Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van DVI-D naar VGA

Pagina: 1
Acties:

• dakaza
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb sinds gister een nieuwe videokaart een r9 290, Hiervoor had ik een 7870XT het voordeel van deze videokaart was dat hij nog een analoge aansluiting had en een paar display poorts zodat ik mijn twee extra VGA monitoren op kon aansluiten. De r9 290 heeft alleen maar DVI-D aansluitingen en een display poort 1.2. Nu was aan het kijken of er een adapter bestaat die een DVI-D naar VGA kan omzetten maar die zijn er bijna niet. Ik zag op internet dat veel mensen moeite had om deze te vinden en vroeg ik me af of hier mensen zijn die ervaring hebben of ideeën wat het makkelijkst is.

Grt Dakaza

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:35
displayport naar VGA bestaat sowieso, misschien handiger om daar op te zoeken.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:04
DVI-D kun je alleen omzetten naar VGA dmv een actieve converter. Er zijn meerdere redenen om dat niet te moeten willen, maar het kan wel. Bijv:
http://www.ebay.co.uk/itm...2VGA-for-PC-/201138863351

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• dakaza
Mocht ik een display poort 1.2 naar vga kopen zou het dan ook werken als je er nog een splitter achter zet zodat je bijde schermen kan aansturen?

• PilatuS
  • Niet online
DVI-D heeft geen analoog signaal. Een verloopje kan dus niet als het signaal er niet is. Wil je naar analoog toe zal je iets moeten hebben wat het signaal omzet.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik heb zelf een dvi-i dual link naar vga ik weet niet of dat gaat passen?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:04
dakaza schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:46:
Mocht ik een display poort 1.2 naar vga kopen zou het dan ook werken als je er nog een splitter achter zet zodat je bijde schermen kan aansturen?
Dat hangt af van de specs van de converter. Met de meesten mag je waarschijnlijk blij zijn als je de 1080P kunt halen qua resolutie.

• dakaza
Kwa resolutie maakt mij het niet zo veel uit. Ik heb al een hd scherm waar ik op game. Maar ik wil de twee vga schermen juist gebruiken om bepaalde date op te zetten. Zodat je niet iedere keer alt tab hoeft te doen.

• PilatuS
  • Niet online
Galinsky schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:00:
Ik heb zelf een dvi-i dual link naar vga ik weet niet of dat gaat passen?
DVI-I heeft het analoge signaal er op zitten. De TS heeft een DVI-D poort zonder dat signaal. Gaat helaas dus niet werken.

Zie onderstaande plaatje. Om naar VGA te kunnen heb je een analoog signaal nodig.

Afbeeldingslocatie: http://forum.computerbild.de/attachments/pc-hardware/dvi-d-anschluss-9436d1233349492-screenshot063.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 30-12-2014 17:25 ]

• dakaza
DVI-I heb ik ook nog liggen. Maar DVI-D naar VGA zijn heel moeilijk te krijgen daarom vroeg ik me wel af of het mogelijk was om dit te doen met een makkelijk adaptertje. Ik denk dat de enige optie dan de display poort word naar VGA

• PilatuS
  • Niet online
Maar DVI-D naar VGA zijn heel moeilijk te krijgen
Het is moeilijk te krijgen omdat het niet kan.

Je kan niet met een verloopje naar een signaal toe wat er niet is. Op internet vind je de meeste vreemde dingen die gewoon niet kunnen. Er zijn ook verloopjes van HDMI naar Scart of van USB naar Firewire wat niet kan. HDMI is net zoals DVI-D een volledig digitaal signaal. Er is geen analoog signaal aanwezig. Een verloopje kan alleen een signaal pakken wat er is. Is dat signaal niet aanwezig kan het nooit werken. Wanneer het signaal er niet is moet er een actief verloop gebruikt worden wat het signaal van digtaal naar analoog gaat omzetten, dit is dan de enige manier.

Nou zijn er wel bepaalde HDMI poorten waar ook een analoog signaal op aanwezig is, maar dit is zeldzaam en zie je eigenlijk alleen op bepaalde tablets en laptops.

Wat jouw videokaart heeft is geen enkele poort met een analoog signaal. Om die reden is een niet actief verloop gebruiken onmogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 30-12-2014 18:05 ]

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 16:21
Er zijn zeker genoeg omzetters te krijgen die prima werk doen. Hdfury en al zijn klonen strippen ook nog netjes eventueel hdcp eruit.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:35
PilatuS schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:52:
[...]

Het is moeilijk te krijgen omdat het niet kan.

Je kan niet met een verloopje naar een signaal toe wat er niet is. Op internet vind je de meeste vreemde dingen die gewoon niet kunnen. Er zijn ook verloopjes van HDMI naar Scart of van USB naar Firewire wat niet kan. HDMI is net zoals DVI-D een volledig digitaal signaal. Er is geen analoog signaal aanwezig. Een verloopje kan alleen een signaal pakken wat er is. Is dat signaal niet aanwezig kan het nooit werken. Wanneer het signaal er niet is moet er een actief verloop gebruikt worden wat het signaal van digtaal naar analoog gaat omzetten, dit is dan de enige manier.

Nou zijn er wel bepaalde HDMI poorten waar ook een analoog signaal op aanwezig is, maar dit is zeldzaam en zie je eigenlijk alleen op bepaalde tablets en laptops.

Wat jouw videokaart heeft is geen enkele poort met een analoog signaal. Om die reden is een niet actief verloop gebruiken onmogelijk.
Dit wordt een beetje een semantische discussie zo.

Een actieve adapter / converter of een passief verloopje doet er uiteindelijk niet toe. Zeker niet als de actieve componenten netjes klein weggewerkt worden en gevoed kunnen worden uit de bronaansluiting. Met actieve componenten moet je altijd wel wat meer opletten of het de juiste input en output signalen ondersteunt ipv alleen checken of het fysiek past.

Afgaande op Ebay is DVI-D naar VGA prima mogelijk. Je moet echter wel het juiste model met actieve omzetting nemen. Het is niet wezenlijk anders dan HDMI naar VGA adapters die ruim verkrijgbaar zijn. Of PS2 naar USB (HID device). Kost over het algemeen max een paar euro en werkt prima.

• dakaza
Afgaande op Ebay is DVI-D naar VGA prima mogelijk. Je moet echter wel het juiste model met actieve omzetting nemen. Het is niet wezenlijk anders dan HDMI naar VGA adapters die ruim verkrijgbaar zijn. Of PS2 naar USB (HID device). Kost over het algemeen max een paar euro en werkt prima.
Welke omzetting denkje dat ik nodig heb. Als ik van DVI-D naar VGA wil naar een computer monitor?
Pagina: 1