[Pioneer VSX-528] Geluid gaat op mute als tv aan of uit gaat

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb mijn Kodi-systeem via mijn Pioneer VSX-528 naar mijn TV (Samsung geen-idee, ouder model). Alles verbonden via HDMI.

Als ik muziek aan heb en dan de TV uit doe dan mute de muziek voor een aantal seconden. Niet heel erg maar wel vervelend en onnodig.
Ik heb gezocht maar kan niets vinden. Of het is een simpele instelling met een vage naam die ik niet kan vinden of Pioneer heeft hier echt niet over nagedacht? Iemand een idee?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe heb je "alles aangesloten via hdmi"? Ik vermoed nml dat je dat Kodi-bakje aangesloten hebt op je TV en dat die het geluid doorstuurt naar je receiver.

Wat het meest optimaal zou zijn, is dat je niet ARC gebruikt om geluid van je Kodi-systeem naar de receiver te krijgen via de tv, maar je Kodi-systeem rechtstreeks op je receiver aansluit en de TV op de "monitor out" van je receiver aansluit. Ik denk nml dat de mute voor een paar seconden komt omdat je tv het audio return kanaal even uitschakelt en pas in standby weer inschakelt.

Mijn ouders hebben exact dezelfde receiver en hebben dit probleem niet. Alle bronnen (BD, settopbox, RPi met XBMC) zijn direct op de receiver aangesloten en de TV staat altijd op dezelfde AV-ingang: die waar de receiver op aangesloten is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• iAR
  • Niet online
Dat heb ik ook. Alle apparaten zijn aangesloten op de HDMI-aansluitingen van de receiver. De HDMI-uitgang van de receiver is verbonden met de tv.
Er moet dus een instelling zijn die je ouders wel en ik niet ingeschakeld heb.

Wat is ARC?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Audio Return Channel. Het televisiegeluid (als je een CI+-module gebruikt of analoog kijkt bijvoorbeeld) komt via die ene hdmi-kabel terug naar de receiver, maar het beeld en geluid van bronnen die op de receiver aangesloten zijn gaan ook door die kabel. Dan heb je dus maar 1 hdmi-kabel nodig om je televisie op de receiver aan te sluiten.

Ik heb die receiver van hun zelf ingesteld en kan me niks herinneren wat dit zou verklaren. Ik zoek het daarom meer in je televisie. Misschien dat hij op de een of andere manier via hdmi de receiver bedient?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• iAR
  • Niet online
ARC stond klaarblijkelijk uit. Ik heb dat nu aangezet (samen met een functie Control) maar nu lijkt de pauze nog langer en gaat, als de tv eenmaal aanstaat, de receiver naar 'tv'. Dat is totaal ongewenst dus.

Ik kan me niet voorstellen dat mijn Samsung LE40b650 iets met mijn receiver zal doen, ik kan daar zo geen instelling voor vinden. Maar als ARC dé instelling is dan helpt het dus niets op de receiver en moet het wel de tv zijn, lijkt me.

[ Voor 74% gewijzigd door iAR op 06-01-2015 21:50 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volgens mij maakt je versterker op dat moment een vernieuwde verbinding (handshake beeld/geluid), naar mijn weten gebeurt dat niet alleen bij Pioneer. Volgens mij doen zowel mijn VSX-922 dat en mijn Onkyo TX-NR509. ARC zal hier weinig aan veranderen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:22

DjVe

Hatsaflats!

Volgens mij is HDMI CEC de boosdoener. Ik heb dit zelf ook, maar ondanks dat ik het overal uit heb staan, mute mijn Denon versterker ook als ik mijn LG tv uit zet (voor 3 seconde)

• iAR
  • Niet online
Werkt dat CEC met verschillende merken samen?
Een vriend van me heeft ook een Pioneer en een (veel nieuwere) Samsung tv en die heeft geen last...

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

HDMI CEC werkt voor geen meter, dat is juist het hele probleem. Elk merk heeft weer een eigen implementatie met alle problemen van dien. Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens een ontvanger voor digitale tv gehad van het merk Amino, echter herkende de Sony TV hem als ander Sony product, waardoor je met bepaalde knoppen op de afstandsbediening van de TV niets meer kon (o.a. van bron wisselen).

Je kan eens proberen alle HDMI CEC opties uit te zetten, maar ik durf bijna zeker te zeggen dat dit niet gaat helpen. Als je het helemaal weg wilt hebben, moet je een HDMI kabel hebben zonder pin 13.

• iAR
  • Niet online
DjVe schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:55:
HDMI CEC werkt voor geen meter, dat is juist het hele probleem. Elk merk heeft weer een eigen implementatie met alle problemen van dien. Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens een ontvanger voor digitale tv gehad van het merk Amino, echter herkende de Sony TV hem als ander Sony product, waardoor je met bepaalde knoppen op de afstandsbediening van de TV niets meer kon (o.a. van bron wisselen).

Je kan eens proberen alle HDMI CEC opties uit te zetten, maar ik durf bijna zeker te zeggen dat dit niet gaat helpen. Als je het helemaal weg wilt hebben, moet je een HDMI kabel hebben zonder pin 13.
Is daar nog een bepaalde versie voor, die dat niet heeft? Volgens mij heb ik nog wel wat oude action kabeltjes liggen (als die er al niet in zit).

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Naar mijn weten hebben alle versies HDMI CEC op pin 13 zitten. Wellicht proberen een connector open te breken en met een tang die kabel door te knippen?

[ Voor 42% gewijzigd door DjVe op 19-01-2015 08:28 ]

Pagina: 1