Badkamer audio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Wij zijn de badkamer aan het verbouwen en wil dan eigenlijk direct zorgen voor goeie audio. Heb al het een en ander uitgezocht en wat topics hier op Tweakers doorgelezen, maar ik kom er nog niet helemaal uit. In eerste instantie wilde ik voor een los systeem gaan als een TDK a33 of Sonos Play 1, maar ik heb toch eigenlijk wel een voorkeur voor inbouw.

We gaan sowieso een verlaagd plafond installeren en boven de badkamer is de zolder waar ik een Airport Express heb staan (reeds in bezit). Aangezien we hier voor de rest ook alleen maar Apple spullen hebben biedt dit mogelijkheden (Airplay).

Mijn plan is nu om deze speakers te kopen:

http://www.redcoon.nl/B29...R1640_Marine-luidsprekers

en deze in het plafond te verwerken. Voordat we het verlaagde plafond installeren boor ik een gat naar zolder waar de speakerkabels doorheen lopen. Op zolder kan ik deze speakerkabels dan aansluiten op een receiver en de Airport Express sluit ik dan weer aan op de receiver.

Nu kom ik niet helemaal uit het receiver stuk. Ik heb al gekeken naar een Lepai 2020a+, divers Topping spul en Dynavox spul (maar dat wordt ergens weer afgeraden).

Misschien hebben jullie nog tips? Ik sta overigens ook open voor andere speakers, maar ik zoek wel naar kwaliteitsspul, zodat ik het niet na een paar jaar weer moet vervangen. Bij het receiver gedeelte heb ik een paar eisen:

1) Moeten "compatible" zijn met de speakers
2) Compact (het liefst zet ik hem op een CD rek wat reeds (horizontaal) op de plek hangt waar ik zo'n beetje boven kom bij het boren. Ik ga daar mijn airport Express ook op leggen).
3) Het liefst zo simpel mogelijk, ik wil hem uit kunnen schakelen en in kunnen schakelen zonder dat ik hem weer in moet stellen op input en dergelijk (moet ook vriendin proof zijn).

Wat dat laatste betreft zou de Topping TP30 prima zijn, maar ook daar lees ik her en der weer slechte verhalen over.

Misschien is er hier iemand met een gouden tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
Zo'n Topping TP30 is voor dat doeleinde prima, mits je het volume uiteraard via Airplay kan regelen.

Heb zelf een SMSL SA-S3 voor een vergelijkbaar doel en dat werkt eigenlijk perfect. In/uitschakelen doe ik eigenlijk nooit, het ding verbruikt amper stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ja, ik denk ook wel dat het prima is. Enige waar ik mee zit is dat hij natuurlijk 2x15 watt doet, bij de speakers staat dit:

Maximaal vermogen: 160 Watt
RMS vermogen: 30 Watt

Is dat nog een probleem? Ik neem aan dat speakers ook een minimum aan input nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die 15W is zat, heb een stuk grotere speakers aangestuurd met een 2x 20W amplifier.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:19
als je de usb aansluiting niet gebruikt kan het veel goedkoper

http://www.ebay.nl/itm/MU...eamps&hash=item20cf76d16a

meer dan genoeg lawaai voor een badkamer

speakers: (weet niet wat het voorstelt)
http://elektronica-shop.n..._plafondluidsprekers.html

dan ben je verder geen receiver meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Daar moet nog wel een adapter bij, wordt het iets duurder. Maar is absoluut een mogelijkheid. Heb nu ook een TP21 op het oog...

Wat bedoel je met je laatste opmerking? Want een receiver/amplifier is altijd nodig, me dunkt....

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 31-12-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:19
je airport express heeft volgens mij een audio uitgang. Deze koppel je aan een willekeurige T-amp.
Hier zit ook een volumeregelaar op dus een extra tussenstap ben je niet nodig.

Als je een toonregeling wilt zijn er ook t-ampjes met toonregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een Lepai LP168HA versterkertje voor de badkamer met een tweetal Klipsch inbouwspeakers die ik goedkoop op 1Dayfly heb gekocht. Daar hang ik een Logitech BT-adapter aan zodat ik mijn telefoon of tablet kan koppelen en dan alles kan afspelen van mijn NAS of welk webradiostation dan ook. Alles bij elkaar ben ik zo'n 160 euro kwijt. Het is alleen nog niet ingebouwd (gaat deze week gebeuren), dus ik kan nog niet zeggen hoe het klinkt. Maar goed, het is een badkamer, dus de akoestiek is toch slecht :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Heb inmiddels gekozen voor de Pioneer TS-MR1600 speakers. Volgens mij prima voor dit doeleinde. Had geen zin in no-name speakers en waarom zou ik moeilijk doen voor de 55 euro die ze nu kosten bij Redcoon. Komen van de week binnen.

Ik ben nog op zoek naar een T Amp in NL, omdat ik hem liever vandaag dan gisteren heb, maar in het uiterste geval bestel ik hem gewoon in China.

Nu heb ik nog wel een vraagje, ik zie dat die TS-MR1600 niet over een "reguliere" speakeraansluiting beschikken:

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ceneje/www/images/products/mother/1024/658/658896-1.jpg

Kan ik hier gewoon reguliere speakerkabels op aansluiten (heb ik nog liggen) en dan aan de kant van de speakers wellicht met een kabelschoentje? Of heb ik echt iets speciaals nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Gewoon solderen. Zeker in een vochtige ruimte is dat het meeste betrouwbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
HvB83 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 07:20:
Gewoon solderen. Zeker in een vochtige ruimte is dat het meeste betrouwbare.
:Y

Heb je ook minder kans dat je na verloop van tijd storing gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Freaknl,

twee opties voor bestellen in NL

http://www.hypex.nl/ NL product
http://www.class-dmodule.com/#!amplifier-modules/ccy0 China build, leverancier NL

Copyright and left by SED...

Pagina: 1