hulp nodig games kopen op steam via ING

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2021
Hallo, ik zit eventjes vast met dit probleem, ik heb nog nooit een aankoop gedaan via steam. En nu wou ik deze game kopen:Dont Starve er was een goede deal voor 3,74 euro. En ik zag dat er een optie open stond directbanking en dan kan je ing aanvinken (Belgie) dit waren de stappen dat je moest doen 1. Insert your ING bank card in your ING Card Reader and press: SIGN
2. Enter the PIN of your ING bank card and press: OK
3. Enter the CHALLENGE of your transaction (Amount) and press: OK

Nu op mijn card reader heb ik geen punt of comma dus als ik Enter the CHALLENGE of your transaction (Amount) het bedrag moet indrukken 3.74 kan ik alleen 374 indrukken maar dan betaal ik 374 euro toch of niet ? dankje alvast word er gek van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Staat er enkel dat je het amount moet ingeven? Mijn Rabo.nl geeft meestal aan om de getallen vóór de komma in te geven, dus in dit geval enkel de 3. Bij mijn kbc volgens mij moet ik inderdaad 374 ingeven en het toestel plaatst dan zelf een komma tussen de 3 en 74. Moet ik dan een niet komma getal ingeven dan moet ik er 2 maal een 0 achter typen bv bij 3 euro moet ik dan 300 ingeven en hij zet zelf de komma in het getal om 3,00 te krijgen. ING heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 30-12-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
er staat dit:Enter the CHALLENGE of your transaction (Amount) and press:OKE 3,74 euro bij mij komt er niet van zelf een comma :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je 374 intikt en dat daarmee het bedrag bedoeld wordt, zou ik ook zenuwachtig worden :P

Kun je anders niet eerst gewoon je Steam Wallet vullen, en vervolgens daarmee het spel aanschaffen?
Die Wallet is te vinden onder je Account, aan de rechterkant.

Daar staat dan ook een button met de tekst "Add funds to your Steam Wallet", je hebt zo te zien (zelf nog niet gebruikt) keuze uit: 5, 10, 25, 50 of 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
idd word er ook zenuwactig van hahaha :p daarmee ik wil niet 374 euro betalen voor een game dat voor 3,74 verkocht word hahahaha :p en idd ik heb het steam walled ook nog niet gebruikt maar je moet deze ook met je bankkaart betalen en dan moet ik weer het bedrag invullen ik vrees dat ik toch langs ing zelf ga moeten gaan :D

[ Voor 42% gewijzigd door pctweakerdude1 op 30-12-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ING card reader? ING werkt toch met tan codes? Of is dat in België anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
Ik denk dat het in belgie anders is ik zit compleet vast hier is het met card reader jammer genoeg zo te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:26
Volgensmij staat er dat je de "CHALLENGE van je transactie" moet invullen. Het is mij niet duidelijk of dit daadwerkelijk het bedrag is of een andere 'code' (die allicht niet (goed) weergegeven staat)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pctweakerdude1 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:21:
idd word er ook zenuwactig van hahaha :p daarmee ik wil niet 374 euro betalen voor een game dat voor 3,74 verkocht word hahahaha :p en idd ik heb het steam walled ook nog niet gebruikt maar je moet deze ook met je bankkaart betalen en dan moet ik weer het bedrag invullen ik vrees dat ik toch langs ing zelf ga moeten gaan :D
Je gaat echt niet ineens het 100voudige betalen hoor. Wat je nu doet is een verificatie van de transactie. Als je daar iets verkeerds invult dan zal de transactie waarschijnlijk gewoon niet worden uitgevoerd, je gaat niet ineens 374 euro betalen voor een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je doet inderdaad enkel de verificatie van de transactie, maar dan moet je natuurlijk wel de andere partij 100% kunnen vertrouwen. Als zij wel een transactie van 374 euro proberen uit te voeren terwijl ze jou laten denken dat het om 3,74 gaat!

Dat zou wel heel makkelijk zijn voor oplichters! Dat lijkt me zelfs heel moeilijk om te bewijzen en laten terug te draaien. Jij hebt namelijk de transactie ondertekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:46
Heb je gewoon al eens geprobeerd alleen 3 in te vullen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
kluyze schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:23:
Je doet inderdaad enkel de verificatie van de transactie, maar dan moet je natuurlijk wel de andere partij 100% kunnen vertrouwen. Als zij wel een transactie van 374 euro proberen uit te voeren terwijl ze jou laten denken dat het om 3,74 gaat!

Dat zou wel heel makkelijk zijn voor oplichters! Dat lijkt me zelfs heel moeilijk om te bewijzen en laten terug te draaien. Jij hebt namelijk de transactie ondertekend.
Aangezien het hier om steam gaat, zit dat wel goed lijkt me. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:29
Puc van S. schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:26:
Heb je gewoon al eens geprobeerd alleen 3 in te vullen?
Dit. Normaal als je thuis bankierd miet je enkel het getal ingeven voor de komma. Dus je amount is 3. Normaal komen er toch meer instructies op? Zoals de 'challenge' die je moet ingeven?
Pagina: 1