Beste mede-tweakers,
hoop dat ik deze vraag in het juiste forumgedeelte plaats. Mocht dit niet zo zijn dan zal ik hem verplaatsen.
Ik heb een laptop die geen HDMI-out signaal geeft. De laptop geeft perfect beeld via de DVI-out, maar bij de HDMI blijft deze zwart.
Hoofdvraag: 1. Ligt het probleem bij de hardware of bij de software?
Deelvragen: 2. Kan ik de laptop terugsturen, of is de garantie vervallen door het vervangen van de HDD door een SSD?
Feiten:
-De laptop is nieuw gekocht. Direct uit de doos de HDD vervangen voor een SSD en een verse Windows 8.1 install gedaan.
- De laptop herkent het tweede scherm (geeft netjes aan dat er een tweede scherm is en de naam van het betreffende scherm).
- Bij scherm uitbreiden springt de laptop over op half beeld. (Dus juist.)
- Het tweede scherm herkent de laptop, hij herkent een aangesloten kabel en springt naar het juiste HDMI kanaal.
- Het tweede scherm geeft bij het aansluiten van de kabel soms de melding: 'Schermresolutie niet ondersteund' (ongeveer 2 seconden, daarna geeft deze opnieuw 'geen signaal' aan.
- Intel HD Drivers opnieuw geïnstalleerd.
- Diverse HDMI kabels getest (verschillende generaties).
- Diverse tweede schermen getest (Samsung, LG, Philips).
- Schermresolutie tv en laptop aangepast aan elkaar.
Laptop: Lenovo B50
Besturingssysteem: Windows 8.1 Enterprise 64-bit
Processor: Intel Core i3 4010U @ 1.70GHz
Haswell ULT 22nm Technologie
RAM: 4,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Moederbord: LENOVO Lenovo B50-70 (U3E1) 47 °C
Grafisch: Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz)
Intel HD Graphics Family (Lenovo)
Opslag: 119GB Crucial_CT128MX100SSD1 (SSD)
Optische schijven: PLDS DVD-RW DA8A5SH
Geluid: Realtek High Definition Audio
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Mijn beste vriend 'Google' laat me in dit geval in de steek.
Alvast bedankt voor de moeite
.
hoop dat ik deze vraag in het juiste forumgedeelte plaats. Mocht dit niet zo zijn dan zal ik hem verplaatsen.
Ik heb een laptop die geen HDMI-out signaal geeft. De laptop geeft perfect beeld via de DVI-out, maar bij de HDMI blijft deze zwart.
Hoofdvraag: 1. Ligt het probleem bij de hardware of bij de software?
Deelvragen: 2. Kan ik de laptop terugsturen, of is de garantie vervallen door het vervangen van de HDD door een SSD?
Feiten:
-De laptop is nieuw gekocht. Direct uit de doos de HDD vervangen voor een SSD en een verse Windows 8.1 install gedaan.
- De laptop herkent het tweede scherm (geeft netjes aan dat er een tweede scherm is en de naam van het betreffende scherm).
- Bij scherm uitbreiden springt de laptop over op half beeld. (Dus juist.)
- Het tweede scherm herkent de laptop, hij herkent een aangesloten kabel en springt naar het juiste HDMI kanaal.
- Het tweede scherm geeft bij het aansluiten van de kabel soms de melding: 'Schermresolutie niet ondersteund' (ongeveer 2 seconden, daarna geeft deze opnieuw 'geen signaal' aan.
- Intel HD Drivers opnieuw geïnstalleerd.
- Diverse HDMI kabels getest (verschillende generaties).
- Diverse tweede schermen getest (Samsung, LG, Philips).
- Schermresolutie tv en laptop aangepast aan elkaar.
Laptop: Lenovo B50
Besturingssysteem: Windows 8.1 Enterprise 64-bit
Processor: Intel Core i3 4010U @ 1.70GHz
Haswell ULT 22nm Technologie
RAM: 4,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Moederbord: LENOVO Lenovo B50-70 (U3E1) 47 °C
Grafisch: Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz)
Intel HD Graphics Family (Lenovo)
Opslag: 119GB Crucial_CT128MX100SSD1 (SSD)
Optische schijven: PLDS DVD-RW DA8A5SH
Geluid: Realtek High Definition Audio
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Mijn beste vriend 'Google' laat me in dit geval in de steek.
Alvast bedankt voor de moeite