Beste Tweakers,
Ik ben van plan een budget gamesysteem aan te schaffen met als doel WoW spelen (op Ultra settings). Het systeem hoeft niet meer dan dat te kunnen en ik wil er graag achterkomen hoe ik dit met minimale kosten kan bereiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem hoeft niet veel te kunnen behalve het volgende: World of Warcraft op Ultra draaien met minimaal 60 fps (het liefst zo min mogelijk dips hieronder). Als het systeem hieraan voldoet, voldoet het ook aan de andere dingen waarvoor ik hem zou gebruiken. En als het kan call of duty advanced warfare op high te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem dat ik hieronder toon kost ~€639,-. Ik zou hier graag nog wat vanaf schrapen en richting de €550,- gaan. Volgens mij is deze lijst hardware al ruim voldoende voor WoW, dus ik hoop dat dat mogelijk is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede cpu, videokaart en ssd zijn vooral belangrijk voor het systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een Intel processor, verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen verdere eisen. Het doel is om een Wow-specifiek systeem in te richten, iets dat volgens mij tegenworodig niet zoveel meer hoeft te kosten.
Ga je overklokken?
Misschien
Graag jullie advies en oordelingen.
Ik ben van plan een budget gamesysteem aan te schaffen met als doel WoW spelen (op Ultra settings). Het systeem hoeft niet meer dan dat te kunnen en ik wil er graag achterkomen hoe ik dit met minimale kosten kan bereiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem hoeft niet veel te kunnen behalve het volgende: World of Warcraft op Ultra draaien met minimaal 60 fps (het liefst zo min mogelijk dips hieronder). Als het systeem hieraan voldoet, voldoet het ook aan de andere dingen waarvoor ik hem zou gebruiken. En als het kan call of duty advanced warfare op high te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem dat ik hieronder toon kost ~€639,-. Ik zou hier graag nog wat vanaf schrapen en richting de €550,- gaan. Volgens mij is deze lijst hardware al ruim voldoende voor WoW, dus ik hoop dat dat mogelijk is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede cpu, videokaart en ssd zijn vooral belangrijk voor het systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een Intel processor, verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen verdere eisen. Het doel is om een Wow-specifiek systeem in te richten, iets dat volgens mij tegenworodig niet zoveel meer hoeft te kosten.
Ga je overklokken?
Misschien
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 163,- | € 163,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 57,60 | € 57,60 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 170,50 | € 170,50 |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 31,51 | € 31,51 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Corsair CX500M | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 639,51 | |
Graag jullie advies en oordelingen.