Geluid via RDP van slechte kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoi,

Ik heb op een krachtigere computer dan mijn laptop een KVM draaien met daarop Windows. Ik maak verbinding met die Windows machine via RDP. Nou zitten er in de audio een hoop gaten alsof er elke halve seconde het geluid weg valt.

Nou vraag ik me af of dit te tweaken valt aan de Windows kant. Ikzelf maak verbinding via een Fedora laptop (de KVM host is ook Fedora).

Ook lijkt het mij wel interessant om te weten of het normaal is dat het geluid vrij brak is, ook voor Windows clients die connecten.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:18
Ik zet het geluid van de RDP altijd uit.
Wat je zou kunnen proberen is op de RDP in Internet Explorer bij internet opties op het tabblad verbindingen op lan instellingen klikken en dan vinkje uit bij instellingen automatisch detecteren.
Vraag me niet waarom maar ik heb gemerkt dat de verbinding dan ineens sneller en stabieler is.

Ook zou je als test eens kunnen kijken of je het probleem ook hebt als je gebruik maakt van Teamviewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
commentator schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 13:28:
Ik zet het geluid van de RDP altijd uit.
Wat je zou kunnen proberen is op de RDP in Internet Explorer bij internet opties op het tabblad verbindingen op lan instellingen klikken en dan vinkje uit bij instellingen automatisch detecteren.
Vraag me niet waarom maar ik heb gemerkt dat de verbinding dan ineens sneller en stabieler is.

Ook zou je als test eens kunnen kijken of je het probleem ook hebt als je gebruik maakt van Teamviewer
Ik heb het werkend, blijkbaar is geluidskwaliteit een Windows 7 Enterprise of Server 2008 feature. Makes sense... 8)7 Heb nu dus Windows 7 Enterprise gebruikt, dat werkt wel.

http://blogs.msdn.com/b/r...and-ws2008-r2-part-1.aspx

Configure Audio Recording Redirection in Windows 7

[ Voor 5% gewijzigd door UPPERKEES op 03-01-2015 20:49 ]