Hallo allemaal,
In januari wil ik een nieuw systeem gaan aanschaffen. Hiervoor heb ik het volgende systeem samengesteld:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gebruiken voor gamen, ontwikkelen van software (inclusief testen). Software ontwikkeling zal in een hyper-v omgeving plaatsvinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget voor het nieuwe systeem is €1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat alleen om de kast met inhoud. Randapparatuur, scherm en besturingssysteem licentie neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval 16GB geheugen vanwege testen van software waarbij ik soms de queue flink vol laat lopen en de pc vervolgens even mag gaan stampen. Zie op laptop die ik nu gebruik, waar ook 16GB in zit, dat 8GB soms toch te weinig is
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU & NVidia GPU. Verder geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen verdere eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Op termijn wil ik ook gaan overklokken.
Vragen:
Ik zou graag willen weten of de voeding zo goed is, of dat het nog overkill is
Verder ben ik op dit moment van plan om de pc bij alternate te bestellen omdat ik hem daar kan laten assembleren. Bij het samenstellen van bovenstaand systeem heb ik ook gekeken of alle onderdelen bij alternate aanwezig zijn.
Met vriendelijke groet,
Deleteratuur.
In januari wil ik een nieuw systeem gaan aanschaffen. Hiervoor heb ik het volgende systeem samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 314,- | € 314,- |
| 1 | MSI Z97S SLI Krait Edition | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 342,95 | € 342,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Corsair Obsidian 450D | € 102,95 | € 102,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/16 | € 140,95 | € 140,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Seasonic S12G 650W | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.322,60 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gebruiken voor gamen, ontwikkelen van software (inclusief testen). Software ontwikkeling zal in een hyper-v omgeving plaatsvinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget voor het nieuwe systeem is €1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat alleen om de kast met inhoud. Randapparatuur, scherm en besturingssysteem licentie neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval 16GB geheugen vanwege testen van software waarbij ik soms de queue flink vol laat lopen en de pc vervolgens even mag gaan stampen. Zie op laptop die ik nu gebruik, waar ook 16GB in zit, dat 8GB soms toch te weinig is
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU & NVidia GPU. Verder geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen verdere eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Op termijn wil ik ook gaan overklokken.
Vragen:
Ik zou graag willen weten of de voeding zo goed is, of dat het nog overkill is
Verder ben ik op dit moment van plan om de pc bij alternate te bestellen omdat ik hem daar kan laten assembleren. Bij het samenstellen van bovenstaand systeem heb ik ook gekeken of alle onderdelen bij alternate aanwezig zijn.
Met vriendelijke groet,
Deleteratuur.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 10:53 ]