Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik heb sinds vandaag een kleine Falconeyes softbox plus een adapter om deze op mijn Sb700 te zetten. Het gaat om Falcon Eyes Accessoire Set/Strobist Set voor Cameraflitsers FGAK-5 en Falcon Eyes Camera Flitser Adapter CA-10A.

Ik krijg de softbox echter niet normaal in elkaar gezet. Ik begrijp dat je met de stokjes het witte doek moet spannen, maar als ik het goed begrijp moet het zwarte reflecterende doek daar nog onder. Dit past echter niet met de stokjes. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 11:02
Kan je misschien eens een foto maken van waar het mis gaat? Wellicht dat als we het zien we sneller antwoord kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Een foto zal idd helpen. Normaal is alleen de voorkant (de vlakke kant) wit en breng je die pas aan als de rest in elkaar zit. Bijna alle softboxen begin je met monteren met de stokjes in het zwarte deel. Geen idee hoe dat bij jouw Falcon Eyes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52

breinonline

Are you afraid to be known?

Heb je hier wat aan: http://youtu.be/Dq9i9M3YARw?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dat is volgens mij wel hoe het ongeveer zou moeten, maar dan ik krijg het zwarte reflecterende doek niet normaal vast. Het voelt of het allemaal wel heel krap moet zitten. Had een deel in elkaar gezet, maar dat zit dan zo strak dat het niet meer los wil... Hieronder twee foto's.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rwXUb2FODmBpENvzQpdt7sNS/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A94Ta2k4rqYrFivAA9pivZzj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Eerst moeten die 4 pinnen erin, dit kan heel veel kracht kosten, op moment dat de laatste pin er in gaat, heeft het geheel ook de vorm van een softbox, je zult dus alles mee moeten buigen om de laatste erin te krijgen. Als je pech hebt, buigen ze precies de verkeerde kant op en heb je een "omgekeerde" softbox ;)

Zwart moet buiten en zilver aan de binnenkant.

Het ziet er allemaal plastic uit, dus enige voorzichtigheid is wel geboden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
En na de zwarte de witte erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:08
Wat je doet is het volgende. Je begint met de softbox op de grond/tafel te leggen. Dan doe je de houder/ring in het midden, zodat ook het stof er al om heen zit. Zorg ook dat de hoeken goed uitgelijnd liggen. Dan doe je de eerste stok erin door eerst 1 punt in de stof te zetten en dan de andere punt in de ring. Daarna de stok aan de overkant erin, zodat je twee stokken tegenover elkaar hebt. Dit zou al wat spanning moeten geven zodat het geheel op zijn plek blijft. Dan doe je de laatste stokken erin. Waar de laatste stok wat kracht kost, maar als je die er als het ware via de zijkant inschuift gaat het vrij makkelijk.
Pagina: 1