Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tips voor gebruiksvriendelijke 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11 07:55
Ik ben al een tijd op zoek naar vervanging voor mijn logitech z5450. Dit is qua geluid (imho) een leuk setje wat er ook niet verkeerd uitziet, met als groot nadeel draadloze speakers achter (die ieder wel een eigen stekker hebben). Het maakt namelijk gebruik van de zelfde frequentie als wifi, en daardoor verstoord het de wifi in ons huis enorm.

Wat me wel bevalt is dat er een heel klein receivertje bij zit en dat ik wel 5.1 DTS geluid kan afspelen.

Nu wil ik het graag vervangen door iets anders, maar als ik ga zoeken op 5.1 sets en receivers dan krijg ik al heel snel te maken met enorm grote receivers, met enorm veel mogelijkheden en een mega ingewikkelde afstandsbediening.

Wat is gebruiksvriendelijk, gemakkelijk aan te sluiten via hdmi en optische kabel, misschien ook nog te gebruiken voor airplay en toch kwalitatief goed. Ik zou het zelf niet weten en kom er niet meer uit.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:06
Er is van alles mogelijk om een 5.1 set te vervangen:
Denk aan: https://www.bose.nl/NL/nl...ome-entertainment-system/

Of: http://www.sonos.com/en-nl/hometheater.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wenst en wat je natuurlijk zelf al bekeken hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door DonJunior op 30-12-2014 16:10 ]

*sowieso

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11 07:55
Ik heb vooral de pricewatch door lopen spitten en op zoek gegaan hier op dit forum.

Bij veel 5.1 sets moet je een receiver apart bij kopen. Opzich is dat niet het probleem, maar vaak zijn de receivers grote apparaten die veel ruimte in nemen. Ik ben op zoek naar een complete oplossing die ook nog eens goed oogt en niet te storend aanwezig is. Sonos is misschien interessant, maar ik heb liever niet een grote playbar onder mijn tv hangen. Die hangt nu vrij aan de muur zonder meubel eronder (console/apple tv/receiver zijn in een kast 5m verderop weg gewerkt.)

Ik ben dus op zoek naar een minimalistische gebruiksvriendelijke oplossing met degelijke geluidskwaliteit. :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.