankt voor uw interesse in Max ICT, dit product heeft een levertijd van +/- 1 werkdag. Vanwege de jaarwisseling kunnen we niet 100% garanderen dat de levertijd.'.

Het bovenstaande had me al moeten waarschuwen, maar soms ben je naief en denk je niet (meer) goed na. :P

Zij gaan het argument gebruiken dat het al is verzonden, iets dat ik natuurlijk niet kan controleren (zonder T&T), en hun ook de tijd moet gunnen..

Het is gewoon jammer dat het zo moet, waarom kan een Tweaker in V&A het 10x beter dan een heel bedrijf met 'alles erop en eraan'. :S
Outerspace schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:29:
Deze shop staat er nog steeds in zodat mensen ook kunnen lezen dat een bedrijf niet altijd naar behoren werkt. Ik noem de shopreviews een soort van Gouden Gids met 'rating' (niet verkeerd bedoeld). Zo krijg je inzicht bij welke shop jij het beste terecht kan.
Deels mee eens. Ja, je kunt de rating opvragen, inzicht krijgen in de verzending, etc.
Maar 'slechte/onbetrouwbare' shops mogen voor mij best geweigerd worden. Tenzij je het niet erg vind als deze zich aanmelden voor een plaatst op T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

HollowGamer schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:36:

Deels mee eens. Ja, je kunt de rating opvragen, inzicht krijgen in de verzending, etc.
Maar 'slechte/onbetrouwbare' shops mogen voor mij best geweigerd worden. Tenzij je het niet erg vind als deze zich aanmelden voor een plaatst op T.net.
Een nieuwkomer wil niet altijd slecht beginnen. Als je de rating ziet, staat deze gemiddeld op 2/3 sterren.
Dat wil niet zeggen dat MaxICT maar geschrapt moet worden uit de gelederen van de aan te bieden shops :)

Ik denk dat T.net heus acties onderneemt op het moment dat er shops met 1 sterren zijn :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ten eerste is het Shopping Forum niet bedoeld voor rants over webshops, en heeft Tweakers geen verantwoordelijkheid over de handel en wandel bij webshops. En laten we eerlijk zijn: hier neig ik toch beduidend meer naar onredelijkheid van de klant ipv foutief handelen van de webshop. Rond de feestdagen zijn zowel webshops, postbezorgers, koeriersdiensten e.d. niet 24/7 open. Iets op 30 december 's middags bestellen en dan eisen dat het er de 31e december is, is gewoon onredelijk.

Ik ga dit topic dan ook niet naar PW verplaatsen (wat normaal de beste plek zou zijn voor vragen over shops die in de Pricewatch staan).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.