Sendy, goed alternatief voor MailChimp?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.500 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35
Momenteel draai ik newsletter software om mijn maandelijkse nieuwsbrieven te sturen naar onze inschrijvers (zo'n 20.000 wereldwijd momenteel). Het grootste nadeel is dat je gebruikers handmatig moet in -en uitschrijven, wat erg tijdrovend is bij een dergelijke lijst.

MailChimp lijkt me ideaal, maar is erg duur bij zo'n grote lijst. (minimaal $150/$200 per maand). Andere online newsletter-aanbieders zijn vergelijkbaar in prijs.

Nu ben ik toevallig op http://www.sendy.co gestuit. Dit is wat ze er zelf over zeggen:
Sendy is a self hosted email newsletter application that lets you send trackable emails via Amazon Simple Email Service (SES). This makes it possible for you to send authenticated bulk emails at an insanely low price without sacrificing deliverability.
Kosten: Eenmalig $59 en $0,0001 per verzonden mail.

Er is niet zoveel te vinden over Sendy, dus ik ben huiverig. Hopelijk heeft iemand ervaring met ze. Het lijkt een ideale oplossing voor mij, maar tegelijkertijd "too good to be true".

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dit kan je niet automatiseren? Bijvoorbeeld door een link op te nemen in je newsletter voor uitschrijven.
Vervolgens deze 'verzamelen' en email/uniek-nummer > verwijder record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mocht je Mac's hebben waar je mee werkt: Direct Mail heeft wél automatische afmelding van je lijst, ook van mailadressen die bouncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Als je zelf wat kunt scripten is Mandrill erg voordelig. Wij (als bedrijf) hebben daar erg goede ervaringen mee. Is van Mailchimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
HollowGamer schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:44:
Dit kan je niet automatiseren? Bijvoorbeeld door een link op te nemen in je newsletter voor uitschrijven.
Vervolgens deze 'verzamelen' en email/uniek-nummer > verwijder record.
Is vrij lastig, omdat ik meer dan 50 lijsten met adressen heb. Alles is ingedeeld in taal, land, interesse etc.
In mijn huidige software (Maxbulk Mailer) kan je geen batch instellen om uit diverse lijsten te verwijderen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
sypie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:50:
Mocht je Mac's hebben waar je mee werkt: Direct Mail heeft wél automatische afmelding van je lijst, ook van mailadressen die bouncen.
Ik zie dat ik $150 per maand moet betalen, dat was niet de bedoeling :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 31-12-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
orf schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:54:
Als je zelf wat kunt scripten is Mandrill erg voordelig. Wij (als bedrijf) hebben daar erg goede ervaringen mee. Is van Mailchimp.
Net gekeken en dat lijkt me wel erg interessant. Is vergelijkbaar met Sendy op het eerste gezicht. Iets duurder, maar wellicht ook betrouwbaarder. Ik ga er eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het lijkt mij wellicht handiger, om een eigen systeem hiervoor te hebben, in plaats van een dienst ervoor af te nemen. Scheelt je in de kosten, maar kun je het ook maken / inrichten zoals je het zelf wilt. Ook lijkt het mij dan minder spam gevoelig. Zeker met grote lijsten zoals die van jou lijkt me dat handiger en professioneler.

Overigens kleine tip, maar kick je topic niet 2 keer binnen 15 minuten, pas dan gewoon je bericht aan, als je de quick reply aan hebt staan, zie je er zelfs een waarschuwing over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

CptChaos schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:51:
Het lijkt mij wellicht handiger, om een eigen systeem hiervoor te hebben, in plaats van een dienst ervoor af te nemen. Scheelt je in de kosten, maar kun je het ook maken / inrichten zoals je het zelf wilt. Ook lijkt het mij dan minder spam gevoelig. Zeker met grote lijsten zoals die van jou lijkt me dat handiger en professioneler.
Ik heb een andere mening: juist met grote lijsten is een dedicated dienst veel handiger. Zij kunnen grote aantallen mail verwerken, ze hebben overeenkomsten met grote mailproviders als gmail en hotmail en ze regelen bounces, loops, retries, etc. Met zelf versturen loop je tegen veel problemen op en moet je zelf hardware in de lucht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Kijk eens naar Mailerlite. Zij zijn stukken goedkoper dan MailChimp en bieden nagenoeg dezelfde functionaliteit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Timons106 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:36:
Kijk eens naar Mailerlite. Zij zijn stukken goedkoper dan MailChimp en bieden nagenoeg dezelfde functionaliteit aan.
Bedankt. $200-$300 per jaar in mijn geval. Dat ben ik in 2 maand al kwijt bij MailChimp, dus prima tip :)
Ik ga even wat ervaringen opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:09

samo

yo/wassup

Ik ben inderdaad voor het uitbesteden van bulk-emails. Zaken als reputatie, tracking, bounces afhandelen en dat soort zaken zijn dedicated partijen veel beter in dan de gemiddelde serverbeheerder.
Zelf heb ik geen specifieke ervaringen met mailtools, maar wie weet dat een collega-devschuurmod er meer over kan vertellen vandaag ;)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Ik neig uiteindelijk toch het meest naar Sendy. Is erg goedkoop, heeft duidelijke interface, simpel te implementeren. Er is alleen zo weinig over te vinden....

Ik hoop stiekem er een Tweaker is die ervaring heeft met Sendy.

Andere suggesties blijven welkom overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mooooody schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:39:
Ik neig uiteindelijk toch het meest naar Sendy. Is erg goedkoop, heeft duidelijke interface, simpel te implementeren. Er is alleen zo weinig over te vinden....

Ik hoop stiekem er een Tweaker is die ervaring heeft met Sendy.

Andere suggesties blijven welkom overigens.
Wat was er mis met Mandrill? 20000 emails per maand kost je 1,60$, veel goedkoper lukt volgens mij niet. Mandrill werkt overigens perfect (support is ook goed).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 03:54

PowerFlower

être diable et jouer fleur

samo schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 10:18:
Ik ben inderdaad voor het uitbesteden van bulk-emails. Zaken als reputatie, tracking, bounces afhandelen en dat soort zaken zijn dedicated partijen veel beter in dan de gemiddelde serverbeheerder.
Zelf heb ik geen specifieke ervaringen met mailtools, maar wie weet dat een collega-devschuurmod er meer over kan vertellen vandaag ;)
Ik heb er de nodige ervaring mee, maar wij sturen mails naar >1m mensen en dan liggen de prijzen wat anders en zijn de tools wat capabeler :) Dan zit je meer bij ExactTarget/Silverpop/Emarsys en zo. Die overigens voor dat soort volumes véél goedkoper zijn dan Mailchimp, en daarbij zo'n beetje elke feature leveren die je kunt bedenken. Daarbij vergeleken kan Mailchimp vrijwel niets. (Prijzen zijn trouwens niet extreem veel hoger dan de bedragen die hier genoemd worden hoor, maar het gaat dan om een paar duizend per maand.)

Heb zelf ooit zo'n systeem gebouwd, not doing it again. Het begint simpel en loopt al heel snel heel erg uit de hand qua complexiteit. Hoewel juist bij de duurdere je zelf weer verantwoordelijk wordt voor je reputation (eigen IP), voordeel is dat je geen last hebt van de spam die andere gebruikers sturen (zoals bij veel van de goedkope alternatieven). Nadeel is dat je voorzichtig moet zijn met je reputation en moet weten wat je doet ;) Gelukkig zijn ze ook vrij goed in tools om je reputation te meten en support om problemen daarmee te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gebruiken sinds kort Sendy (op advies van iemand anders). De installatie is nog wel even een klusje, maar daarna werkt het prima! Het opmaken van de mailing is zeer gebruiksvriendelijk. De afhandeling van de mail gaat via Amazone. Wat ons betreft, zeker kijkend naar de kosten, een aanrader! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoodweerBenelux
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-12-2017
Ik vind, persoonlijk, mailchimp zeer compleet. Wanneer je een lijst van duizenden volgers hebt opgebouwd kan er waarschijnlijk ook wel een tientje vanaf... Dus ik begrijp niet waarom er hier zoveel op zoek zijn naar een nieuw alternatief?

Onweer - extreem weer - winter? Check www.noodweer.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 22:49
Heeft iemand recent nog ervaring met Sendy?

Ik zit momenteel nog bij Mailjet maar wegens een lang aanslepende bug die maar niet opgelost wordt, ga ik daar eind september weg (tenzij het dan gerepareerd zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ejabberd zou je even een nieuw topic aan willen maken? Het kicken en kapen van een bestaand topic is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.