Goedemorgen,
Ik zit al weer weken met een vrij instabiel netwerk waar ik moedeloos van wordt.
Situatie
KPN Glasvezel met het verdoemde witte bagger modem.
Door het huis liggen bekabeld een aantal Bridged routers (staan allemaal 100% op bridge)
1. Huiskamer wireless AC zowel G als 5ghz N netwerk en bekabeld TV en Sonos
2. 1e etage Airport express met ook weer 2 netwerken
3. Zolder alles bekabeld.
Door het hele huis is bekabeld alles mega snel. maar wireless heel inconsistent.
Dagen achter elkaar werkt bijvoorbeeld het 5ghz N netwerk op de 1e etage prima.
maar ineens werkt het niet. en dan soms geluk dat het G netwerk dan wel ineens toegankelijk/snel is.
Laatste 2 dagen is het helemaal bal. Om die zoveel minuten wordt internet heel traag bijna ontoegankelijk.
en kan ik niet verbinden op bijna alle andere wireless netwerken.
Vanochtend werkt het ineens wel weer redelijk maar kortom het is heel onstabiel.
eens in de 2 3 dagen klapt de tv er ook uit tijdens het kijken. dan moet de router + tv modem even uit en aan en start ie weer goed op.
Al geprobeerd:
- Kanalen gewijzigd (gezocht welke rustig waren)
- Andere wachtwoorden / namen
- Andere combinaties van beschikbaarheid G, Only N, BG enz
Kortom wat ik graag zou willen weten waar het zwakke punt zit, is er iets te meten, zijn er tools om te kijken waar die stabiliteit vandaan komt?
Ik zit al weer weken met een vrij instabiel netwerk waar ik moedeloos van wordt.
Situatie
KPN Glasvezel met het verdoemde witte bagger modem.
Door het huis liggen bekabeld een aantal Bridged routers (staan allemaal 100% op bridge)
1. Huiskamer wireless AC zowel G als 5ghz N netwerk en bekabeld TV en Sonos
2. 1e etage Airport express met ook weer 2 netwerken
3. Zolder alles bekabeld.
Door het hele huis is bekabeld alles mega snel. maar wireless heel inconsistent.
Dagen achter elkaar werkt bijvoorbeeld het 5ghz N netwerk op de 1e etage prima.
maar ineens werkt het niet. en dan soms geluk dat het G netwerk dan wel ineens toegankelijk/snel is.
Laatste 2 dagen is het helemaal bal. Om die zoveel minuten wordt internet heel traag bijna ontoegankelijk.
en kan ik niet verbinden op bijna alle andere wireless netwerken.
Vanochtend werkt het ineens wel weer redelijk maar kortom het is heel onstabiel.
eens in de 2 3 dagen klapt de tv er ook uit tijdens het kijken. dan moet de router + tv modem even uit en aan en start ie weer goed op.
Al geprobeerd:
- Kanalen gewijzigd (gezocht welke rustig waren)
- Andere wachtwoorden / namen
- Andere combinaties van beschikbaarheid G, Only N, BG enz
Kortom wat ik graag zou willen weten waar het zwakke punt zit, is er iets te meten, zijn er tools om te kijken waar die stabiliteit vandaan komt?