Toon posts:

Harde schijf niet zichtbaar - nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een pc laten assembleren door een winkel. Echter wanneer ik naar apparaten en stations ga zie ik alleen de lokale c schijf van mijn SSD vermeldt staan terwijl ik ook 1tb aan HDD gekocht had. Deze zie ik echter nergens vermeldt staan. Betekent dit dat ze het vergeten zijn om deze er ook in te zetten of zou het ergens anders moeten staan. Ik heb Windows 8.1 ik hoor het van jullie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 21:05 ]

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01 14:15
Het kan natuurlijk zo zijn dat de winkel de hardeschijf niet aangesloten heeft, maar waarschijnlijk:
Als je gaat zoeken in windows naar schijfbeheer, zal je hier waarschijnlijk een stuk onpartioneerde ruimte zien van 1TB op een tweede schijf, formateren en een letter aan toekennen en juist ruimte zal herkend moeten zijn.

Wel erg slecht dat de winkel dit niet voor je gedaan heeft ( of in iedergeval uitgelegd dat dit moet gebeuren/aanbieden het voor je te doen ).

Niet om te flamen maar heb je eventueel een naam van de winkel ? Je kan ze natuurlijk ook een mailtje sturen of bellen met daarin het verzoek.

Verwijderd

Topicstarter
Sicomputers

Verwijderd

Topicstarter
Hoe los ik dit op.

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/Mobile%20Uploads/IMAG0033.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 21:14 ]

• Gillded
Zal het eerst zelf even proberen, en anders gewoon even contact met ze opnemen. Misschien als je geluk hebt zijn ze morgen open. Staat niet echt duidelijk op hun site.

Ik neem aan, aan je plaatje te zien dat je niet snapt wat ik bedoel. Hier een kleine handleiding. https://www.windowscorner...-windows_schijfbeheer.php Als het niet lukt graag duidelijk aangeven wat en waar het niet lukt.

[ Voor 44% gewijzigd door Gillded op 30-12-2014 21:14 . Reden: Post van TS tussendoor. ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd geen diepgaande pc kennis met betrekking tot het installeren van hardware of hardware dat nog niet toegewezen is. Van daar dat ik het heb laten assembleren. Met het bovenstaande als resultaat. Onacceptabel.

Verwijderd

Topicstarter
Gillded schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:13:
Zal het eerst zelf even proberen, en anders gewoon even contact met ze opnemen. Misschien als je geluk hebt zijn ze morgen open. Staat niet echt duidelijk op hun site.

Ik neem aan, aan je plaatje te zien dat je niet snapt wat ik bedoel. Hier een kleine handleiding. https://www.windowscorner...-windows_schijfbeheer.php Als het niet lukt graag duidelijk aangeven wat en waar het niet lukt.
Ik moet nu een letter aan een station toewijzen. Alleen mag dit geen letter zijn dat al in gebruik is. Hoe controleer ik dat. Als dat gedaan is zal de schijf toegewezen worden aangezien de 1tb wat maar 900gb blijkt te zijn gevonden is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 21:26 ]

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die is niet beschikbaar, dus dat moet lukken
Klopt dat het minder is.

[ Voor 22% gewijzigd door sssensss op 30-12-2014 21:25 ]

• Gillded
Zoals Sens ook aangeeft, de letters die al ingebruik zijn kun je niet gebruiken.

Het feit dat de schijf kleiner is heeft inderdaad te maken met de indeling van de 1'tjes en 0'tjes, maar hier gaan we niet te technisch op in. Gewoon een willekeurige letter aan de schijf hangen en je bent goed om te gaan.

Ik zal zeker wel even de situatie voorleggen bij Sicomputers en toch een compensatie voor het ongemak vragen.

Verwijderd

Topicstarter
sssensss schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:24:
Die is niet beschikbaar, dus dat moet lukken
Klopt dat het minder is.
Bedankt gozer het is gelukt.

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geen dank, veel plezier met je nieuwe systeem!

Verwijderd

Topicstarter
Gillded schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:29:
Zoals Sens ook aangeeft, de letters die al ingebruik zijn kun je niet gebruiken.

Het feit dat de schijf kleiner is heeft inderdaad te maken met de indeling van de 1'tjes en 0'tjes, maar hier gaan we niet te technisch op in. Gewoon een willekeurige letter aan de schijf hangen en je bent goed om te gaan.

Ik zal zeker wel even de situatie voorleggen bij Sicomputers en toch een compensatie voor het ongemak vragen.
Dat ga ik zeker doen. Een service waarvoor je betaalt dient gewoon goed uitgevoerd te worden. Kan ik ergens in Windows alle hardware gemakkelijk controleren. Om er zeker van te zijn dat die prutsers niks vergeten zijn.

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10-2025
'Prutsers' gaat wat te ver, ze zijn een kleinigheidje vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
MJanzn schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:42:
'Prutsers' gaat wat te ver, ze zijn een kleinigheidje vergeten.
Het is geen kleinigheidje als je voor de dienstverlening betaalt hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 23:42 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als zij alleen dat ding in elkaar zetten, is het niet hun probleem.

Als zij ook het OS installeren, is het wel slordig.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:44:
Als zij alleen dat ding in elkaar zetten, is het niet hun probleem.

Als zij ook het OS installeren, is het wel slordig.
Inclusief OS.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Hier op het forum zie je test software, welke je kunt gebruiken om je pc te testen. Zie bijv storingen van andere gebruikers, en zie overclock forum, daar testen ze de pc of deze stabiel is.

Geheugen testen.
Harde schijf testen, smart.
Gpu testen.
Cpu testen.
Voltages testen onder hard werken.
Warmte van pc testen onder hard werken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft natuurlijk niks met PMG te maken, move naar OT. Tevens titelfix naar iets zinnigs.
Pagina: 1