Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Aankoopadvies: home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
kwalitatief goede 2.1 Home Cinema Set.

Wat is je budget?
max. Euro 1.000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Minimaal 1 optische audio ingang (audio van setop box voor TV kijken).
- Blue Ray en DVD kijken
- De mogelijkheid om Netflix draadloos en zonder tussenkomst van andere apparaten af te spelen.
- Bluetooth (of op andere draadloze wijze) muziek vanaf iOS (iPhone en iPad) kunnen luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de klantenservice van Harman Kardon gebeld, zij geven aan dat hun apparaten (bijv BDS 480) geen Netflix ondersteunen. Mijn voorkeur gaat uit naar merken als Bose, Harman Kardon e.d. Twee categorie zou zijn Philips, Samsung, Sony e.d.
Maar op de sites van fabrikanten of verkoopsites kan ik moeilijk achterhalen of Netflix direct wordt ondersteund.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wie heeft een goede suggestie wat te kopen?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je adviseren om het over een hele andere boeg te gooien. Met de merken die je nu aanhaalt haal je naar mijn mening weinig kwaliteit in huis voor je geld. Zeker met over-rated merken als Bose en Harman Kardon.

Mijn voorstel zou zijn om een receiver met netwerk functionaliteit en AirPlay te kopen. Heb je meteen alle wenselijke aansluitmogelijkheden. Blu-ray speler er bij die Netflix ondersteuning heeft en een set speakers en je hebt alles wat je wenst.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
S1NN3D schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:45:

Mijn voorstel zou zijn om een receiver met netwerk functionaliteit en AirPlay te kopen. Heb je meteen alle wenselijke aansluitmogelijkheden. Blu-ray speler er bij die Netflix ondersteuning heeft en een set speakers en je hebt alles wat je wenst.
Eens! Daarnaast zou ik niet zoeken naar 2.1 receiver maar naar een 5.1. Deze zijn namelijk veel gangbaarder en dat scheelt je in de prijs.

Dan kun je bijvoorbeeld hier aan denken pricewatch: Denon AVR-X1000, die doet alles wat je wilt. Qua Blu-ray heb ik geen advies voor je, maar zal ergens in de buurt van de 125,- euro liggen.

Dan heb je nog een leuk bedrag over voor de boxen... en dan begint het echte leuke werk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties!

Opent inderdaad perspectieven. Echter de echtgenote wenst niet meer dan 3 boxen 😬..
maar ik ga op deze gedachte even verder zoeken. Zodra ik een idee heb, zal ik het hier wel even melden.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ach ach de eeuwige battle tussen vrouw en techniek !
Uitleggen waarom het nodig is !
Luistert ze er niet naar gewoon kopen !

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
De vrouw meenemen naar een goede hifi winkel en de verschillen laten horen tussen goedkoop en kwaliteit en ze wil vast wel!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Werkt perfect idd. Op die manier heb ik hier inmiddels 4 zuilen binnen staan. Fronts zijn 109 cm hoog :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27
Haha, dat hangt er maar net vanaf of je vrouw/vriendin zelf uberhaupt gevoelig is voor dingen als beeld- en geluidskwaliteit. In mijn ervaring zit het grootste deel van de mensen (ook mannen) daar niet zo mee. Zelfs als ze gehoord hebben hoe mooi het kan zijn.

Maar terug naar je vraag. 5.1 receivers zijn inderdaad het meest gangbaar, maar je kunt daar gerust minder speakers op aansluiten. De ontbrekende speakers worden dan geemuleerd. Dat geeft uiteraard niet zo'n mooi geluid als dat je echte speakers hebt, maar die kun je altijd later alsnog aanschaffen. Het verbaasde mij dat je voor ruim 300 euro al een vrij complete receiver kunt hebben met Airplay, een app etc.

Als het absolute maximum echt 3 speakers is, dan raad ik je aan om vloerstaanders te nemen voor links en rechts, en een bijbehorende centerspeaker. Je gaat bij films echt de centerspeaker meer missen dan de subwoofer, zeker als je vloerstaanders hebt die al flink laag willen. En zo kun je ook met muziek uit de voeten. Ik geef je geen advies wat betreft je speakers, dat is qua klank zo persoonlijk dat je beslist moet gaan luisteren bij een goede hifi-zaak. Maar voor 200 euro per speaker moet je wel iets redelijks kunnen krijgen, fatsoenlijke merken zoals Mordaunt Short, Monitor Audio of Boston Acoustics hebben instapmodellen rond die prijs. Het voordeel van deze opstelling is ook dat je het gemakkelijk kunt aanvullen met twee achterspeakers (er zijn ook minder opvallende modellen bijvoorbeeld in het wit). Voor de surroundbeleving hoeven dat ook geen joekels te zijn. En later kun je er dan nog eventueel een subwoofer bij kopen.

Blijft over de speler. Ik ben van mening dat je alle diensten buiten je apparatuur moet houden. Je kunt stad en land af zoeken naar een media- of bluray-speler die perse ook Netflix kan afspelen, maar dan doe je misschien grote concessies aan andere zaken. En straks houdt Netflix ermee op o.i.d. en daar sta je dan met je mooie speler. Beter koop je een afzonderlijke mediaplayer die dat doet. Voor 100 euro is er vast wel iets te krijgen. Mochten er nieuwe diensten komen dan kun je de speler later voor relatief weinig geld vervangen. Maar ik heb geen ervaring met mediaplayers. Mijn Popcorn Hour speelt _alles_ af, zonder gelazer. Maar die was wel een flink stukje duurder. Ik heb geen idee of die ook Netflix doet...

[ Voor 8% gewijzigd door PhilipsFan op 02-01-2015 01:45 ]

• Flans
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:20:

Opent inderdaad perspectieven. Echter de echtgenote wenst niet meer dan 3 boxen 😬..
Sorry, die was ik inderdaad nog even vergeten te melden. Je kunt heel prima ook maar 2 of 3 boxen aansluiten op een 5.1 receiver >:)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55
Ik durf het bijna niet te zeggen maar is een soundbar of soundbase dan geen optie? Begrijp me goed, een losse set 5.1 speakers + een fatsoenlijke av-versterker is de allerbeste keuze maar rekening houden met WAF is key om de volgende kerst te halen :)

Er zijn trouwens diverse opties mogelijk om als nog netflix op je tv te krijgen:
Denk aan Chromecast, Apple TV maar ook diverse koreaanse blu-ray spelers komen met smart-tv oplossingen waar ook Netflix op zit.

Sterkte, ik ben uiteindelijk gezwicht voor een LG LAB540 toen mijn Onkyo versterker kapot ging en er iets kleiner en minder speakers voor terug mocht komen -O-
En.. nee kwa geluid absoluut niet beter maar acceptabel genoeg om een filmpje te pakken en Netflix te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen voor de reacties! Een spoedcursus AV Recievers :)

Ik neig nu naar de combi van een Denon AVR-X2100 met de Denon DBT-1713UD. Daar vier speakers (front-L. front-R, center en subwoofer) op aansluiten (stiekem 1e meer dan WAF).

Wat ik nog niet zeker weet: heeft de AVR-X2100 een 'eigen' interface voor Netflix, of moet ik dan toch nog de iPad erbij pakken en die connecten?

• Flans
Geen waarde oordeel, ben wel heel erg benieuwd! Waarom de 2100 versie?

Verwijderd

Topicstarter
Ook de X1000 (of 1100) spreekt mij aan, maar de 2100 past in het budget... Meer redenen heb ik eigenlijk niet.
Maar Flans, graag wel jouw waarde oordeel. Alle hulp is welkom, want ik begeef me op onbekend terrein.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-11 22:08
De Philips Fidelio E5 is anders ook een goede optie. Klinkt vergelijkbaar met een set speakers van ongeveer 100 euro per stuk, dat is best wel goed. Is een 2.1 systeem maar met twee afneembare speakers. In totaal vijf D-klasse ingebouwde versterkers.

Is nu met cashback 500 euro, erg goedkoop voor wat je krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ooow D-TECH, nu breng je mij aan het twijfelen. Wat een mooie oplossing van Philips.

Maar:
Mijn TV ondersteunt geen ARC, dus de twee hdmi-in op de E5 zijn voor settopbox en Blueray-speler. Blijft over de Wii.. Denk je dat ik die ook nog op de E5 kan aansluiten?

• The Eagle

The Eagle

Een Philips Fidelio E5 versus een Denon installatie met een paar redelijke speakers. Dat wint die Denon combi ALTIJD. Dr staat Philips op, maar wordt al lang niet meer door Philips gemaakt.
Bovendien: draadloos is leuk, maar waar haal je de voeding van de draadloze speakers vandaan? ;) en die philips heeft niet echt veel aansluitmogelijkheden ofzo, lees de reviews maar: pricewatch: Philips Fidelio E5

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan ook het geluid van de tv aftappen en alls via hdmi naar de tv sturen en dan de optical van de tv aansluiten op de Philips set.

• D-TECH
The Eagle schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:31:
Een Philips Fidelio E5 versus een Denon installatie met een paar redelijke speakers. Dat wint die Denon combi ALTIJD. Dr staat Philips op, maar wordt al lang niet meer door Philips gemaakt.
Bovendien: draadloos is leuk, maar waar haal je de voeding van de draadloze speakers vandaan? ;) en die philips heeft niet echt veel aansluitmogelijkheden ofzo, lees de reviews maar: pricewatch: Philips Fidelio E5
Nou dat valt reuze mee. Had de Fidelio E5 gewonnen en heb nu een veel duurdere installatie met Q Acoustics speakers, en het verschil was de 1200 euro eigenlijk niet waard.

Het (Philips, eigenlijk Woox innovations) systeem klinkt gewoon prima, veel detail in de treble. Echter de lagere regionen zijn wat onsubtiel, dit echter opgelost met een foamplug in de subwoofer.

Het klinkt in ieder geval beter dan de budget speakers van Argon (bij de HiFi klubben zaak), voor die 500 euro eigenlijk belachelijk voordelig.

Daarnaast zijn de koptelefoons van de Fidelio line-up ook top-klasse.

Edit: muziek op de Fidelio E5 klonk soms zelfs beter dan op mijn B&W P7 koptelefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door D-TECH op 04-01-2015 12:52 ]

• The Eagle

The Eagle

De discussie gaat wellicht wat offtopic, maar als je die Fidelio tegen een instap Denon met een instap Klipsch set met vloerstaanders als front zet, weet ik wel wie er wint ;)

En voor 1000 euro (budget van TS) kom je dan een heel eind :)

• D-TECH
The Eagle schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:09:
De discussie gaat wellicht wat offtopic, maar als je die Fidelio tegen een instap Denon met een instap Klipsch set met vloerstaanders als front zet, weet ik wel wie er wint ;)

En voor 1000 euro (budget van TS) kom je dan een heel eind :)
Dat klopt :)
Pagina: 1