Gratis bol.com cadeaubon bij BankGiro Loterij

Pagina: 1
Acties:
  • 11.274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Deezers schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:00:
Gratis bol.com cadeaubon van 15 euro bij meespelen BankgiroLoterij en eerste maand gratis meespelen.

www.1op3wint.nl

Volgens de site krijg je meteen je cadeaubon en mag je opzeggen wanneer je wilt. Dat kan ook via de website. Een lot kost 12,50 per maand dus mocht je de eerste maand te laat zijn met opzeggen, dan heb je nog maar 2,50 korting bij bol.. Maar als je het meteen opzegt kost het je niks en heb je gratis tegoed.
Aangemeld via bovenstaande link en wilde meteen gaan opzeggen, alleen wordt mij daar naar het lotnummer gevraagd. Dit staat niet in de bevestiging die per mail wordt toegezonden. Dus maar even gebeld en zij kunnen pas morgen het lotnummer vertellen. Met inachtneming van een maand opzegtermijn moet ik nu dus 1 maand gewoon betalen, waardoor mijn voordeel het liefst € 2,50 zal bedragen. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 11:37
Opzegtermijn van 1 maand? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
Wat is daar vreemd aan?

Zie de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Superbaddd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:05:
[...]

Aangemeld via bovenstaande link en wilde meteen gaan opzeggen, alleen wordt mij daar naar het lotnummer gevraagd. Dit staat niet in de bevestiging die per mail wordt toegezonden. Dus maar even gebeld en zij kunnen pas morgen het lotnummer vertellen. Met inachtneming van een maand opzegtermijn moet ik nu dus 1 maand gewoon betalen, waardoor mijn voordeel het liefst € 2,50 zal bedragen. Of zie ik iets over het hoofd?
Je lotnummer is toch je iban nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
Freakster86 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:27:
[...]

Je lotnummer is toch je iban nummer?
Nee.
Uw lotnummer bestaat uit de laatste 5 cijfers van uw bankrekeningnummer (eventueel met nullen ervoor), een streepje en twee volgletters. Bijvoorbeeld 12345-AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welcome to nginx!

If you see this page, the nginx web server is successfully installed and working. Further configuration is required.

For online documentation and support please refer to nginx.org.
Commercial support is available at nginx.com.

Thank you for using nginx.
Probleempje met de webserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:29
De eerste maand is toch gratis? Als ik morgen opzet, speel ik de komende maand gratis mee. Daarna stopt het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57
Probleem is wel dat je nog niet gelijk stop kan zetten, omdat het lotnummer toegestuurd wordt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:32
Misschien dat je kunt stellen dat het abonnement ingaat op het moment dat je de loten verstrekt krijgt, tot die tijd kun je immers ook niet meespelen. Succes, ik waag me niet aan die club :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
denk je nou serieus dat de bankgiro loterij gratis bol.com tegoed weg gaat geven zonder, eerst haar voorwaarden goed dicht te timmeren? 8)7 |:(
Veel plezier met je abonnementje :9

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Uit het reglement:
12. Indien de deelnemer bij gedeeltelijke beëindiging van de deelname niet aangeeft welk uniek lotnummer stopgezet dient te worden, zal de deelname met het lot waarmee de deelnemer de minste KluisMunten (zie artikel 8, Prijzenpakket) heeft gespaard, worden beëindigd.
Zonder vermelding van het lotnummer wordt dus gewoon het lot ook beëindigd.

Verder geldt volgens het aanmeldingsformulier:
Ja, ik ga meespelen met de BankGiro Loterij. Na de eerste maand gratis deelname mag de loterij de inleg per lot per trekking van mijn rekeningnummer afschrijven. Ik kan opzeggen wanneer ik wil, ik ben 18 jaar of ouder en ik ga akkoord met het deelnemersreglement.
Er geldt dus geen opzegtermijn, aangezien je expliciet overeenkomt dat je kunt opzeggen wanneer je wil. Beëindiging kan dus per direct, gewoon daarop aandringen. Ook als je (uiteraard weer) gebeld wordt met een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:28
Ik snap dat jullie graag een gratis Bol.com cadeaubon willen hebben, maar waarom zou je aan deze verschrikkelijke toko je (adres)gegevens willen doorgegeven? Je krijgt dan nog maanden troep thuisgestuurd en wordt gebeld of je toch nog nieuwe loten wil kopen. Mij is dat het in ieder geval niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:07
Je hoeft geen telefoonnummer op te geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
haribold schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:59:
Uit het reglement:
[...]
Zonder vermelding van het lotnummer wordt dus gewoon het lot ook beëindigd.

Verder geldt volgens het aanmeldingsformulier:
[...]
Er geldt dus geen opzegtermijn, aangezien je expliciet overeenkomt dat je kunt opzeggen wanneer je wil. Beëindiging kan dus per direct, gewoon daarop aandringen. Ook als je (uiteraard weer) gebeld wordt met een ander verhaal.
Onjuist, alleen bij gedeeltelijke afmelding.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Centurion schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:11:
[...]

Onjuist, alleen bij gedeeltelijke afmelding.
Als je "gedeeltelijk" kunt opzeggen zonder lotnummer, dan kun je daaruit ook afleiden dat je geheel kunt opzeggen zonder lotnummer. Los daarvan:
Een schriftelijke beëindiging van de deelname dient ondertekend te worden door de deelnemer en voorzien te zijn van diens voor- en achternaam en lotnummer(s) teneinde de beëindiging te kunnen verwerken.
De voorwaarden stellen dat alleen bij schriftelijke opzegging een lotnummer vereist is. Bij opzeggen via het webformulier is dit geen voorwaarde (ook niet als dit wel bij het webformulier staat).

En los daarvan kun je volgens de overeenkomst opzeggen wanneer je wil. Het zou onredelijk zijn als dit onderdeel van de overeenkomst wordt belemmerd doordat je het lotnummer nog niet kunt weten op het moment wanneer je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
haribold schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:17:
[...]
Als je "gedeeltelijk" kunt opzeggen zonder lotnummer, dan kun je daaruit ook afleiden dat je geheel kunt opzeggen zonder lotnummer. Los daarvan:
[...]
De voorwaarden stellen dat alleen bij schriftelijke opzegging een lotnummer vereist is. Bij opzeggen via het webformulier is dit geen voorwaarde (ook niet als dit wel bij het webformulier staat).

En los daarvan kun je volgens de overeenkomst opzeggen wanneer je wil. Het zou onredelijk zijn als dit onderdeel van de overeenkomst wordt belemmerd doordat je het lotnummer nog niet kunt weten op het moment wanneer je wil.
Daar ben ik het niet mee eens.

Wie daarin ook gelijk mag hebben; opzeggen zonder lotnummer gaat niet via het opzegformulier van de site.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Superbaddd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:05:
[...]

Dat je gewoon 2,50 korting hebt mocht je echt iets nodig hebben.
iig betaal je nog steeds die 12,50 linksom of rechtsom. niks gratis

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Je kunt volgens de voorwaarden opzeggen "via het webformulier op de website www.bankgiroloterij.nl". Dan gebruik je gewoon het contactformulier, dat is ook een webformulier op de website.

Ik heb afgelopen zomer op dezelfde manier mijn deelname beëindigd bij de BankGiroLoterij en bij gebrek aan lotnummer gewoon het contactformulier gebruikt voor een opzegging per direct, waarin ik gewezen heb op de voorwaarde dat ik kon opzeggen wanneer ik wilde en tegelijk ook mijn machtiging heb ingetrokken. Dit is ook gewoon geaccepteerd en het voordeeltje waarvoor ik het moest afsluiten heb ik gewoon gehouden. Verder niets betaald voor deelname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314405

Centurion schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:19:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens.

Wie daarin ook gelijk mag hebben; opzeggen zonder lotnummer gaat niet via het opzegformulier van de site.
11. Gehele of gedeeltelijke beëindiging van deelname aangegaan tot wederopzegging kan door deelnemer op elk van de volgende wijzen plaatsvinden: a) schriftelijk (per brief of fax), adres Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam, faxnummer 020-5737473 b) telefonisch via telefoonnummer 0900-3001600 (0,10 euro per minuut) of c) via het webformulier op de website www.bankgiroloterij.nl.
Dan doe je het toch telefonisch.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 314405 op 31-12-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 23:36

HellBeast

Oh My GoT!

Bij mij kriebelde dit ook. Uiteindelijk besloten om het niet te doen. Ik heb geen zin om iedere maand een telefoonmiep aan de lijn te krijgen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopshondje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik ga het gewoon via het contact formulier proberen en anders inderdaad telefonisch! :)

https://www.bankgiroloter...vice/contactformulier.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

dit soort tokos gaan je jaren achtervolgen! heb nog steeds post van de vorige bewoner hier door al die goede doelen en loterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Wat maakt een beetje post nou uit?

Telefoonnummer heb ik niet opgegeven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:12
Centurion schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:49:
Wat maakt een beetje post nou uit?

Telefoonnummer heb ik niet opgegeven.
...totdat je elke dag post(en eventueel een telefoontje) van een loterij + goed doel + internetaanbieder krijgt. Dat wordt je vanzelf zat..

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 31-12-2014 12:58 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Zullen we de discussie over de eventuele (spam)gevolgen svp elders doen? Dit gaat over de aanbieding :) .

(en ik zou het zelf ook nooit doen, maar ieder moet dat voor zichzelf beslissen)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Is het niet zo dat je abonnement pas definitief ingaat wanneer je de bevestigingsbrief met lot binnen hebt?
Dan gaat dan ook pas de opzegtermijn in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Pistolebob schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:00:
Is het niet zo dat je abonnement pas definitief ingaat wanneer je de bevestigingsbrief met lot binnen hebt?
Dan gaat dan ook pas de opzegtermijn in..
Zoals overeengekomen wordt: er geldt geen opzegtermijn. Er staat immers 2x expliciet dat je kunt opzeggen wanneer je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
Ik kan nu wel gewoon registreren op de website. Na aangemeld te zijn kan ik mijn lotnummer zien. Nu dus ook opgezegd met het opzegformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Heeft iemand al iets ontvangen? Ik heb niets meer van ze gehoord (opgezegd via algemeen contactformulier) en nog niets ontvangen.

Kan ook niet inloggen op de site.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:36
Ik heb vandaag de bol.com code en lotnummer mogen ontvangen. Direct opgezegd, want hoewel ik het deed voor het goede doel (mijzelf :p), want echt duidelijk is het allemaal niet geweest: ik dacht dat ik voor januari mee zou doen, maar op de 10e (en nu) is er nog steeds geen uitslag. Dus waarschijnlijk pas 10 februari uitslag voor de trekking van januari? - maar volgens mij was op de 30e december wel al de uitslag van december te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 21:45

zerocool82

Ignorance causes chaos

haribold schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:27:
Je kunt volgens de voorwaarden opzeggen "via het webformulier op de website www.bankgiroloterij.nl". Dan gebruik je gewoon het contactformulier, dat is ook een webformulier op de website.

Ik heb afgelopen zomer op dezelfde manier mijn deelname beëindigd bij de BankGiroLoterij en bij gebrek aan lotnummer gewoon het contactformulier gebruikt voor een opzegging per direct, waarin ik gewezen heb op de voorwaarde dat ik kon opzeggen wanneer ik wilde en tegelijk ook mijn machtiging heb ingetrokken. Dit is ook gewoon geaccepteerd en het voordeeltje waarvoor ik het moest afsluiten heb ik gewoon gehouden. Verder niets betaald voor deelname.
Maar opgezegd na ontvangt voordeeltje of daarvoor? En heb je alleen de eerste maand (gratis) meegespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 14:14
Ik heb voordat ik de bon ontvangen had al opgezegd en vandaag de bon binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
davevogel0 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:47:
Ik heb voordat ik de bon ontvangen had al opgezegd en vandaag de bon binnen gekregen.
Same here. Beetje onduidelijk, want bij de kadobon zit een welkomstbrief enzo ("u speelt met 15 trekkingen mee"), maar ik heb vorige week telefonisch opgezegd (maar daar geen bevestiging voor gekregen)
Even in de gaten houden, dus :/

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 20-01-2015 22:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

oohh schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:16:
Ik snap dat jullie graag een gratis Bol.com cadeaubon willen hebben, maar waarom zou je aan deze verschrikkelijke toko je (adres)gegevens willen doorgegeven? Je krijgt dan nog maanden troep thuisgestuurd en wordt gebeld of je toch nog nieuwe loten wil kopen. Mij is dat het in ieder geval niet waard.
Waar je ook rekening mee moet houden,
Is dat de automatische incasso's van dit soort clubs onomkeerbaar zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 601896 op 20-01-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 14:14
Goed punt nul07, echter is mij aan de telefoon bevestigd dat ik zelf in februari niet meer mee zou spelen. Gelukkig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Ook vandaag de bon ontvangen en tegelijk (in een andere envelop) een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Centurion op 21-01-2015 01:18 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
Hier ook bon + opzegging binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 17:46
Dus jullie hebben nu een gratis bol.com cadeaukaart als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ystime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:10
Hier ook bon+opzegging binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:54:
[...]

Same here. Beetje onduidelijk, want bij de kadobon zit een welkomstbrief enzo ("u speelt met 15 trekkingen mee"), maar ik heb vorige week telefonisch opgezegd (maar daar geen bevestiging voor gekregen)
Even in de gaten houden, dus :/
Ah, mailtje ontvangen:
Tot onze spijt liet u ons weten uw deelname aan de BankGiro Loterij te willen beëindigen. Dit hebben wij voor u in orde gemaakt, hoe jammer we dat ook vinden.

[...]

LAATSTE SPEELMAAND januari 2015
Yay :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 21-01-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEddy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
Voor het hele gezin aangevraagd, leuk! Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
MrEddy schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:57:
Voor het hele gezin aangevraagd, leuk! Bedankt! :)
Voor ieder gezinslid een giftcard? Gaat men met zo'n constructie akkoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ystime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:10
Hier eventueel contact formulier om direct lot op te zeggen:
https://www.bankgiroloter...n/opzegformulier-kort.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Dan heb je wel een lotnummer nodig, en die kreeg ik gisteren pas binnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-04 15:58
Pistolebob schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:05:
[...]

Dan heb je wel een lotnummer nodig, en die kreeg ik gisteren pas binnen 8)7
Er is eerder in de topic een manier verteld om digitaal achter je lotnummer te komen. Volgens mij moet je je dan registreren met je persoonlijke gegevens en kun je hem dan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
zerocool82 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:27:
[...]

Maar opgezegd na ontvangt voordeeltje of daarvoor? En heb je alleen de eerste maand (gratis) meegespeeld?
Kreeg gratis toegang tot een museum door bij de entree mezelf aan te melden. 's Avonds direct opgezegd via het contactformulier op de website. Ben nog wel gebeld de volgende dag (zo'n laatste poging een klant binnen te houden), maar opzegging is conform mijn verzoek verwerkt. Heb niets betaald en geen enkele trekking meegespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
Ik kreeg een bevestiging (email) met een opzegging per maart. Proberen me ze dan toch nog 1 á 2 trekkingen te binden of verwerkt men de aanmelding gewoon pas over een paar weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:07
Ik heb 9 januari per opzegformulier opgezegd, waarvan ik per email een bevestiging van kreeg. In deze mail melden ze te streven naar een verwerkingstijd van 1 week. De daadwerkelijke opzegging per reguliere post was 20 januari gedagtekend.

Per maart is dan wel een beetje apart...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen aanmelding en ontvangst lotnr en giftcard?
Ik heb allang de bevestiging in m'n email ontvangen en ook van de opzegging, maar geen papieren aanmelding of giftcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bij mij 2 á 3 weken geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
En nog mensen iets gewonnen met de maand gratis meespelen?

Ik heb een prijs naar keuze gewonnen :D.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Centurion schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:42:
Ik heb een prijs naar keuze gewonnen :D.
Cool. Ik zou de hoofdprijs kiezen dan! :+

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
Geen prijs. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:36
Kleine kick.

Kreeg vandaag post van de bankgiroloterij, dat ze me iets speciaals aanbieden. Dat is dus een gratis lot, hoef ik helemaal niets voor te doen en stopt automatisch...

Maar vervolgens moet of kan ik alsnog 3 stappen invullen om mij weer automatisch te laten meespelen... of doe ik al mee zonder iets verder in te vullen? :) Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/hft9yugx7/Gratis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
Die brief kreeg ik ook. Ik vond wat jij je afvraagt ook niet echt duidelijk, maar dat is waarschijnlijk ook de bedoeling ;-)
Ik wacht trouwens nog steeds op m'n bol.com attentie, ik denk niet dat ik daar nog iets van ga horen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loterij
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-08-2021
*knip* spam

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 03-08-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic na 6,5 jaar kicken met als doel spammen voor je eigen website is niet de bedoeling. Gezien de oorspronkelijke aanbieding inmiddels wel is verlopen, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.