Toon posts:

CPU / Moederbord combinatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort mijn eigen pc in elkaar zetten. Voor nu ga ik niet gebruik maken van een externe videokaart maar gebruik maken van de grafische functie van de i5 (ghz 3.2).

Moederbord keuze:
http://www.paradigit.nl/m...atx/20185896/details.aspx

Mijn keus was dit moederbord. Het probleem is dat dit moederbord geen hdmi output heeft. Begrijp is het goed dat als ik de grafische functie van de i5 wil gebruiken dat ik dan een moederbord met een hmdi output moet aanschaffen?

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06-2025
Allereerst zou ik een moederbord pakken die bedoelt is voor een i5. Je hebt nu namelijk een moederbord voor een AMD processor.

[ Voor 30% gewijzigd door Stonehawk op 30-12-2014 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stonehawk schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:13:
Allereerst zou ik een moederbord pakken die bedoelt is voor een i5. Je hebt nu namelijk een moederbord voor een AMD processor.
maar dat terzijde O-)

Verkeerde link. Ik weet dat ik een intel moederbord moet hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 17:21 ]

• Stonehawk
Dan is denk ik je probleem opgelost, want volgens mij hebben de moederborden met een socket van 1150 allemaal een HDMI uitgang. M.a.w. elk moederbord waar een i5 in past, heeft gewoon een HDMI uitgang. Dus je vraag is eigenlijk irrelevant, aangezien je niet een moederbord zonder HDMI kan vinden :9 . Of je moet beter zoeken dan ik :P

[ Voor 46% gewijzigd door Stonehawk op 30-12-2014 17:40 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11
Stonehawk schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:35:
Dan is denk ik je probleem opgelost, want volgens mij hebben de moederborden met een socket van 1150 allemaal een HDMI uitgang. M.a.w. elk moederbord waar een i5 in past, heeft gewoon een HDMI uitgang. Dus je vraag is eigenlijk irrelevant, aangezien je niet een moederbord zonder HDMI kan vinden :9 . Of je moet beter zoeken dan ik :P
Volgens de pricewatch zijn er 376 socket 1150 borden. Daarvan hebben 302 borden HDMI.

Dus zelfs met de ogen dicht kiezen is 80% kans op HDMI.

• Stonehawk
Om misschien een iets duidelijker antwoord op je vraag te geven:
Als je gebruik wil maken van de grafische functies van je i5 dan heeft je moederbord een video uitgang nodig die ofwel direct aan te sluiten is aan je monitor of door middel van een verloop stekkertje. Dus als je weet wat voor een ingang je monitor heeft dan kan je een keuze maken voor je moederbord. De meeste moderne schermen hebben een displayport en een HDMI ingang. Dus is het handig als je een moederbord uitzoekt die 1 of beide uitgangen hebben.

Misschien is het handig, als je een heel nieuw systeem gaat samen stellen, om naar Desktop Aankoopadvies te gaan. Daar zullen ze je beter kunnen helpen. Kijk wel eerst even naar topics van anderen hoe zij een topic opzetten. Dan kunnen daar mensen je eventueel verder helpen met de verschillende merken moederborden en uitvoeringen van de i5.
Pagina: 1