Rare windows error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zit met een probleem die ik niet opgelost krijg. Telkens als ik mijn pc opstart krijg ik deze error:
https://drive.google.com/...kR0s1NGM/view?usp=sharing
wat ik heb geprobeerd:
Save mode opstarten -> zelfs dan komt errror
met msconfig lang bezig geweest om te testen waar het vandaan komt -> bij alles bleef error
op internet is er niet heel veel over te vinden.
Ik heb zelfs een dll fixer gedownload en deze heeft het ook niet verholpen.
Als ik op oke druk dan is hij ook weg en is het klaar en komt ook alleen na het opstarten van de pc.
Ik gebruik de technical preview windows 10

Wie kan mij helpen

Alvast bedankt voor de moeite en het lezen van mijn topic!

Ik wil het graag niet zo ver laten gaan dat ik heel windows opnieuw moet installeren omdat alles nu mooi is geconfigureerd naar mijn wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:37

D4NG3R

kiwi

:)

Galinsky schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:41:
[...]
[...]
Einde topic? Je weet als eindgebruiker van de Tech preview wat je kan verwachten, en dat is geen volledig en/of stabiel draaiend OS voor dagelijks gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 31-12-2014 00:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Galinsky schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:41:
Hallo tweakers,

Ik zit met een probleem die ik niet opgelost krijg. Telkens als ik mijn pc opstart krijg ik deze error:
https://drive.google.com/...kR0s1NGM/view?usp=sharing
wat ik heb geprobeerd:
Save mode opstarten -> zelfs dan komt errror
met msconfig lang bezig geweest om te testen waar het vandaan komt -> bij alles bleef error
op internet is er niet heel veel over te vinden.
Ik heb zelfs een dll fixer gedownload en deze heeft het ook niet verholpen.
Als ik op oke druk dan is hij ook weg en is het klaar en komt ook alleen na het opstarten van de pc.

Wie kan mij helpen

Alvast bedankt voor de moeite en het lezen van mijn topic!

Ik wil het graag niet zo ver laten gaan dat ik heel windows opnieuw moet installeren omdat alles nu mooi is geconfigureerd naar mijn wensen :)
Heb even de betandsnaam voor je door google gedaan en daar is te vinden dat het om een betand gaat dat uitmaakt van mozilla firefox. Ik zou zeggen kijk even op de forums van firefox of er een bekend probleem is met firefox en de preview van windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 16:48
Staat die DLL wel op je schijf? En zo ja, kun je uit het pad herleiden voor welk programma die DLL wordt gebruikt? Als dat bekend is misschien het programma een keer een repair install uitvoeren of volledig nieuw installeren of in een uiterst geval helemaal er af laten.

Het blijft een preview he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:46:
[...]

Einde topic? Je weet als eindgebruiker van de Tech preview wat je kan verwachten..
Misschien heb je gelijk dat het daar aan zou liggen. Zelf gebruik het windows 10 sinds het uitkwam en heb eigenlijk nog geen enkel probleem ermee ondervonden. En misschien weet iemand een oplossing..
geforce5_guy schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:47:
[...]

Heb even de betandsnaam voor je door google gedaan en daar is te vinden da[t het om een betand gaat dat uitmaakt van mozilla firefox. Ik zou zeggen kijk even op de forums van firefox of er een bekend probleem is met firefox en de preview van windows 10.
Hier kwam ik inderdaad ook al achter. Maar ik gebruik helemaal geen firefox ook nooit gedaan overigens. Ook is de bestandsextentie geen .exe maar .dll ik weet niet of hier nog verschil in is? Misschien als ik firefox installeer en dan weer verwijder dat het opgelost is?
GH45T schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:48:
Staat die DLL wel op je schijf? En zo ja, kun je uit het pad herleiden voor welk programma die DLL wordt gebruikt? Als dat bekend is misschien het programma een keer een repair install uitvoeren of volledig nieuw installeren of in een uiterst geval helemaal er af laten.

Het blijft een preview he
Nee ik ben naar de dichts bij zijnde pat geweest en dat was local verder weergeeft hij niks en hij vond niks. Ik ga zoals ik bovenstaand zei firefox proberen te installeren.

Bedankt voor al jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zie inderdaad dat google er .exe van maakt :(

Maar dat programma moet ergens in de local map staan. Misschien een verborgen map?

Installeren van firefox zal niks oplossen vermoed ik, aangezien de google resultaten er van uit gaan dat die geïnstalleerd is en/of geweest.

Het lijkt er op dat je een bug te pakken hebt van de preview van windows 10. Misschien een bug report doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Firefox installeren heeft inderdaad niets uitgemaakt. Ik denk trouwens dat het in locallow moet staan aangezien er local... staat dus moet er nog wat achter komen ik zal eens kijken of het achter verborgen map staat want wanneer ik in locallow zoek vind hij niks en in heel appdata vind hij niks.

Ik zal inderdaad maar een bugreport doen. Zon erge bug is het nou ook weer niet maar als ik opstart vind ik een ''clean'' startup wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je foutmelding is simpel: windows probeert een DLL te registreren die niet op je schijf staat.

Oplossingen:

1. Zoek de DLL op, plaats hem op de plek die windows verwacht
2. Verwijder de taak in windows om de DLL te registreren gezien hij niet bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, wat Johnkeates zijn. DLL zijn "bibliotheken" die door "iets" gebruikt worden, en op die manier zijn het een soort kleine executables. Heb je toevallig een hit gehad op je Windows Defender/je andere anti-virus zut wat de schadelijke bestanden heeft weggehaald maar de verwijzingen niet?

Zoja: haal de verwijzingen zelf weg. Je hebt het path afgekapt, maar het ziet er uit als een van de vele %appdata% paden onder een van de twee locals (locallow/local)... welke is aan jou om uit te zoeken, maar geheid dat eventviewer de hele, onafgekapte foutmelding voor je heeft. Zodra je het pad weet, het zal iets zijn in de lijn van:

C:\Users\profielnaam\AppData\LocalLow\vendornaam\productnaam\nogeenmapjemaarsomsookniet\dllfile.dll

regsvr32 is een app die referenties kan inladen voor andere programmas. >IETS< roept regsvr32 aan met een commando wat verwijst naar deze instructies:

TO register a module, you must provide a binary name.

Usage: regsvr32 [/u][/s][/n] en dan een lading opties wil je niet weten.

Het wordt eng zodra de /s wordt gebruikt, en het proces (zoek in je bootfiles...) draait in admin. Nogmaals, ik heb de term "malware" óók al genoemd.

Gooi anders eens een ctrl+f door je register op de naam van de DLL... en blijf af van random DLL fixes op het internet, die zijn:
1. Soms JUIST schadelijk
2. Snappen die de technical preview van Win10?

Overigens: heb je wel je Win10 ISO van MS zelf gekregen? Er zijn zát images van andere bronnen geweest (typisch gevalletje tweaker-met-win7-ultimate-maar-later-blijkt-niet-uit-de-winkel-en-vage-problemen-met-de-nieuwe-PC-waarom-had-ik-ultimate-nodig?) die met wat... extra's geleverd worden.

Nogmaals, ga niet zelf dingen lopen doen, en ga niet elke tool van elke website er overheen draaien. Je loopt met een technical preview, en dan mag je er vanuit gaan dat je wat kennis hebt en/of bugs kan rapporteren:

1. Weet wat regsvr32 is. Basiskennis.
2. Weet waar de verwijzing is (appdata/local/locallow)
3. Lees eventviewer
4. Check je startup configuratie
5. Check je register
6. Sluit malware uit.

Startup files kan erg breed zijn, vaak heb je een hoop aan msconfig, service management, task manager (win8 en hoger), maar inderdaad: soms zijn er ook gewoon scheduled tasks ingesteld (soort van crontabs).

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 31-12-2014 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Umbrah schreef op woensdag 31 december 2014 @ 01:26:
Yup, wat Johnkeates zijn. DLL zijn "bibliotheken" die door "iets" gebruikt worden, en op die manier zijn het een soort kleine executables. Heb je toevallig een hit gehad op je Windows Defender/je andere anti-virus zut wat de schadelijke bestanden heeft weggehaald maar de verwijzingen niet?

Zoja: haal de verwijzingen zelf weg. Je hebt het path afgekapt, maar het ziet er uit als een van de vele %appdata% paden onder een van de twee locals (locallow/local)... welke is aan jou om uit te zoeken, maar geheid dat eventviewer de hele, onafgekapte foutmelding voor je heeft. Zodra je het pad weet, het zal iets zijn in de lijn van:

C:\Users\profielnaam\AppData\LocalLow\vendornaam\productnaam\nogeenmapjemaarsomsookniet\dllfile.dll

regsvr32 is een app die referenties kan inladen voor andere programmas. >IETS< roept regsvr32 aan met een commando wat verwijst naar deze instructies:

TO register a module, you must provide a binary name.

Usage: regsvr32 [/u][/s][/n] en dan een lading opties wil je niet weten.

Het wordt eng zodra de /s wordt gebruikt, en het proces (zoek in je bootfiles...) draait in admin. Nogmaals, ik heb de term "malware" óók al genoemd.

Gooi anders eens een ctrl+f door je register op de naam van de DLL... en blijf af van random DLL fixes op het internet, die zijn:
1. Soms JUIST schadelijk
2. Snappen die de technical preview van Win10?

Overigens: heb je wel je Win10 ISO van MS zelf gekregen? Er zijn zát images van andere bronnen geweest (typisch gevalletje tweaker-met-win7-ultimate-maar-later-blijkt-niet-uit-de-winkel-en-vage-problemen-met-de-nieuwe-PC-waarom-had-ik-ultimate-nodig?) die met wat... extra's geleverd worden.

Nogmaals, ga niet zelf dingen lopen doen, en ga niet elke tool van elke website er overheen draaien. Je loopt met een technical preview, en dan mag je er vanuit gaan dat je wat kennis hebt en/of bugs kan rapporteren:

1. Weet wat regsvr32 is. Basiskennis.
2. Weet waar de verwijzing is (appdata/local/locallow)
3. Lees eventviewer
4. Check je startup configuratie
5. Check je register
6. Sluit malware uit.

Startup files kan erg breed zijn, vaak heb je een hoop aan msconfig, service management, task manager (win8 en hoger), maar inderdaad: soms zijn er ook gewoon scheduled tasks ingesteld (soort van crontabs).
Ik ben inderdaad met event viewer bezig geweest en heb er werkelijk niks over kunnen vinden zowel niet als ik op regsvr32 zoek als op de dll. ook heb ik gekeken naar tijden wanneer de pc is opgestart en bij die tijden gekeken en nog vond hij niks daarover. Daarom vind ik het ook een best lastig probleem. En het klopt inderdaad ik kreeg vanochtend een virusmelding ook wanneer het gestart is ik zal eens kijken bij mijn virusscanner wat die gedaan heeft om misschien achter het path te komen. Bedankt voor jullie tips!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Oke het is nu weg! Ik heb de path niet meer kunnen vinden in mijn virusscanner zelfs niet in quarantaine. Wat ik heb gedaan:
ctrl alt del -> taskmanager -> startup:
Microsoft(C) Register Server
Microsoft(C) Register Server (2)
Allebei disabled

Nu krijg ik de melding niet meer en start hij misschien ook nog ietsjes sneller op. :P
Pagina: 1