B&W DM580 opleuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AertSt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-05 22:30
Ik heb een set dm580 via een hele gunstige deal gekregen. Ik mag ze echter niet in de kamer die ik wil zetten, omdat ze niet mooi worden bevonden |:( .

Ik zou ze dan ook graag opleuken. Ik heb hier echter totaal geen kennis van. Ook heb ik niets over een soort van casemod van speakers op tweakers kunnen vinden. Het is de zwarte versie, het liefst zou ik willen dat het een beetje een klassieke uitstraling krijgt.

Heb ik bij het zoeken over "casemods" iets gemist? Waar zou ik moeten kijken? Of is dit een achterlijke vraag, omdat er dan een kans is dat er weinig van de geluidskwaliteit overblijft?

Bij voorbaat dank voor het reageren.

Aert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik zou dan gewoon even aan je moeder vragen wat ze precies niet mooi vindt. Misschien heeft zij nog leuke ideeën zodat ze wel in de kamer mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als het inderdaad deze speakers zijn, dan valt daar weinig aan te doen, deze hebben namelijk al een klassieke uitstraling en aan dergelijke speaker ga je toch niet euh... "prutsen".

Link: https://www.google.nl/sea...i=2&ved=0CCAQsAQ#imgdii=_

Was het niet verstandig geweest eerst eens met het thuisfront te overleggen voordat je iets dergelijks aanschaft? :)

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 30-12-2014 18:44 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 01:29
zit er al een rooster/grill voor, of zie je de kale speakers zitten?

vaak worden dit soort (toch flinke) speakers een stuk minder als "storend" ervaren met een mooi rooster ervoor

zie dit verschil: Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/diffusori/b&w-603-s3-davide/B&W%20603%20s3.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door jorisjan op 30-12-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AertSt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-05 22:30
Heel veel dank voor alle snelle reacties!

@Oyster; Ik vind het grappig om te zien dat je meteen de goede persoon weet die ze inderdaad niet mooi vindt.

Dat kan ik wel vertellen, ze passen totaal niet in de kamer. Al het meubilair dat in de kamer staat zie je dat het hout. En m'n moeder vindt het strakke zwarte niet mooi.

@_Dune_; Jep, dat zijn ze. Daar hoef je mij niet van te overtuigen.

@jorisjan; Ja, er zit al een rooster voor. Echter hebben wij niet de houten, maar de zwarte versie. Dat is meer het punt.

[ Voor 19% gewijzigd door AertSt op 30-12-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Onlangs heb ik om dezelfde reden mijn B&W 603 S3's 'gewrapt'. Ze zijn nu in plaats van beuken/berken fineer, mat wit geworden. De originele kleur stond niet mooi bij onze eiken vloer en ik vond het zonde om alleen om die reden andere speakers te gaan kopen.

Met een beetje geduld is het wrappen prima te doen in een half uur per speaker (extra paar handen is soms wel handig). Er zitten bij mij nog wel hier en daar luchtbelletjes onder de folie die ik niet meer weg krijg, maar dat zie je zeker vanaf de luisterpositie niet. Foto heb ik helaas effe niet voor je, maar het ziet er best wel strak uit als zeg ik het zelf. Ook visite is vaak onder de indruk van het resultaat: "Ik wist niet dat je nieuwe speakers had gekocht!?"

De folie heb ik via Amazon.de gekocht.
Mocht je gaan wrappen, succes! Bij twijfel over het wrappen, zijn er talloze video's te vinden op YT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 01:29
AertSt schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:45:
Heel veel dank voor alle snelle reacties!

@Oyster; Ik vind het grappig om te zien dat je meteen de goede persoon weet die ze inderdaad niet mooi vindt.

Dat kan ik wel vertellen, ze passen totaal niet in de kamer. Al het meubilair dat in de kamer staat zie je dat het hout. En m'n moeder vindt het strakke zwarte niet mooi.

@_Dune_; Jep, dat zijn ze. Daar hoef je mij niet van te overtuigen.

@jorisjan; Ja, er zit al een rooster voor. Echter hebben wij niet de houten, maar de zwarte versie. Dat is meer het punt.
in dat geval lijkt het erop dat je moeder niet echt zit te wachten op een setje grote speakers in de huiskamer.

passen ze niet veel beter op je slaapkamer of de zolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 23:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Inderdaad beplakken met folie. Kan je hele aardige resultaten mee bereiken. :)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1