Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Instabiel (wireless) netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik zit al weer weken met een vrij instabiel netwerk waar ik moedeloos van wordt.
Situatie

KPN Glasvezel met het verdoemde witte bagger modem.
Door het huis liggen bekabeld een aantal Bridged routers (staan allemaal 100% op bridge)

1. Huiskamer wireless AC zowel G als 5ghz N netwerk en bekabeld TV en Sonos

2. 1e etage Airport express met ook weer 2 netwerken

3. Zolder alles bekabeld.

Door het hele huis is bekabeld alles mega snel. maar wireless heel inconsistent.
Dagen achter elkaar werkt bijvoorbeeld het 5ghz N netwerk op de 1e etage prima.
maar ineens werkt het niet. en dan soms geluk dat het G netwerk dan wel ineens toegankelijk/snel is.

Laatste 2 dagen is het helemaal bal. Om die zoveel minuten wordt internet heel traag bijna ontoegankelijk.
en kan ik niet verbinden op bijna alle andere wireless netwerken.
Vanochtend werkt het ineens wel weer redelijk maar kortom het is heel onstabiel.

eens in de 2 3 dagen klapt de tv er ook uit tijdens het kijken. dan moet de router + tv modem even uit en aan en start ie weer goed op.

Al geprobeerd:
- Kanalen gewijzigd (gezocht welke rustig waren)
- Andere wachtwoorden / namen
- Andere combinaties van beschikbaarheid G, Only N, BG enz

Kortom wat ik graag zou willen weten waar het zwakke punt zit, is er iets te meten, zijn er tools om te kijken waar die stabiliteit vandaan komt?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Zwakke punt is je experia box, dat zwakker bagger modem,

Als je deze kunt vervangen voor een microtik (netwerkje.com) dikke kans dat je problemen dan voorbij zijn

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik verplaats dit topic even naar NT.
Er is niets professioneel aan. Je topic in PNS laten staan is prima als het een netwerk zou zijn met enorm veel clients, en een budget van 10k geen issue is. Ik gok dat dat niet het geval is ;)

Daarnaast even topictitlechange, aangezien het issue je wifi betreft.

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 12:48
Op welke kanalen staan de access points ten opzichte van elkaar? Allemaal zelfde, of verschillende? Heb je dicht bij de AP's wel verbinding, of ook niet? Als je een aantal AP's weglaat, gaat het dan wel goed? Zie je de netwerken wel met goede ontvangst, of is ook het aantal streepjes bagger?