In dubio:
Mijn Vaio VPCEB1SE1 uit 2010 upgraden of een nieuwe laptop kopen
Wat ga je met je laptop doen?
Eigenlijk alleen maar internetten, Office etc. Zo af en toe foto's bewerken.
Maar ben wel liefhebber van snelle PC's met goede specs.
Specs
Ik vind het zonde om een budget oplossing neer te zetten terwijl ik nu wel een aparte grafische kaart heb (Radeon Mobility HD5650) met een processor (Intel Core i5-430M) die in de vergelijking niet veel slechter is als de huidige i3 processors.
Gezien het snelle opstarten is een SSD toch wel een vereiste en een touchscreen is natuurlijk ook handig.
Wat is je budget?
Eigenlijk wil ik niet meer dan EURO 600 uitgeven.
Daarom denk ik nu aan het upgraden van de VAIO:
van 4 GB naar 8 GB en
de DVD speler opofferen en er een SSD met caddy inzetten. Dat gaat zo'n EURO 200 kosten.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee staat eigenlijk altijd op tafel.
Misschien dan een All-In-One in plaats van een laptop ? WIl geen desktop op tafel hebben staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Kwaliteit wel belangrijk. Vorig jaar voor de kinderen een Acer Aspire s7-391 gekocht. Was nooit zo weg van Acer maar de S7 is mooi en degelijk, ze gaan al anderhalf jaar mee (en mee naar school).
Heeft iemand advies ?
Mijn Vaio VPCEB1SE1 uit 2010 upgraden of een nieuwe laptop kopen
Wat ga je met je laptop doen?
Eigenlijk alleen maar internetten, Office etc. Zo af en toe foto's bewerken.
Maar ben wel liefhebber van snelle PC's met goede specs.
Specs
Ik vind het zonde om een budget oplossing neer te zetten terwijl ik nu wel een aparte grafische kaart heb (Radeon Mobility HD5650) met een processor (Intel Core i5-430M) die in de vergelijking niet veel slechter is als de huidige i3 processors.
Gezien het snelle opstarten is een SSD toch wel een vereiste en een touchscreen is natuurlijk ook handig.
Wat is je budget?
Eigenlijk wil ik niet meer dan EURO 600 uitgeven.
Daarom denk ik nu aan het upgraden van de VAIO:
van 4 GB naar 8 GB en
de DVD speler opofferen en er een SSD met caddy inzetten. Dat gaat zo'n EURO 200 kosten.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee staat eigenlijk altijd op tafel.
Misschien dan een All-In-One in plaats van een laptop ? WIl geen desktop op tafel hebben staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Kwaliteit wel belangrijk. Vorig jaar voor de kinderen een Acer Aspire s7-391 gekocht. Was nooit zo weg van Acer maar de S7 is mooi en degelijk, ze gaan al anderhalf jaar mee (en mee naar school).
Heeft iemand advies ?