Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
Beste mede-tweakers,

Ik ben opzoek naar een xbmc media player. Heb een synology waarvan ik al me films en series stream met me popcorn a400. Nu wil ik op de slaapkamer ook graag mijn content van mijn synology kunnen bekijken. Ben dus aan het kijken gegaan voor een xbmc device dat enkel hoeft te streamen. Heb wat verschillende dingen gevonden zoals een raspberry pi, of zo'n android stick. Maar heb zelf geen idee welk apparaat krachtig genoeg is om. Video_ts, iso, mkv full hd te kunnen streamen vanaf me nas. Wie heeft er verder nog leuke xbmc streamers of andere ideen? Budget max 100 euro en hoeft geen wifi op te zitten aangezien ik een netwerkkabel heb liggen bij de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:25
Zelf heb ik een Raspberry Pi B en de XBMC (Kodi) interface is tergend traag. Ik denk dat je dan meer lol hebt aan een Banana Pi. Daar heb ik geen ervaring mee, maar daar is wel een topic over: \[Mediaplayer/HTPC] Banana Pi met XBMC / Android / Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er zijn veel verschillende opties. Een Chromebox bijv, of een Minix, enz. In dit subforum en in "client software"> XBMC topic staan er heel veel besproken. Zelf heb ik een Minix X8-H Plus. Op wat aanvangsproblemen na, ben ik eigenlijk best wel tevreden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:45
Minix is prima maar prijzig, ik zie de meerwaarde niet als je xbmc gaat draaien.
In principe kun je vrijwel elk androiddoosje pakken met een AMLogic S802 processor erin zolang je zorgt dat er fatsoenlijke firmware op staat of komt te staan.
Die processor heeft goede prestaties en zo'n doosje hoeft niet duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Of als je iets meer flexibiliteit wenst (maar dit rekt je budget ook aardig op) een Intel NUC.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
gaat er vooral om dat de interface goed reageert geen trage bagger en 1080p hd kan streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 07:42
Ik heb zelf een Raspberry Pi B+ maar merk niet van de traagheid. Ik had Xbain draaien maar die liep erg vaak vast. Sinds een week openELEC, die oogt erg snel en werkt prima met verschillende addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 16:58
Misschien is de Little Black Box v2 iets?
Ik zit in precies dezelfde situatie/opstelling als jou en wil een mediaplayer met XBMC die gewoon vloeiend werkt en 1080P HD vlekkeloos kan afspelen incl. Dolby Digital en DTS(-HD).

Zelf ben ik op dit moment mij ook aan het oriënteren.

Mijn Apple TV 2 gaat helaas maar tot 720P en daar wil ik graag mijn slaapkamer speler van maken.

[ Voor 8% gewijzigd door SeanB89 op 31-12-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
zit nu te kijken voor een mede8er med400xs2. maar de vraag is deze krachtig genoeg en al verkrijgbaar vanaf 79 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Raspberry Pi!!
Overclock erop naar 950mhz en streamen maar.. 1080P met DTS etc zonder problemen en een snel menu!
en dat voor nog geen 60 euro

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:06
Of deze: Openelec voorgeinstalleerd op een sd kaartje
http://www.ecservices.de/CuBox-i2eXw-OpenELEC-Special_1

Of deze, dan moet je m wel zelf installeren,
http://www.ecservices.de/...ifi-Bluetooth-Powersupply

[ Voor 36% gewijzigd door bas-r op 31-12-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 07:43
Raspberry Pi werkt voor mij ook ideaal met openelec. Overgeklokt naar 1Ghz en een minimale skin erop en klaar. Verreweg de meest complete oplossing voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
Ik ben een beetje bang dat Raspberry Pi toch wel een beetje zwak is. Stel dat je nou een mooiere skin erop wilt hebben die wellicht iets zwaarder is, of dat je wat extra addons erop hebt?
Het heeft wel weer een voordeel dat het HDMI-CEC heeft. Scheelt een afstandbediening :)

Die Cubox ziet er ook interessant uit. Wat is de ervaring daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapio88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-06 23:00
Heb zelf de Cubox gehad een van de eerste versies. Ik vond hem te traag. Maar er zijn nieuwere versies uitgekomen sinds ik hem kocht. Weet niet wat het nu doet.

Zelfs met de default skin ging wisselen van menu niet vloeiend. Tijdens afspelen van film was het bijna niet mogelijk om bijvoorbeeld subtitles te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
dat wil ik dus absoluut niet zo tergend traag geval.

dit lijkt me ook een mooie: MEDE8ER-MED600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
Ter aanvulling voor een meer toekomst gerichte player ivm 4/UHD, hdmi 2.0 en met name hdcp 2.0 beveiliging. Wellicht de nieuwe nuc met nieuwe proc of is het nog een generatie wachten? Bij de meeste recievers ontbreekt laatste optie vaak nog. Is dat het wachten waard? Iemand enige idee wanneer dat er aan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:25
jorisw86 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:59:

Dan dus ook geen Raspberry Pi. Ook met overklok is die nog traag... Snap niet dat mensen anders beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
Maar wat is dan wel een mooi alternatief?
Ik zie veel Android spelers, maar dan heb je een Android OS er nog bij draaien.
Iets op Openelec is dan een mooiere optie, toch?
ik vind een Intel Nuc zelf weer wat te duur, want dan zit je inclusief alle componenten zo rond de €175-€200.

Er is blijkbaar zoveel op de markt, dat je zo niet meer weet wat goed is en wat troep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 16:02

Christiano007

Ich bin der champion

SeanB89 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:28:
Misschien is de Little Black Box v2 iets?
Ik zit in precies dezelfde situatie/opstelling als jou en wil een mediaplayer met XBMC die gewoon vloeiend werkt en 1080P HD vlekkeloos kan afspelen incl. Dolby Digital en DTS(-HD).

Zelf ben ik op dit moment mij ook aan het oriënteren.

Mijn Apple TV 2 gaat helaas maar tot 720P en daar wil ik graag mijn slaapkamer speler van maken.
Oeh dat ziet er wel leuk uit.

Zijn er nog meer van dit soort all-in mediaspelers? Dat ik verder niets hoef te doen maar gewoon plug-and-play is?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• askyou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 20:26
Christiano007 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:34:
[...]

Oeh dat ziet er wel leuk uit.

Zijn er nog meer van dit soort all-in mediaspelers? Dat ik verder niets hoef te doen maar gewoon plug-and-play is?
De Zappiti 4k player is misschien wel wat.
http://zappiti.com/zappiti_player_4k.html
Ik heb zelf de Zappiti player full en dat bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 22:29
Gisteren net een Intel NUC DN2820 in gebruik genomen. Met 4 GB SODIMM kwam het op €158. OpenELEC erop, dat kost niets. Dit heb ik op een 8 GB USB stick van € 6 geïnstalleerd. Deze combi werkt heel goed!

De interface van OpenELEC is lekker vlot, Bluray ISO bestanden spelen vloeiend af met DTS HD Master Audio, vanaf mijn Synology NAS via Gigabit LAN. Het kastje is zeer stil en wordt slechts handwarm ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 18-06 16:02

Christiano007

Ich bin der champion

askyou schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:48:
[...]

De Zappiti 4k player is misschien wel wat.
http://zappiti.com/zappiti_player_4k.html
Ik heb zelf de Zappiti player full en dat bevalt erg goed.
Heel mooi. Alleen vrij prijzig. Ik heb geen hdd slot nodig en hij is vrij groot.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
jorisw86 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:59:

Over "traag" gesproken... ;)

Denk persoonlijk niet dat je gaat slagen beneden de €100 met jouw wensen.
Geef iets meer uit en ga voor zoiets:
Pegasus schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:54:
Gisteren net een Intel NUC DN2820 in gebruik genomen. Met 4 GB SODIMM kwam het op €158. OpenELEC erop, dat kost niets. Dit heb ik op een 8 GB USB stick van € 6 geïnstalleerd. Deze combi werkt heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 18-06 21:35
De Mede8er's ziijn niet zo traag zoals jij voorschoteld. Het netwerk is idd met een schammele 12-15 MB/s misschien niet de snelste, maar kwa afspelen via interne HDD of via een NAS is deze mediaspeler snel genoeg.

En ja...een Intel NUC is misschien de beste oplossing maar daar moet iemand ook zin in hebben. Hardware bij elkaar sprokkelen en in elkaar zetten, en daarna nog Openelec oid naar je wens instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kozz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:45:
Denk persoonlijk niet dat je gaat slagen beneden de €100 met jouw wensen.
Onzin.
Een MXIII met amlogic S802 vind je nog wel voor de helft.

En plug en play wordt het met XBMC nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
ASW1 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:11:
[...]

Onzin.
Een MXIII met amlogic S802 vind je nog wel voor de helft.

En plug en play wordt het met XBMC nooit.
Daar gaat het toch helemaal niet over? Hij zoekt een vlotte XBMC speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Flex schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:56:
[...]

De Mede8er's ziijn niet zo traag zoals jij voorschoteld. Het netwerk is idd met een schammele 12-15 MB/s misschien niet de snelste, maar kwa afspelen via interne HDD of via een NAS is deze mediaspeler snel genoeg.

En ja...een Intel NUC is misschien de beste oplossing maar daar moet iemand ook zin in hebben. Hardware bij elkaar sprokkelen en in elkaar zetten, en daarna nog Openelec oid naar je wens instellen.
Ik schotel niks voor, Google geeft een boel hits m.b.t. traagheid. Spreekt voor zich lijkt me. Dat jouw ervaring nu anders is, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 18-06 21:35
Kozz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:35:
[...]
Ik schotel niks voor, Google geeft een boel hits m.b.t. traagheid. Spreekt voor zich lijkt me. Dat jouw ervaring nu anders is, prima.
Heb je ze ook gelezen?
Vaak te danken aan oude firmware,brakke netwerken, of hdd/usb schijven die niet geformateerd zijn naar mede8er standaard.

Bijna alle problemen over traagheid komen voor door de ontwetendheid van de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kozz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:32:
Daar gaat het toch helemaal niet over?
Nee, klopt, maar daar begon iemand anders over in een poging het topic te kapen.
Kozz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:32:Hij zoekt een vlotte XBMC speler...
En daar kun je dus prima elk S802 android doosje voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33

De interface van OpenELEC is lekker vlot, Bluray ISO bestanden spelen vloeiend af met DTS HD Master Audio, vanaf mijn Synology NAS via Gigabit LAN. Het kastje is zeer stil en wordt slechts handwarm ☺
Ik ben ook een zeer tevreden gebruiker van de NUC. Ik heb ondertussen een stuk of 6 media players gehad maar dit is de eerste waar ik 100% tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Hier sluit ik me bij aan. Vorige mediaspeler was een Dune en die was best oké. Sinds een half jaar een NUC staan en dit bevalt helemaal super. Afgelopen weekend de boel nog een upgrade gegeven van Windows 7 met XBMC 13.2 naar Windows 8.1 met Kodi 14.0 en de boel lijkt nog wat sneller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Heb ervaring met Android Sticks, Minix doosjes en Raspberry en sinds een half jaar een NUC. (gewoon de basic 2820) Ik zal mijn NUC niet zo snel meer willen ruilen. Draai ook Windows 8.1 met Kodi en ben uitermate tevreden. Erg veel duurder is het niet alhoewel ik er zelf voor heb gekozen een SSD in te gooien is dat niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
En staat zo'n apparaat nou altijd standaard aan, of kan je dit dmv een afstandsbediening knop eenvoudig inschakelen?
Ik heb al een Nas 24/7 draaien, dan hoeft de mediabox dit dan ook niet (ik doel op de Nuc).
Mijn excuses voor de topic kaping, maar dit is waarschijnlijk handiger dan een nieuw topic er voor te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:00
Ik zag de mede8ter in de aanbieding bij Wifimedia vooor jou prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
SeanB89 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:45:
En staat zo'n apparaat nou altijd standaard aan, of kan je dit dmv een afstandsbediening knop eenvoudig inschakelen?
Ik heb al een Nas 24/7 draaien, dan hoeft de mediabox dit dan ook niet (ik doel op de Nuc).
Mijn excuses voor de topic kaping, maar dit is waarschijnlijk handiger dan een nieuw topic er voor te openen.
Bij mij staat hij standaard niet aan. Ik zet hem aan via de Yatse remote (Wake On Lan). Hij is dan in een seconde of 20 volledig opgestart in Kodi. (Gebruik dit ook als shell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
S1NN3D schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:01:
Hier sluit ik me bij aan. Vorige mediaspeler was een Dune en die was best oké. Sinds een half jaar een NUC staan en dit bevalt helemaal super. Afgelopen weekend de boel nog een upgrade gegeven van Windows 7 met XBMC 13.2 naar Windows 8.1 met Kodi 14.0 en de boel lijkt nog wat sneller te zijn.
Heb je er Windows op draaien om een reden? Ik heb namelijk zo'n linux pakket draaien waardoor XBMC meteen opstart. Windows er onder laten draaien lijkt me onnodig lijkt mij. Of heb je dit specifiek ergens voor gedaan? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het start nog altijd binnen enkele seconden op dus dat is geen bezwaar.

Vooral voor Windows gekozen omdat ik dit gewend ben. Beheer van de NUC via Teamviewer is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

Heb zelf sinds eind 2012 de MED600X3D, in het begin was het menu inderdaad vaak traag. Maar tegenwoordig met de nieuwste firmware merk ik daar niks meer van.

Onlangs mijn broer een zelfde cadeau gedaan met mijn oude NAS, ik vind het een perfecte oplossing voor een zeer nette prijs.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30

SED

Ik ben zelf een heel gelukkige gebruiker van de Ouya pricewatch: Ouya Gaming Console Aluminium
Draait XBMC perfect en daarnaas tnog een leuke extra als spelcomputer.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zelf ook in de markt om m´n mediaspeler (wdtv live) te vervangen voor xbmc.

Gewoon XBMC i.c.m. hdmi CEC en dat het vloeiend loopt zou geweldig zijn. Merk dat er erg veel verschillende meningen zijn omtrent dit onderwerp. Heb er zelf nog geen goede(kope) oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
toch maar de mede8er med600x3d aangeschaft aangesloten en draait als een zonnetje. geen traagheid of wat dan ook. en streamed alles van mijn synology nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:53

Dat is het overwegen waard! begrijp dus dat de Intel NUC DN2820 gezien wordt als instap versie, waarom zou je een zwaarder uitgeruste versie willen en welke zou dat dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:04

ilm

Pagina: 1