3 schermen, 2 geven beeld

Pagina: 1
Acties:

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Topicstarter
Beste mensen,

Ik mag me nu eindelijk de trotse eigenaar noemen van een 3 scherm opstelling maar hoewel ik al 2 verloopdingen heb gehaald wil het derde scherm geen beeld geven.

Mijn spul:
#ProductPrijsSubtotaal
2LG 27MP35HQ-B Zwart€ 175,-€ 350,-
1Philips 32PFL3258H Zwart€ 259,-€ 259,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 609,-

Mijn bak:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 125,-€ 125,-
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 91,99€ 91,99
1Asus R9280X-DC2-3GD5€ 237,50€ 237,50
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case€ 95,-€ 95,-
1Corsair Hydro H80i€ 86,95€ 86,95
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 154,60€ 154,60
1Cooler Master Silent Pro M2 620W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 110,83€ 110,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 949,82

De 280X heeft qua aansluitingen:
2x DP (Full size)
1x DVI-D
1x DVI-I
1x HDMI

Mijn LG schermen hebben VGA en HDMI, mijn Philips heeft alleen HDMI.
(LG1) HDMI < HDMI (280X)
(LG2) VGA < DVI-I (280X)
(Philips) HDMI < DVI-D (280X)

Probleem: het wil niet werken, als het zo aangesloten hebt geeft de Philips geen beeld. Als ik HDMI > HDMI uittrek werken beide DVI aansluitingen wel, als ik de VGA > DVI uittrek werkt alleen HDMI > HDMI.

Ik heb nu al 20 euro kwijt geweest aan kabels en blokjes en heb geen zin om een HDMI > DP kabel te kopen aangezien ik hier weer lang op moet wachten en ik dan weer 15 euro kwijt ben. Het zou ronduit belachelijk zijn als dat rotding (sorry, maar anders kan ik het niet noemen) van een 280X dit niet gewoon kan weergeven, is er ergens iets wat ik mis of moet ik echt die kabel gaan aanschaffen?

Het geld boeit me niet zo veel (anders had ik ook niet zo'n setup) maar het is meer uit principe, en geen zin hebben om of weer een week te wachten op de postbezorger die op tijden komt dat ik niet thuis ben of naar de lokale computerboer moet om daar 30 euro neer te leggen voor zo'n kabeltje. (als die al weet wat een DP kabel is).

Alvast heel erg hartelijk bedankt en een goede jaarwisseling! (je bent een rund als je met vuurwerk stunt!!)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
DVI-D naar VGA kán uberhaupt niet werken. Waarschijnlijk is dit DVI-I. Verder is je > keuze wat verwarrend, mijn signaal gaat meestal naar de monitor, niet andersom ;)

Verder hebben de meeste videokaarten 2 clocks. VGA, HDMI en DVI hebben per aansluiting een eigen clock nodig. Om 3 schermen zonder DP aan te kunnen sturen, heb je een actieve displayport adapter nodig. Het maakt niet uit of dit naar HDMI, VGA of DVI is.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Volgens mij heb je een actieve DP dongle nodig en dan gaat het werken...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Moning2 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:04:
DVI-D naar VGA kán uberhaupt niet werken. Waarschijnlijk is dit DVI-I. Verder is je > keuze wat verwarrend, mijn signaal gaat meestal naar de monitor, niet andersom ;)

Verder hebben de meeste videokaarten 2 clocks. VGA, HDMI en DVI hebben per aansluiting een eigen clock nodig. Om 3 schermen zonder DP aan te kunnen sturen, heb je een actieve displayport adapter nodig. Het maakt niet uit of dit naar HDMI, VGA of DVI is.
Afbeeldingslocatie: http://www.hipro-solutions.nl/wiki/img/dvi_connector_types.gif
DVI-I inderdaad.
En ik zal dat ook meteen even correct neerzetten, ik ben normaal niet zo met aansluitingen bezig.

Heeft het er misschien mee te maken dat die DVI <> HDMI kabel single link DVI is?
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:05:
Volgens mij heb je een actieve DP dongle nodig en dan gaat het werken...
Dus even simpel een HDMI <> DP kabeltje halen gaat ook niet werken?

[ Voor 18% gewijzigd door Kuusj op 30-12-2014 15:13 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet een actieve DP > HDMI hebben.
Of een van je monitoren moet rechtstreeks aan te sluiten zijn via displayport, dan is een adapter niet meer nodig.

Zoals je het nu aansluit met passieve adapters gaat in elk geval niet werken.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:16:
Je moet een actieve DP > HDMI hebben.
Of een van je monitoren moet rechtstreeks aan te sluiten zijn via displayport, dan is een adapter niet meer nodig.

Zoals je het nu aansluit met passieve adapters gaat in elk geval niet werken.
Dat gaat nog een duur grapje worden, of is zoiets voldoende: pricewatch: HP DISPLAYPORT TO HDMI ADAPTER ?
Vind nergens dat ie actief is maar er staat ook nergens dat ie dat niet is.

pricewatch: Club3D DisplayPort to HDMI cable
Deze dan? Op hun website staat dat hij actief is: http://www.club-3d.com/in...active-hdmi-3d-cable.html

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die 2e zou moeten werken, dat is een actieve adapter.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:27:
Die 2e zou moeten werken, dat is een actieve adapter.
Bedankt iedereen, ik denk dan toch maar dat ik er aan moet geloven...
(maar ik blijf het belachelijk vinden dat ik 40 euro kwijt ben aan adapters omdat er persee 6 verschillende manieren moeten zijn om hetzelfde aan te sluiten. Waarom niet universeel zoals USB?)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nee, je moet niet telkens de goedkoopste nemen, omdat je denkt dat het gaat werken..
Je had mss beter voor het aanschaffen van die verkeerde adapters dit topic kunnen schrijven?

Mooi he, tweakers !? ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt het ook goedkoper doen. een DVI naar VGA blokje kun je voor 1€ vinden als je wilt, DVI naar HDMI vast iets meer, maar meer dan 3 euro hoeft dat ook niet te kosten.
Een actieve adapter kost wat meer inderdaad, daar mag je zo'n 15 euro voor aftikken voor je die in huis hebt.

Maar waarom sowieso naar VGA gaan? Je monitor heeft een digitale input, dan zou ik die gebruiken ook.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:38:
Nee, je moet niet telkens de goedkoopste nemen, omdat je denkt dat het gaat werken..
Je had mss beter voor het aanschaffen van die verkeerde adapters dit topic kunnen schrijven?

Mooi he, tweakers !? ;)
Ik ben niet van het vragen stellen voor zelf na te denken, ik had er van tevoren wel over nagedacht dat ik een adaptertje moest hebben, maar het 3de scherm heb ik cadeau gekregen met kerst dus dat had ik moeilijk van tevoren kunnen weten. (zo lang zat ik dus ook te wachten op die kabel, fijn die feestdagen :P)
TERW_DAN schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:40:
Je kunt het ook goedkoper doen. een DVI naar VGA blokje kun je voor 1€ vinden als je wilt, DVI naar HDMI vast iets meer, maar meer dan 3 euro hoeft dat ook niet te kosten.
Een actieve adapter kost wat meer inderdaad, daar mag je zo'n 15 euro voor aftikken voor je die in huis hebt.

Maar waarom sowieso naar VGA gaan? Je monitor heeft een digitale input, dan zou ik die gebruiken ook.
Heb 9 euro betaald voor 2 DVI naar VGA blokjes (3 euro per stuk en 3 euro verzendkosten), en heb 9 euro betaald voor een HDMI <> DVI kabel.

Heb net 22 euro afgetikt voor dat HDMI > DP ding van Club3D. 7 euro verzendkosten, maar ja, wat wil je dan...

Als ik meteen alles digitaal had aangesloten zat ik ook vast aan 2 DVI <> HDMI kabels en 1 actieve HDMI > DP dus dat zou ook aan de prijs zijn. Je ziet wel staan dat je 6 schermen op die dingen kunt aansluiten maar nergens lees je dat je voor 3 schermen sowieso 1 DP nodig hebt omdat de tweede DVI blijkbaar niet werkt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je tweede DVI werkt prima hoor, vandaar dat ik juist daar de monitoren op aan zou sluiten.

Asus faalt hier inderdaad wel in de specs, want ze vermelden niet hoe die aangesloten moeten worden (misschien in de manual, maar die lijkt niet op de website te staan, iig niet bij deze kaart). Ik weet dat MSI nog wel in de specs heeft staan dat je een DP Hub nodig hebt, maar bij Asus zie ik dat zo snel ook niet terug.

http://www.dx.com/p/hdmi-f-to-dvi-24-5-m-adapter-8308
Die zou ik je dan aanraden in plaats van die VGA adapter, dan heb je iig op alle schermen digitaal beeld. En die dingen kosten maar 2 euro (incl verzenden).

Verwijderd

Je hebt met de r9 serie kaarten geen actieve displayport adapters meer nodig.
Als je alles gewoon aansluit zonder verloopstukjes werkt het gewoon.
http://www.pcper.com/revi...splay-Output-Configuratio
Het is lastig om meer info over te vinden, maar de actieve adapters hoeven niet meer.
Hoe het nu zit met al de verloopstukjes die er tussen zitten weet ik niet, schijnbaar reageert de kaart daar niet zo goed op. Vraag me ook af of die actieve adapter dat gaat oplossen, durf ik geen uitspraak over te doen.
Probeer anders eens DP-hdmi DP-hdmi en hdmi- hdmi Dan is alles digitaal, misschien maakt dat het verschil.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 18:38 ]

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Potverdorie...

Krijg ik eindelijk mijn juiste adaptertjes (en alles digitaal!) en wil hij nog op 1 van de 3 beeldschermen geen beeld geven!

Huidige situatie:
(280X) HDMI > HDMI
(280X) DP > HDMI
(280X) DVI > HDMI

Hoe ik het ook insteek, 1 beeldscherm blijft gewoon geen signaal krijgen.
Het zijn niet de beeldschermen want deze werken apart helemaal prima.

Wat KAN er nu nog verkeerd zijn? Alles digitaal, verschillende aansluitingen, ik weet het niet meer...

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 20:34

Midas.e

Is handig met dinges

https://www.google.nl/web...UTF-8#q=280x%203%20screen
zijn wel meer mensen met dat issue.

Hacktheplanet / PVOutput

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
https://www.sapphireforum...-Eyefinity-Setups-and-You

Ik heb uren nagedacht, een 4de monitor aan het ding gehangen, andere drivers geprobeerd. het halve internet doorkruist en nog eens gekeken of ik de juiste kabels heb.

Ja, ja, ja, ja, ja en nog eens ja.

http://prntscr.com/5no3rx < CCC detecteerd 3 schermen! Jeej...
http://prntscr.com/5no409 < Windows detecteerd 3 schermen! Jeej...
http://prntscr.com/5no4ox < Beeldscherm activeren en dan kan hij de settings niet saven...

Heb ik dan toch weer de verkeerde kabel? Volgens TERW_DAN niet en dat is toch wel iemand waar ik veel vertrouwen in heb. Ik zie net dus dat er ook nog deze bestaat: pricewatch: Club3D DisplayPort to Active HDMI 3D Cable
Het zal toch niet @#$ waar zijn? Sorry als deze post een beetje geirriteerd overkomt, maar om heel eerlijk te zijn ben ik dat ook. En niet zo'n beetje, maar voor de goede orde zullen we in oplossingen moeten denken ipv problemen.

Verwijderd

Je zegt dat je al drivers hebt geprobeerd, ook verwijderd met ddu? http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html
Heb het ook wel eens gehad met updates van drivers. Ik heb zelfs bij de laatste 2 driverupdates ook dat moeten gebruiken, omdat mijn scherm helemaal groen werd, met gekleurde blokjes, in veilige modus gelukkig weer goed gekregen.
Toen ook opgelost met DDU. En ook mijn problemen met eyefinity, precies hetzelfde als bij jou, ook zo opgelost.
Alleen gebeurde het bij mij na een update. Ben niet weg van de drivers van amd, veel gekloot nodig.
Je kan het altijd proberen.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:12:
Je zegt dat je al drivers hebt geprobeerd, ook verwijderd met ddu? http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html
Heb het ook wel eens gehad met updates van drivers. Ik heb zelfs bij de laatste 2 driverupdates ook dat moeten gebruiken, omdat mijn scherm helemaal groen werd, met gekleurde blokjes, in veilige modus gelukkig weer goed gekregen.
Toen ook opgelost met DDU. En ook mijn problemen met eyefinity, precies hetzelfde als bij jou, ook zo opgelost.
Alleen gebeurde het bij mij na een update. Ben niet weg van de drivers van amd, veel gekloot nodig.
Je kan het altijd proberen.
Had ik niet gedaan, nu wel en meteen de Omega driver weer opnieuw gedownload en geinstalleerd. Weer maar 2 schermen...

http://blogs.msdn.com/b/c...eo-card-in-windows-8.aspx

Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat men zegt dat je geen actieve HDMI > DP kabel meer nodig hebt en ik toch geen beeld krijg, als ik hover over de schermen in CCC zie ik ook gewoon dat er staat DP > HDMI. Ik had voordat ik jou post had gelezen al een RMA aangevraagd bij de webshop waar ik ironisch genoeg ook misselijk van word (niet zo'n goede ervaring met de webshop :P). Ik had een sprankje hoop dat ik niet nog een keer zo veel geld moest gaan uitgeven voor zo'n (echte) actieve connector maar het ziet er naar uit dat dit wel het geval gaan zijn.

Ik weet in ieder geval 1 ding zeker, AMD heeft het in de afgelopen jaren aardig voor mij verziekt, ik wed dat een GT220 dit wel native kan aansturen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Kuusj op 03-01-2015 14:21 ]

Verwijderd

Ben ook door mijn ideeën heen, ik wist toen dat ik geen hardware probleem had, dus dat wat mijn voordeel toen.
Ik weet wel dat ik soms echt met drivers heb moeten kloten, oud erop, eraf halen met DDU, nieuw erop, kuren, eraf met DDU, dan weer oud erop, werken. Vervolgens weer proberen te updaten, en weer vanaf begin af aan beginnen met het gezeik.
Je zou nog kunnen verwijderen met DDU, en oudere drivers kunnen proberen. Of het werkt, geen idee. Wat ik al zei, ik wist dat er geen hardware probleem was, dan is het al een stuk makkelijker natuurlijk.
Of een GT220 het native kan aansturen? Denk het niet haha, probeer het, heb je een goedkoop alternatief voor je 280X. :+ Haha sorry hoor, vind het wel vervelend voor je. Ook zou ik even heel goed doorgeven bij de RMA, dat dit specifiek jou probleem is. Anders heb je goede kans dat ze hem testen met een enkel scherm, er niets aan de hand is, en hem gewoon terugsturen.
@ hieronder, ja klopt, heb hier precies hetzelfde, maar ik heb het daarvoor ook op een 270 gehad, en voor zover ik kan vinden is het de hele r9 range.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 15:38 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Ik weet dat de R9 290 geen actieve adapter nodig heeft. Ik heb er zelf namelijk 3 schermen op zitten met hdmi en 2x dvi.

Alleen weet ik niet zeker of dat geldt voor de hele R9 serie of alleen de 290.

• Nielson
  • Laatst online: 01:21
http://support.amd.com/en...ages/MultimonitorFAQ.aspx

https://www.youtube.com/watch?v=Jf0X0lNFmgw

R9 290X/290		R9 280X			R9 270X/270		
Max displays 	3 with DVI/HDMI		3 with DVI/HDMI*	3 with DVI/HDMI1	
		4 using DP		4 using DP		4 using DP
 		6 with MST hub		6 with MST hub		6 with MST hub

* Monitors connected to the DVI outputs must be identical.

Dus probeer het eens met de LG's op de DVI's en de Philips op de HDMI,

[ Voor 19% gewijzigd door Nielson op 03-01-2015 16:02 ]

Verwijderd

[b]

Dat kan dus niet, meerdere keren benoemd en staat ook in de TS. De schermen hebben die aansluitingen niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 16:19 ]

• Nielson
Ze hebben toch HDMI? Een DVI-HDMI kabel is niet veel duurder dan een normale DVI-DVI kabel.

Verwijderd

Aha bedoel je zo.
Dat klopt, zou ook nog kunnen werken. Maar ik denk dat het probleem juist in alle verloopstukjes zit, en heb het vermoeden, dat als je native alles kon aansluiten, het gewoon werkte.
Is hier wel het geval namelijk, en bij een hele hoop anderen. En de mensen met problemen, gebruiken de meesten verloopstukjes.

• Nielson
Van DVI naar HDMI is gewoon native, signaal blijft hetzelfde, alleen andere connector.

• timberleek
idd dvi-hdmi is enkel een andere stekker. Werkt bij mij ook prima met 3 dvi schermen

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik ken het probleem (mbt de 280x)

Ik heb zelf ook een hele hoop problemen gehad om daar fatsoenlijk 3 beeldschermen op aan te sluiten (al was dit omdat ik 1 beeldscherm had wat echt puur analoog signaal ontving).

Simpelste oplossing was om gewoon de onboard videokaart daarvoor te gebruiken (igpu) en daar de 3e monitor op aan te sluiten.

Als het een optie voor jou is zou ik dat even controleren. Afhankelijk of je moet converten heb je echt een active converter nodig om goed 3 signalen eruit te persen.

Op mijn 290 werkte het daarintegen direct out of the box , iets andere aansluitingen op de kaart zelf en geen gezeur met mini displayports.

[ Voor 12% gewijzigd door Aionicus op 03-01-2015 17:32 ]

Verwijderd

Als je er op wil gamen, is dat geen optie, ook bij eyefinity is dat geen optie.
Wat hier dus volgens mij het doel was. Er zijn al meerdere mensen die zeggen dat actieve adapters niet nodig zijn,(of niet nodig horen te zijn) waarom is het volgens jou nu ineens wel weer nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 17:52 ]

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Aionicus schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:31:
Ik ken het probleem (mbt de 280x)

Ik heb zelf ook een hele hoop problemen gehad om daar fatsoenlijk 3 beeldschermen op aan te sluiten (al was dit omdat ik 1 beeldscherm had wat echt puur analoog signaal ontving).

Simpelste oplossing was om gewoon de onboard videokaart daarvoor te gebruiken (igpu) en daar de 3e monitor op aan te sluiten.

Als het een optie voor jou is zou ik dat even controleren. Afhankelijk of je moet converten heb je echt een active converter nodig om goed 3 signalen eruit te persen.

Op mijn 290 werkte het daarintegen direct out of the box , iets andere aansluitingen op de kaart zelf en geen gezeur met mini displayports.
Een FX8320 heeft geen IGP, en eigenlijk kan ik net zogoed een nieuwe GPU kopen. Alleen heb ik met veel moeite een plan uitgestippeld om 2 generaties te wachten met upgraden, zeker omdat de 280X nog wel redelijk meekomt.
Nielson schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:55:
http://support.amd.com/en...ages/MultimonitorFAQ.aspx

https://www.youtube.com/watch?v=Jf0X0lNFmgw

R9 290X/290		R9 280X			R9 270X/270		
Max displays 	3 with DVI/HDMI		3 with DVI/HDMI*	3 with DVI/HDMI1	
		4 using DP		4 using DP		4 using DP
 		6 with MST hub		6 with MST hub		6 with MST hub

* Monitors connected to the DVI outputs must be identical.

Hmm, dus eigenlijk zou ik nog een tweede DVI <> HDMI kabel kunnen aanschaffen, de beide LG's op DVI kunnen aansluiten en de Philips gewoon op de native HDMI? Dat gokje wil ik voor een tientje nog wel wagen.

Enige punt is dat ik één DVI-D heb en één DVI-I. Ik weet dat de een ook nog een analoog signaal doorgeeft (hence de 4 extra pinnetjes) maar dit heeft verder helemaal geen invloed op eventuele clocks van de GPU die maar 1 Digitale DVI aankunnen of zoiets?

Die kabel ga ik dan natuurlijk niet meer terugsturen als ie niet goed is (omdat ik dan zo ongeveer meer geld betaal voor de terugzending dan de kabel zelf), maar onderhand ben ik wel al aardig in de kosten aan het geraken, een nieuwe geluidsset is voorlopig ook out of the question :')

• Aionicus
Ik zou persoonlijk kijken of het je lukt om ze alle 3 aan display ports te hangen.

De hdmi poort deelt 1 van je DVi port's kanalen , vandaar dat je dus issues hebt via hdmi/dvi/dvi.

dus of :

hdmi / DP / DP (met active converters richting je monitor input [ met een blokje eraan ] (dus DP -> DVI))
en dan 1 hdmi.

of 3x DP -> Dvi en het daarmee doen.

Dat was mijn ervaring (ik probeerde ook eerst dvi/dvi/hdmi , maar had dus ook maar 2 beelden , na veel googlen kwam ik dus erachter dat de hdmi het kanaal deelt van een dvi slot.

• Aionicus
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:48:
Als je er op wil gamen, is dat geen optie, ook bij eyefinity is dat geen optie.
Wat hier dus volgens mij het doel was. Er zijn al meerdere mensen die zeggen dat actieve adapters niet nodig zijn,(of niet nodig horen te zijn) waarom is het volgens jou nu ineens wel weer nodig?
Hoezo zou het geen optie zijn ? (just wondering)

ik heb hier nog 1 zoon setup staan waarbij igp alleen word gebruikt voor de 3e monitor , de main monitor en alle games pakken gewoon de hoofdvideokaart) terwijl op de monitor van de igp zonder issues een muziekvideo speelt.

• timberleek
Aionicus schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:50:
Ik zou persoonlijk kijken of het je lukt om ze alle 3 aan display ports te hangen.

De hdmi poort deelt 1 van je DVi port's kanalen , vandaar dat je dus issues hebt via hdmi/dvi/dvi.

dus of :

hdmi / DP / DP (met active converters richting je monitor input [ met een blokje eraan ] (dus DP -> DVI))
en dan 1 hdmi.

of 3x DP -> Dvi en het daarmee doen.

Dat was mijn ervaring (ik probeerde ook eerst dvi/dvi/hdmi , maar had dus ook maar 2 beelden , na veel googlen kwam ik dus erachter dat de hdmi het kanaal deelt van een dvi slot.
Dat zou allemaal niet meer nodig moeten zijn met de komst van de R9 serie. Mijn 290 heeft ook 3 schermen zonder DP te gebruiken (dvi+hdmi+dvi).
Aionicus schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:52:
[...]

Hoezo zou het geen optie zijn ? (just wondering)

ik heb hier nog 1 zoon setup staan waarbij igp alleen word gebruikt voor de 3e monitor , de main monitor en alle games pakken gewoon de hoofdvideokaart) terwijl op de monitor van de igp zonder issues een muziekvideo speelt.
Als je op alle 3 de schermen wilt gamen (eyefinity setup oid) gaat dat nooit werken met de igp.
En de cpu van de TS heeft geen igp (maar dat was toen nog niet bekend)

• Aionicus
timberleek schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:03:
[...]

Dat zou allemaal niet meer nodig moeten zijn met de komst van de R9 serie. Mijn 290 heeft ook 3 schermen zonder DP te gebruiken (dvi+hdmi+dvi).

[...]

Als je op alle 3 de schermen wilt gamen (eyefinity setup oid) gaat dat nooit werken met de igp.
ahh je bedoelt 3 schermen gebruiken voor 1 game bij wijze van.

ja zo game ik niet , niet aan gedacht ^^

Klopt maar de R9 280 serie is eigenlijk nog de oude HD 7870 serie omgenoemd. Hierdoor is de belemmering van een gedeelde dvi poort met hdmi wel van toepassing.

• timberleek
Dat dacht ik eerst inderdaad ook, maar dat is niet zo.

Zoals ook op de amd pagina te lezen is:
http://support.amd.com/en-us/search/faq/170

De enige voetnoot die ik nu zie is dat de dvi schermen identiek moeten zijn. De TS moet dus de 2 LG schermen op dvi aansluiten en de philips op HDMI

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
timberleek schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:03:
[...]

[...]

Setup staat al een tijdje in de OP hoor :P
Aionicus schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:05:
[...]

ahh je bedoelt 3 schermen gebruiken voor 1 game bij wijze van.

ja zo game ik niet , niet aan gedacht ^^

Klopt maar de R9 280 serie is eigenlijk nog de oude HD 7870 serie omgenoemd. Hierdoor is de belemmering van een gedeelde dvi poort met hdmi wel van toepassing.
Een 280X is een renamed HD7970, das even iets anders dan een 7870 maar ik denk dat je je per ongeluk vertypt hebt of zo haha...

En ja ik wil graag met 3 schermen gamen, vooral racegames (oa Assetto Corsa) of Euro Truck sim 2. Ik ben er vrij zeker van dat m'n 280X dit nog wel trekt, het gaat hier dus niet om Battlefield 4 (al zou dat ook gewoon moeten kunnen).
timberleek schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:09:
Dat dacht ik eerst inderdaad ook, maar dat is niet zo.

Zoals ook op de amd pagina te lezen is:
http://support.amd.com/en-us/search/faq/170

De enige voetnoot die ik nu zie is dat de dvi schermen identiek moeten zijn. De TS moet dus de 2 LG schermen op dvi aansluiten en de philips op HDMI
Eigenlijk ZOU het dus met nog een DVI <> HDMI kabel opgelost moeten zijn, concludeer ik uit de FAQ van AMD.

Ik denk dan dat deze (rekening houdend dat 1,5 meter te kort is) pricewatch: König HDMI - DVI Kabel 2.5m kabel opgelost moeten zijn?

HDMI en DVI zijn qua aantal fysieke verbindingen eigenlijk hetzelfde (18 pinnen) dus dat zou dan geen probleem moeten opleveren lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 03-01-2015 23:31 ]

• timberleek
Idd, aan de config in de ts had ik niet eens gedacht...

Maar ja, dan zou het moeten werken. De 2 lg's op dvi en de Philips op hdmi aansluiten.
Dvi en hdmi hebben niet hetzelfde aantal pinnen, maar exact hetzelfde videosignaal. Alleen kan er via hdmi ook digitale audio worden meegestuurd en bij dvi niet. Maar dat is nu niet relevant.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
http://prntscr.com/5sqz4y

Na een kleine periode "rust" van het 3 schermen gebeuren heb ik een paar dagen geleden toch maar de kabel besteld waar we het over eens waren. Dus de 2,5 Meter DVI <> HDMI kabel.

Deze is vandaag dan aangekomen, ik het aansluiten zoals op de AMD site staat en we het hier ook hadden uitgevogeld. Geen beeld op derde monitor, ik heb daarna met die DDU tool de drivers in safe-mode verwijderd en daarna Omega geïnstalleerd. Weer geen beeld en zelfde situatie als eerst.

280X: DVI > HDMI op de LG 1
280X: DVI > HDMI op de LG 2
280X: HDMI > HDMI op de Philips

2 LG monitoren zijn identiek en dan zou ik dus volgens de AMD site beeld moeten hebben als ik bijde op DVI aansloot.

Wat nu? Ik weet nu al helemaal niet meer wat ik moet denken van dit alles. Vorige HDMI > DP adapter is trouwens RMA gegaan zonder problemen.
Ik spaar een heel jaar voor mijn 2 extra monitoren en dan kan ik er nog niet van genieten, vraag me af wat het dan überhaupt voor een nut had...

Ik meen me trouwens te herrineren dat er iets te doen was rond de chips van de 7970Ghz en 280X.
"Radeon R9 280X was announced on September 25, 2013. With a launch price of $299, it is based on the Tahiti XTL chip, being a slightly upgraded, rebranded Radeon HD 7970 GHz Edition."
- Wikipedia

Ergens heb ik gelezen dat er nog een verschil was in 280X'en, want de eerste lading waar ik er hoogstwaarschijnlijk een van heb, hadden nog de "oude" 7970Ghz chips die ik dacht Tahiti XT of Tahiti XT2 genoemd werden. KAN het zo zijn dat ik door die "oude" chip de mogelijkheid heb verloren om het zoals AMD aangeeft aan te kunnen sluiten?

http://prntscr.com/5sr570
Dit vond ik ook, het zou dus inderdaad de Tahiti XT2 moeten zijn. Is er een manier waarop ik dit kan controleren? GPU-z misschien?

[ Voor 28% gewijzigd door Kuusj op 15-01-2015 15:01 ]

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Heeft niemand een idee?

Ik begin er langzaam aan te denken gewoon te wachten op de nieuwe reeks kaarten van AMD, de GTX970 is me op dit moment gewoon iets te duur en nieuwe reeks van AMD belooft veel goeds. Een 290x heeft weinig nut, hoofdreden is het nog grotere stroomverbruik, en aangezien mijn voeding nu al op de tenen loopt lijkt me dat niet verstandig.

Men kan natuurlijk vanuit het begin gaan redeneren en tot de conclusie komen dat ik gewoon monitoren had moeten kopen met DP ipv HDMI. Feit is dat ik sowieso maar 1 DP poort blijk te hebben, dat deze monitoren destijds 20 euro goedkoper waren dan andere modellen en de derde reden is dat ik ze (zonder dat ik daar veel weet van had) cadeau heb gekregen.

Ik zou een actieve DP adapter kunnen aanschaffen, maar dan ben ik (weer) een hele hoop geld kwijt en ik betwijfel of dit het probleem daadwerkelijk op gaat lossen. Ben echter bang dat de PC toch ziet dat er een HDMI <> DVI kabel in het spel zit en daardoor het 2x DVI + 1x HDMI trucje niet opgaat.

• Mauric
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-01 18:22
Hey,

Ik heb exact hetzelfde probeleem. Vrijdag is mijn 3e monitor binnen gekomen (met R9 280X). En dat werkt dus ook voor geen meter.

GPU: R9 280X Club3D royalqueen

connecties: (DIT WERKT NIET)
dvi: leeg
hdmi: monitor #1
mini DP1: mini DP naar hdmi kabel monitor #2 PASSIVE
mini DP2: mini DP naar hdmi kabel monitor #3 PASSIVE

Monitoren (3x dezelfde)
2x hdmi
1x vga

Nu is dus de oplossing dat in een displayport een actieve minidisplayport --> hdmi adapter moet zoals deze:

http://www.club-3d.com/in...ive-3d-adapter-cable.html

Het mooie is dat er dus bijna geen winkel is die deze kabels verkopen... >.> (ik heb nog geen bekende gevonden die ze op voorraad heeft). Maar the search continues, zullen we n link hierin zetten als we een webshop gevonden hebben?

UPDATE

dit lijkt erop!

model MDP2HDS (lijkt erop dat t werkt :) https://discussions.apple...4555815?start=15&tstart=0)

http://azerty.nl/8-2323-5...om-mini-displayport-.html
http://www.informatique.nl/561378/startech-mdp2hds.html (goedkoper)

UPDATE 2

Ik heb hem besteld, dinsdag zal ik laten weten of het werkt!

UPDATE 3

Adapter is binnen, alles werkt als een zonnetje!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2oxt3.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Mauric op 20-01-2015 16:18 ]

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Mauric schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:54:
Hey,

Ik heb exact hetzelfde probeleem. Vrijdag is mijn 3e monitor binnen gekomen (met R9 280X). En dat werkt dus ook voor geen meter.

GPU: R9 280X Club3D royalqueen

connecties: (DIT WERKT NIET)
dvi: leeg
hdmi: monitor #1
mini DP1: mini DP naar hdmi kabel monitor #2 PASSIVE
mini DP2: mini DP naar hdmi kabel monitor #3 PASSIVE

Monitoren (3x dezelfde)
2x hdmi
1x vga

Nu is dus de oplossing dat in een displayport een actieve minidisplayport --> hdmi adapter moet zoals deze:

http://www.club-3d.com/in...ive-3d-adapter-cable.html

Het mooie is dat er dus bijna geen winkel is die deze kabels verkopen... >.> (ik heb nog geen bekende gevonden die ze op voorraad heeft). Maar the search continues, zullen we n link hierin zetten als we een webshop gevonden hebben?

UPDATE

dit lijkt erop!

model MDP2HDS (lijkt erop dat t werkt :) https://discussions.apple...4555815?start=15&tstart=0)

http://azerty.nl/8-2323-5...om-mini-displayport-.html
http://www.informatique.nl/561378/startech-mdp2hds.html (goedkoper)

UPDATE 2

Ik heb hem besteld, dinsdag zal ik laten weten of het werkt!

UPDATE 3

Adapter is binnen, alles werkt als een zonnetje!

[afbeelding]
Ok, wacht, hoe heb je het nu erin steken?
Dus in de
280X: HDMI > HDMI
280X: DVI > HDMI
vorm alsjeblieft :P

Ik heb maar 1 DP en dat is een full-size.
pricewatch: Club3D DisplayPort to Active HDMI 3D Cable

/\
Deze gaat dus 200% zeker werken?

• Mauric
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-01 18:22
kuusj98 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:30:
[...]

Ok, wacht, hoe heb je het nu erin steken?
Dus in de
280X: HDMI > HDMI
vorm alsjeblieft :P

Ik heb maar 1 DP en dat is een full-size.
pricewatch: Club3D DisplayPort to Active HDMI 3D Cable

/\
Deze gaat dus 200% zeker werken?
Haha ik durf m'n leven er bijna op te zetten!

kijk hier is de omschrijving van de Club3D website
scenarios where you would need active dongle:

When you want to connect to >=3 monitors, then you need at least one of the connections to be a DP direct connection, or using a DP active dongle. AMD’s Eyefinity program is explicit about this requirement.
http://www.club-3d.com/in...active-hdmi-3d-cable.html

Dus dan krijg jij

280X: DP -> (active dongle) HDMI

Kleine toelichting als je het complete verhaal erachter wilt weten:

Het heeft namelijk te maken met dat amd kaarten "displayport signaal" doorvoeren. Om van dit signaal naar iets anders dan displayport (de ingang in je monitor) te gaan moet je kaart dit signaal converten. In de amd kaarten (met uitzondering van de R9 290X) zitten al 2 van die converters en als je een derde monitor wilt aansluiten kan die kaart het signaal gewoon niet omzetten dus heb je een Actieve adapter nodig om hem een handje te helpen!

Laat maar weten als het gelukt is!
Pagina: 1