Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Asus K73SV doet niks - waar solderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de laptop van mijn neefje te repareren en DENK het probleem gevonden te hebben. Volgens mij is de power jack stuk, inmiddels heb ik een nieuwe besteld, maar ben niet in het bezit van soldeerspullen om deze te vervangen op het moederbord. Kunnen jullie mij (in den haag) helpen naar een adres waar dit voor me gedaan kan worden. (eventueel als pm?)

Nu het compleet verhaal, zodat jullie misschien mee kunnen denken;
Kreeg te horen dat de laptop van mijn neefje letterlijk NIKS meer deed. Eenmaal aangekomen hoefde ik niet ver te zoeken, de kabels van de adapter waren helemaal stuk en je zag zelfs dat de draden allemaal afgebroken waren (kabels die superstrakkk worden gewikkeld bij het opruimen 8)7 ). Vervolgens nieuwe adapter gekocht, maar nog doet de laptop niets. Geen lampje, geen geluid, helemaal niks.
Dus heb ik de laptop helemaal uit elkaar gehaald met de hoop dat ik een losse kabel of iets zal treffen. En toen zag ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/4hpi7284l/20141230_104047.jpg

Helemaal rechts de power jack, en volgens mij zie ik een breuk in de verbinding met het moederbord.

Laptop: Asus K73SV

Misschien iemand die me verder kan helpen?

Edit: nieuwe power jack is binnen. Ben nu op zoek naar iemand die het voor mij kan solderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 16:42 ]

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Op deze kleine foto zie ik niets, maar grote kans dat je verhaal klopt. Voor het solderen heb je idd een stevige bout met dito punt nodig, want de koperenaardvlakken voeren de warmte snel af.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Verwijderd

Stuur even een berichtje naar de maker van deze blog, sebastius
Bas z'n knutselblog: Repair iMac 2009 displayportconnector
Die heeft er een hoop verstand van, en kent ook wel anderen die dit kunnen.
Hoe of wat weet ik niet precies, maar die doet dit soort klusjes wel vaker voor anderen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie.

Had wat bedrijfjes gevonden die het voor veel geld wilden doen. Ik heb besloten om voor veel minder een soldeerbout aan te schaffen en het zelf te proberen. Scheelt in kosten en is meteen een ervaring erbij. Om te controleren of de powerjack echt het probleem was, heb ik wat tin over de barst gesoldeerd. En ja hoor.. laptop doet het weer!!

Het is nog niet helemaal af, wanneer de voedingskabel beweegt, houdt de batterij op met laden.. ik ga dus komende tijd de laptop weer uit elkaar halen om de powerjack helemaal te vervangen..

wordt vervolgd..

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:32
Op die foto voor mieren zie je niet zo veel maar met solderen moet je echt voorzichtig zijn, lang niet alle componenten op zo'n PCB kunnen even goed tegen de hitte, ook moet je niet door het PCB heen gaan solderen omdat er meerdere lagen lijnen kunnen lopen. Oftewel, zou eerst even goed wat youtubejes kijken voor je die hele connector los gaat solderen. (Denk dat je het beter met een heatgun kan doen)

Inventaris - Koop mijn meuk!