Game PC max €960,-

Pagina: 1
Acties:

• rubenschaap
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik ga mijn systeem voor de volgende doeleinden:
- Gamen
- Ontwikkelen. (Denk daarbij aan HTML, PHP enz. Ik gebruik vooral het programma Adobe Dreamwaver)
- Test doeleinden (Virtual machines, enz)
- School. (Ik doe een ICT opleiding dus denk daarbij aan Virtual Box, Office compleet met Project en Visio en andere "ongewenste" school applicaties. :+ )
- Beetje aan het systeem zelf tweaken. (Hij moet mooi zijn, windowed kast. Maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur. Overclocken, sierverlichting :*) )

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mijn maximum prijs is €960,- inclusief verzendkosten. Dus ongeveer €930,- zonder verzend kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat ik mee neem aan apparatuur is een monitor, luidsprekers, SSD en een HDD.

De reden dat er nog een 120GB Samsung Evo in de lijst staat is omdat hij in mijn laptop gaat.
Hier wordt niet zo veel meer op gedaan. In mijn nieuwe pc komt de 500GB Samsung 840 Evo die uit de oude laptop komt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik wil alles/veel op hig/max spelen voor de komende 3 jaar (?). Misschien later een 2e er bij prikken.
Ook wil ik vooral veel opties hebben qua uitbreidingsmogelijkheden. Denk daarbij aan een moederbord met een extra PCIe slot die een 2e GPU aan kan.

En ja, ook de DVD speler moet er bij. Dit omdat ik vaak nog gebruik van maak i.v.m. familie en andere contacten die vaak nog met een cd aan komen zetten. :F

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik heb niet echt een voorkeur voor een merk. Behalve de GPU, die wil ik graag bij AMD houden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn PC moet mooi zijn. Niet alleen aan de buitenkant, maar ook aan de binnenkant. Ik heb dan ook een kast met een grote window. Zo heb ik dus gekozen voor de MSI moederbord omdat deze mat zwart is en daar hou ik van.
Energie verbruik maakt mij niet zo veel uit, en geluid ook niet zo zeer.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ja, Ik ga overklokken. Dit is mijn hobby en dit heb ik altijd al leuk gevonden. Ook gaat het natuurlijk om een beetje prestatie winst (in games heeft het geen zin, dat weet ik ;) ).

De reden dat ik vooral dit topic ben gestart.

Ik maak me vooral zorgen of alles wel past in het systeem. Denk daarbij aan de RAM geheugen, maar ook de voeding (Voldoende wattage, afmetingen).

Ook ben ik open voor verbeterpunten, zoals een betere component of als iets goedkoper kan.

Denk hierbij ook aan:

Ik ben van plan om later een aantal onderdelen te gaan upgraden doormiddel van kopen, maar ook als verjaardags cadeaus. Denk hier aan een water cooler, betere toetsenbord en muis, enz.

Wat ik zelf al samen heb gesteld.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 225,-€ 225,-
1MSI Z97 GAMING 5€ 134,95€ 134,95
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 259,-€ 259,-
1Thermaltake Commander G41 Window€ 56,75€ 56,75
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 26,95€ 26,95
1GeIL Black Dragon GB38GB1600C9DC€ 65,81€ 65,81
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,95€ 14,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
1Crucial MX100 128GB€ 61,01€ 61,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 941,27

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. ;)

[ Voor 2% gewijzigd door rubenschaap op 16-01-2015 09:03 . Reden: Update wenslijst (MX100) ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Met een 212 als koeler moet je geen overklokspectakels verwachten..

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• rubenschaap
jorisvdelsen schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:46:
Met een 212 als koeler moet je geen overklokspectakels verwachten..
Nee, dat weet ik.
Ik ben ook van plan om later (rond mijn verjaardag :*) dit te natuurlijk gaan upgraden naar een mooiere setje.

• jorisvdelsen
rubenschaap schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:48:
[...]

Nee, dat weet ik.
Ik ben ook van plan om later (rond mijn verjaardag :*) dit te natuurlijk gaan upgraden naar een mooiere setje.
Huh wat? Mooier setje? Voldoet dit niet dan? Kun je niet nu gewoon iets à la True Spirit erin zetten, dan kun je meteen aan de slag.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• MoonRacer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-03 19:50
Je zou een MSI Gaming 3 kunnen kiezen, daarmee bespaar je 30 euro die je in een betere koeler kunt stoppen. Voor de rest een prima build. Je hebt verder geen opslag nodig buiten de 500GB schijf je die je al hebt? Anders moet je nog minimaal 50 euro erbij rekenen voor een hdd.

• jorisvdelsen
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 is dan een leuker mobo voor overklokkers. Heeft veel fasen van goede kwaliteit. Ook zit hier SATA-express op.

• rubenschaap
MoonRacer schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:51:
Je zou een MSI Gaming 3 kunnen kiezen, daarmee bespaar je 30 euro die je in een betere koeler kunt stoppen. Voor de rest een prima build. Je hebt verder geen opslag nodig buiten de 500GB schijf je die je al hebt? Anders moet je nog minimaal 50 euro erbij rekenen voor een hdd.
Nee, ik heb niet echt extra opslag ruimte nodig. Ik heb hier nog een extra HDD liggen. En ik heb hier ook nog een server staan met genoeg opslag. ;)

Ik zag die MSI Z97 Gaming 3 ook al staan in de Pricewatch, maar deze heeft een aantal PCI poorten die ik denk toch niet meer ga gebruiken. Ook heeft deze een 2e PCIe X16 die op max X4 draait.
Ik zou graag het moederbord lang willen gebruiken. En dus misschien ook wel een 2e GPU bij prikken. Geeft dit geen problemen later?

• rubenschaap
jorisvdelsen schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:57:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 is dan een leuker mobo voor overklokkers. Heeft veel fasen van goede kwaliteit. Ook zit hier SATA-express op.
Die moederbord ziet er inderdaad ook goed uit. Bedankt voor de tip ;) .

Ik zal eens in verdiepen en vergelijken met die MSI Gaming 5.
Die MSI Gaming 5 heeft alleen M.2, en de Gigabyte heeft een Msata maar ook een M.2. Klopt dit? Kan ik dan achteraf kiezen om of een M.2 module er in te stoppen of een Msata module?

• MoonRacer
Een True Spirit zou in jouw budget moeten passen, is maar 12 euro duurder.

In plaats van een nieuwe post kun je trouwens ook je laatste post aanpassen ;).

• rubenschaap
MoonRacer schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:08:
Een True Spirit zou in jouw budget moeten passen, is maar 12 euro duurder.

In plaats van een nieuwe post kun je trouwens ook je laatste post aanpassen ;).
Ik zal de volgende keer de laatste post aanpassen ;)

12 euro duurder vind ik niet zo erg.
Alleen is het ook waard? Ik zie vaak dat de EVO vrij goed uit de test komt.
Wat bied deze als meerwaarde? Is deze alleen stiller of koelt hij nog beter?

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Je zou wat kunnen besparen door voor een betere Crucial MX100 SSD te gaan om in je laptop te zetten.

En ja, de True Spirit 140 is inderdaad een zeer goede koeler, ontegenzeggelijk beter dan de 212. Een Scythe Kotetsu is ook een hele goede koeler volgens SPCR.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• MoonRacer
Ik heb geen uitgebreide studie gedaan naar beide koelers, maar op deze website wordt de EVO vergeleken met de 120mm variant van de True Spirit. De True Spirit wint het daar ruim met het oog op koelprestaties en de 140mm versie zal alleen maar beter presteren.

• rubenschaap
MoonRacer schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:35:
Ik heb geen uitgebreide studie gedaan naar beide koelers, maar in deze wordt de EVO vergeleken met de 120mm variant van de True Spirit. De True Spirit wint het daar ruim met het oog op koelprestaties en de 140mm versie zal alleen maar beter presteren.
.ScorpionSquad schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:32:
Je zou wat kunnen besparen door voor een betere Crucial MX100 SSD te gaan om in je laptop te zetten.

En ja, de True Spirit 140 is inderdaad een zeer goede koeler, ontegenzeggelijk beter dan de 212. Een Scythe Kotetsu is ook een hele goede koeler volgens SPCR.
Die Crucial heeft inderdaad een aantrekkelijke prijs. Maar hij heeft "maar" 150MB/s Schrijf snelheid, maar wel weer 550MB/s lees snelheid. Ga ik dit echt merken tegenover de evo´s ±470 MB/s?

De True Spirit spreekt mij ook wel aan. Qua hoogte past hij ook in mijn kast. Hoe zit het met de afstand tussen de GPU dan? De GPU heeft ook een backplate.
Ik vraag me af of de witte fan wel een beetje bij mijn black-red lay-out past...

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

rubenschaap schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:42:

Die Crucial heeft inderdaad een aantrekkelijke prijs. Maar hij heeft "maar" 150MB/s Schrijf snelheid, maar wel weer 550MB/s lees snelheid. Ga ik dit echt merken tegenover de evo´s ±470 MB/s?

De True Spirit spreekt mij ook wel aan. Qua hoogte past hij ook in mijn kast. Hoe zit het met de afstand tussen de GPU dan? De GPU heeft ook een backplate.
Ik vraag me af of de witte fan wel een beetje bij mijn black-red lay-out past...
Van de prestatieverschillen tussen de SSD's merk je helemaal niets. Sterker nog, Samsung publiceert volgens mij de snelheid in het meest gunstige geval, wat je in werkelijkheid nooit bereikt. Sowieso zijn de sequentiële snelheden eigenlijk niet belangrijk voor dagelijks gebruik maar juist de random prestaties.

Daarbij heeft de Samsung TLC, en de Crucial MLC. Ik zou altijd gaan voor MLC als er geen prijsverschil is.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• rubenschaap
.ScorpionSquad schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:47:
[...]

Van de prestatieverschillen tussen de SSD's merk je helemaal niets. Sterker nog, Samsung publiceert volgens mij de snelheid in het meest gunstige geval, wat je in werkelijkheid nooit bereikt. Sowieso zijn de sequentiële snelheden eigenlijk niet belangrijk voor dagelijks gebruik maar juist de random prestaties.

Daarbij heeft de Samsung TLC, en de Crucial MLC. Ik zou altijd gaan voor MLC als er geen prijsverschil is.
Oke, bedankt voor de tip.
Ik heb nu de MX100 in mijn lijstje gezet.
Maar ondertussen zie ik ook de Crucial M500 staan. Is deze vergelijkbaar of is die 2 euro niet waard?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

rubenschaap schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:06:
[...]
Oke, bedankt voor de tip.
Ik heb nu de MX100 in mijn lijstje gezet.
Maar ondertussen zie ik ook de Crucial M500 staan. Is deze vergelijkbaar of is die 2 euro niet waard?
Waarom zou je 2 euro meer uitgeven voor een kleinere, langzamere en oudere SSD?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

De M500 is het oude broertje, zou niet weten waarom je daar nu nog voor zou gaan, al is dat ook geen slechte SSD.

Dit is overigens een betere kast, maar weet niet 100% zeker of de True Spirit daar in past. Volgens de pricewatch op 1,2mm niet. Maar dat is natuurlijk te overkomen met een klein beetje druk.

• rubenschaap
MK1998NL schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:16:
[...]

Waarom zou je 2 euro meer uitgeven voor een kleinere, langzamere en oudere SSD?
.ScorpionSquad schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:16:
De M500 is het oude broertje, zou niet weten waarom je daar nu nog voor zou gaan, al is dat ook geen slechte SSD.

Dit is overigens een betere kast, maar weet niet 100% zeker of de True Spirit daar in past. Volgens de pricewatch op 1,2mm niet. Maar dat is natuurlijk te overkomen met een klein beetje druk.
Nee oke, ik vroeg het me gewoon af. ;)

@.ScorpionSquad Dit is zeker een mooie kast, :Y) maar ik zou er toch één willen hebben met een window. Anders had ik ook wel een andere moederbord gekozen en ander een RAM kleurtje i.p.v zwart. ;)

Deze pc komt namelijk op mijn bureau te staan. :*)

Ik heb nog wel een aantal vragen

Past de voeding gewoon in mijn kast? Ik zie namelijk dat bij sommige voedingen verschillende maten zijn in de breedte. Moet ik hier nog speciaal op letten? Ik neem aan dat 520W voldoende is na wat berekeningen en wat de meeste op GoT aanbevelen.

Ook werkt mijn RAM op 1,6 volt i.p.v 1,5 volt wat de meeste gebruiken. Ik neem aan dat deze gewoon op mijn moederbord past? Ik heb al gekeken op de site van MSI en ik zie daar ook een paar RAM bankjes tussen staan die op 1,6v volt en zelfs op 1,65 volt draaien. Dus ik neem aan dat deze er ook wel op passen.

En zijn er nog bepaalde merken voor koelers die afgeraden worden of juist a wordt anbevolen?

[ Voor 8% gewijzigd door rubenschaap op 31-12-2014 12:31 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Je setup zal niet meer dan 400W gebruiken, dus een goede 520W is zeker genoeg.

1,5V werkt gewoon prima, gebruikt alleen mindet stroom :)

Qua koeler zijn er gewoon verschillende go-to koelers, hangt ook af van de kast en het gebruik.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• rubenschaap
MK1998NL schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:37:
Je setup zal niet meer dan 400W gebruiken, dus een goede 520W is zeker genoeg.

1,5V werkt gewoon prima, gebruikt alleen mindet stroom :)

Qua koeler zijn er gewoon verschillende go-to koelers, hangt ook af van de kast en het gebruik.
Ik zie me zelf al aardig passen bij deze build.

Ik zit nu alleen nog een beetje met de CPU koeler.
Waar ik zelf nog aan zat te denken is of de geadviseerde Thermalright True Spirit 140 Power, of de Cooler Master Hyper 212 EVO maar dan met een andere fan er op: Scythe Slip Stream 1900rpm, 120mm.
Kan ik met de Cooler Master en een andere fan ook goede/zelfde prestaties halen? Of kan ik beter gelijk voor de Thermalright gaan?
De Scythe Slip Stream is wel luider maar heeft volgens de fabrikant wel een "betere" air flow.

[ Voor 0% gewijzigd door rubenschaap op 31-12-2014 19:12 . Reden: Typo ]

• rubenschaap
Ik zie nu in de Pricewatch een Crucial MX100 staan en ook een M550.
Volgens de specs is de M550 sneller en goedkoper dan de MX100.
Maar ik ben er nu zelf niet helemaal uit welke ik beter kan nemen.

Kan ik voor die paar euro minder beter een M550 nemen?

• Vini-Vidi-Vici
  • Laatst online: 09-03 12:35
Ik denk dat je dan beter de MX100 kan nemen, deze is namelijk nieuwer en ook voorzien van stroombeveiliging (als de stroom uitvalt) de M550 heeft dit volgens mij niet.

Wat de koeler betreft, je kan beter de True Spirit nemen, de 212 werd mij ook meteen afgeraden door meerdere mensen.

Als je veel om de looks geeft kan je misschien je RAM vervangen voor 1 van deze 2: zijn ietsjes duurder, maar staan een stuk beter in je build.
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8
pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8

-

• rubenschaap
PAHvandam schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:04:
Ik denk dat je dan beter de MX100 kan nemen, deze is namelijk nieuwer en ook voorzien van stroombeveiliging (als de stroom uitvalt) de M550 heeft dit volgens mij niet.

Wat de koeler betreft, je kan beter de True Spirit nemen, de 212 werd mij ook meteen afgeraden door meerdere mensen.

Als je veel om de looks geeft kan je misschien je RAM vervangen voor 1 van deze 2: zijn ietsjes duurder, maar staan een stuk beter in je build.
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8
pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8
Oke, dan hou ik het bij de MX100. ;)
De True Spirit had ik al gekozen. Vergeten bij te werken. Deze staat nu ook tussen mijn lijst.

Overgigens heeft die Kingston RAM een DDR3-1866 snelheid. Dit heeft toch niet zo veel effect?

• Vini-Vidi-Vici
  • Laatst online: 09-03 12:35
het heeft inderdaad niet heel veel effect, maar omdat jij in je openingspost zei dat voor jou de looks ook belangrijk(er) zijn, postte ik de Kingston geheugens, deze staan namelijk beter in je build.

-

• rubenschaap
PAHvandam schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:15:
het heeft inderdaad niet heel veel effect, maar omdat jij in je openingspost zei dat voor jou de looks ook belangrijk(er) zijn, postte ik de Kingston geheugens, deze staan namelijk beter in je build.
Het is inderdaad een mooie RAM geheugen.
Ik zal er eens in verdieppen en vergelijken. :Y)

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-03 20:16
De M550 heeft wel stroomuitvalbeveiliging, dus wat is het verschil?

• MK_
  • Niet online

MK_

Kevin1Smid schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:44:
De M550 heeft wel stroomuitvalbeveiliging, dus wat is het verschil?
Iets hogere sequentiële leessnelheid, iets meer cache geheugen.

Pagina: 1