Ben een newbie op Linux gebied. Hoe kan ik mijn NTFS partities zien en hoe kan ik bijvoorbeeld een nvidia driver installeren onder linux?
ntfs5 onder linux kan geloof ik niet.
ntfs4 een beetje
moet je wel kernel ondersteuning voor hebben, en dan mounten met
mount -t ntfs
Nvidia drivers installeren, ik denk dat de readme die bij die .tar.gz of op de nvidia site staat, wel voldoende uitlegt?
ntfs4 een beetje
moet je wel kernel ondersteuning voor hebben, en dan mounten met
mount -t ntfs
Nvidia drivers installeren, ik denk dat de readme die bij die .tar.gz of op de nvidia site staat, wel voldoende uitlegt?
NTFS van windows 2000 is alleen read-only mogelijk.
NTFS van NT4 kun je (erg experimenteel, en wordt door de kernel help afgeraden) ook read write doen.
Of whistler weer een nieuwere versie ntfs gebruikt weet ik niet.
NTFS van NT4 kun je (erg experimenteel, en wordt door de kernel help afgeraden) ook read write doen.
Of whistler weer een nieuwere versie ntfs gebruikt weet ik niet.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
en nu nog even hoe?? een link naar een howto zou fijn zijn....
weten hoe je die howto's vind zou nog handiger zijn... zeker voor een newbie als ik
weten hoe je die howto's vind zou nog handiger zijn... zeker voor een newbie als ik
Nieuwe kernel compileren en opgeven bij file systems dat je ntfs wil kunnen lezen. Schrijven wordt afgeraden. na de nieuwe kernel build en lilo kan je met je nieuwe kernel wel bij je ntfs schijven komen.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Verwijderd
Ik geloof wel dat dit een experimentele optie is, dus prompt for development.. moet aanstaan. (of was dat alleen schrijven??)
Ik kan in ieder geval probleemloos m'n W2K (NTFS 5) partities lezen vanuit Linux,
zonder merkbaar snelheidsverlies op grote partities.
Ik kan in ieder geval probleemloos m'n W2K (NTFS 5) partities lezen vanuit Linux,
zonder merkbaar snelheidsverlies op grote partities.
Pagina: 1