Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

D-Link dir868 Router Media server bereiken via UPC modem

Pagina: 1
Acties:

• Turbocinqy
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-10 22:59
Hoi,

Ik heb sinds 2 weken hier een D-link Dir 868L staan.
Eindelijk draait mijn internet weer een beetje. Linksys E4200 tomato firmware bleef problemen geven en na 2 jaar gedoe dacht ik laat eens wat anders proberen.

Laptop ook gelijk geupgrade naar 802.11ac

Nu het volgende.

Ik heb de mogelijkheid om via USB in de router bestanden te openen op de tv.
Boven zit ik op hetzelfde netwerk (direct aan de D-link 868).
De TV is nog wat oud om alles te doen maar dat werkt in beperkte mate.

Beneden zit direct op de UPC modem/router (Cisco EPC-3925) aangesloten.
Deze TV (nou ja Blu-ray speler Philips HTS-7202 die het moet doen) speelt wel een hoop af maar kan dus de router niet vinden.

Optie voor USB 2.4GHz Wifi achter in de BD speler net er maar ingeprikt en via wireless werkt het in ieder geval wel maar natuurlijk beperkt in data overdracht (64Mbit/s) dus heb het idee dat HD wat minder HD wordt.
Kan nog een 5Ghz USB dongle kopen om dat te verbeteren als het echt moet. (mits Philips dat herkent)

Mijn D-link router staat op de slaapkamer en eigenlijk geen mogelijkheid om weer een kabel naar beneden te krijgen zonder veel gedoe. Geen elektra leidingen beschikbaar om naar beneden te gaan.

Is er een beetje simpele manier om via de UPC router toch een verbinding te krijgen naar de D-Link.

Heb niet erg veel verstand van netwerken. Vele pogingen gedaan in de jaren maar lukt nooit zo om alles goed werkend te krijgen. Te veel instel mogelijkheden denk ik. Dus thuis netwerken zijn nooit van de grond gekomen. 8)7

ik kan de UPC router zowel als router als Bridged instellen. Merk niet veel verschil in internet eigenschappen. Alleen krijg ik geen fatsoenlijk IP adres meer op de BD in bridge mode)

Zit er namelijk inmiddels aan te denken om er bv een D-Link DNS-327 bij te zetten om zo wat makkelijker bij mijn media te komen zonder ieder keer beperkt te worden met een USB stickje.

[ Voor 8% gewijzigd door Turbocinqy op 30-12-2014 13:44 ]

• Turbocinqy
Hoi,

Wachten op een reactie doe ik meestal niet aan, ondertussen toch proberen wat dingetjes uit te zoeken en te proberen.

Dus wat ik heb gedaan.
De tips uit de eerste post hier in de topic.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Ging een paar keer mis. ik denk uiteindelijk omdat ik de WAN bleef gebruiken. Komt omdat het een beetje krom stond omschreven, achteraf gezien klopt het wel.

Dit dus gedaan en dit lost wel mijn probleem op. Kan nu beneden de Router zien en ook mijn Laptop staat er bij als ik op de netwerkserver inlog op de Blu-ray.

Alleen paar vragen.

Vraag 1.
Kan de kabel die vanaf het Cisco Modem komt niet alsnog in de WAN-poort door iets te veranderen?
Zitten maar 4 poorten op en nu dus maar nog 3 beschikbaar. kan net maar nu had ik er nog 1 over om even snel via de kabel aan te sluiten als het nodig was. Er 1 uittrekken kan natuurlijk ook zolang deze niet op dat moment nodig is.

Daarbij brand het 2e lampje nu niet meer en kan niet meer aanmelden op MyDLink

Vraag 2.
Alles heeft de IP toewijziging uit de UPC Cisco.
Heb ingesteld 192.168.1.1. IP voor Cisco
Range .10 tot .50

D-link
DCHP OFF
192.168.1.100
range .110.150

Alle aangesloten apparaten met DCHP pakken de Cisco range.
Dus .11 /.12 /.13 etc

Draadloos via de D-link ook.
Had eigenlijk verwacht dat deze de D-link IP range zouden pakken.

Zal vast iets niet weten maar misschien kan iemand dat dan in het kort uitleggen.

Misschien nog tips om alles verder in te stellen?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Turbocinqy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:58:
Vraag 1.
Kan de kabel die vanaf het Cisco Modem komt niet alsnog in de WAN-poort door iets te veranderen?
Dat hangt van de hardware af en de instellingen. Als je NAT en router functionaliteit kan uitschakelen bij dit model, dan heb je goede kans dat het werkt.
Vraag 2.
Alles heeft de IP toewijziging uit de UPC Cisco.
Heb ingesteld 192.168.1.1. IP voor Cisco
Range .10 tot .50

D-link
192.168.1.100
range .110.150
DCHP OFF
Ik weet niet wat je bedoelt met "DHCP OFF", want een router heeft zowel client als server functie voor dhcp. Als je deze als accesspoint gebruikt dan zet je de DHCP server UIT, dus "range" is dan niet meer van toepassing.
DNS server zet je ook uit. In de regel heb je op een thuisnetwek maar 1 NAT router, 1 DHCP server en 1 DNS server, meestal in een en hetzelfde apparaat.

• Turbocinqy
Oh ja sorry klopt idd.

DHCP uit maar alleen de router op een IP adres buiten de Cisco configuratie.
Dan pakt hij idd alleen de IP adressen toegewezen vanaf de Cisco.

Kom er even niet meer in maar heb het wel ergens zien staan om NAT /Router functionaliteit uit te schakelen.

DNS moet ik even kijken.

Nu heb ik het probleem beneden wel opgelost maar denk niet dat alles al goed staa gezien ik niet meer kan inloggen op de dlink account.
Lampje voor internet verbinding zal wel een gevolg zijn dat hij niet direct op de WAN zit.
Als ik dit wissel gaat hij wel aan maar krijg dan geen internet verbinding meer.

Wat ik al zei. Te veel instel opties en je moet ze net allemaal maar weten. Hoe het werkt en wat de gevolgen zijn.

Wie weet kom ik er nog uit.

• Turbocinqy
voor vandaag geef ik het even op om alles goed werkend te krijgen.

Als ik hem als in bridge mode zet dan gooit hij ook gelijk wireless helemaal uit dus dat werk dan niet echt.

code:
1
2
3
 Use this to disable NAT on the router and turn it into an Bridge mode.

Enabled Bridge Mode

Als ik de internet kabel weer in WAN prik reset hij gelijk weer het ip adres in de router naar fabrieksinstellingen.

In Bridgemode brand het internet lampje wel maar kon via het opgegeven ipv bij reboot later niet meer in het router menu komen, ook niet via directe kabel of moet die dan in de WAN poort hebben zitten

Ofwel kom er nog niet helemaal uit. Moet allemaal toch kunnen lijkt mij.

• Turbocinqy
Misschien maar andeandersom proberen.
UPC Cisco de DHCP uitzetten.

• Ploink
Turbocinqy schreef op woensdag 31 december 2014 @ 01:04:
voor vandaag geef ik het even op om alles goed werkend te krijgen.

Als ik hem als in bridge mode zet dan gooit hij ook gelijk wireless helemaal uit dus dat werk dan niet echt.
Met bridgemode bedoelen ze Client Bridge, dan is je router een wifi client om een ethernet apparaat te verbinden via wifi.
Afbeeldingslocatie: http://www.dlink.cc/wp-content/uploads/2013/03/dlink-DIR-845L-Wireless-Briage-Mode.jpg

• Turbocinqy
Andersom werkt in ieder geval ook niet.
Dlink DHCP .10 tot 90.
UPC DHCP uit met gelijk ip op .100

Heb dan wel een werkend netwerk maar kom niet meer op internet.
Heb geprobeerd om zowel de WAN als LAN poort te gebruiken. Alleen in de LAN krijg ik een netwerk maar geen internet.

UPC op bridge gezet. Wel weer internet maar op de Blu-ray geen verbinding. Aagesloten LAN op het cisco modem knippert Geel. Wel een IP adres maar niet gedefinieerd. 57. nogwat.

Daarom lukken die netwerken nooit, blijf altijd wel ergens steken of met problemen zitten. :@ :S

Plaatje om het duidelijker te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e22/Turbocinqy1250/Algemeen/Netwerk.png |:(

Optie om op beide DHCP aan te houden binnen de gescheiden ip reeks werkt ook niet.
Kan wel een netwerk verbinding maken maar geen mogelijkheid om de mediaserver te openen.

[ Voor 27% gewijzigd door Turbocinqy op 31-12-2014 14:11 ]

• Turbocinqy
Als je hem via de Lan aansluit zoals in het begin moet het dan nog de normale netwerk kabel zijn of crosscable?

• Ploink
Vrijwel alle apparatuur kan tegenwoordig zelf bepalen of de signalen gekruist moeten zijn en wisselt de signalen indien nodig. Het maakt dus niet uit of je een normale of een crosslink kabel gebruikt.

Vroeger had je inderdaad een crosslink kabel nodig als je gelijkwaardige poortjes met elkaar wou verbinden, dus twee PC's direct aan elkaar of LAN-LAN of twee switches. Sommige switches hadden een speciale 'uplink' poort die intern al gekruisd was zodat je die met een normale kabel in een andere switch/router kon pluggen. Ik denk dat de 'WAN' dan een uplink poort was, maar tegenwoordig maakt het dus niet meer uit welke kabel je gebruikt.
Turbocinqy schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:53:
Andersom werkt in ieder geval ook niet.
Dlink DHCP .10 tot 90.
UPC DHCP uit met gelijk ip op .100

Heb dan wel een werkend netwerk maar kom niet meer op internet.
Heb geprobeerd om zowel de WAN als LAN poort te gebruiken. Alleen in de LAN krijg ik een netwerk maar geen internet.

UPC op bridge gezet. Wel weer internet maar op de Blu-ray geen verbinding. Aagesloten LAN op het cisco modem knippert Geel. Wel een IP adres maar niet gedefinieerd. 57. nogwat.

Daarom lukken die netwerken nooit, blijf altijd wel ergens steken of met problemen zitten. :@ :S
Het is ook best wel complex en het vergt kennis en ervaring om een netwerk te configureren.
Ik vraag me vaak af waarom dat niet simpeler kan. Als je een router achter een andere router plaatst zou deze aan het IP al direct kunnen zien dat er al een router voor zit en automatisch een accesspoint rol gaan spelen. Het zou dan automagisch plug&play kunnen werken, maar helaas..
Plaatje om het duidelijker te maken.

[afbeelding] |:(
Ik neem aan dat de TV/bluray ook op het LAN moet, dus dan moet het modem voor router spelen.
Optie om op beide DHCP aan te houden binnen de gescheiden ip reeks werkt ook niet.
Kan wel een netwerk verbinding maken maar geen mogelijkheid om de mediaserver te openen.
De UPC modem/router moet dus normaal geconfigureerd zoals je ook zou doen zonder de Dlink.
Wat betreft de Dlink, ik pak even de handleiding er bij.

Ik zie niets in de handleiding voor setup als accesspoint. Als ik google dan kom ik het volgende tegen:
http://www.legitreviews.c...and-cloud-router_124075/3
but the downside to this new router (when it was first released) is that it lacked the ability to work as a media bridge or as an access point only. This means that unlike other high-end routers on the market, the DIR-868L cannot be used as an 802.11ac client or bridge to add Ethernet ready devices to a Wi-Fi network or as a switch with built in access point to work with an existing network. [Note: The lack of the ability to operate in a bridged mode has since been addressed in D-Link’s v1.02 firmware].
Mijn conlusie is dus dat er geen aparte AP optie is en geen optie om router functie uit te zetten. Er is wel een Bridge optie, maar dat is niet wat we zoeken. Als je volgens [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point de router als AP configureert kun je de WAN poort dus niet gebruiken.

Met de juiste IP configuratie aan de LAN kant en "Enable DHCP Server: OFF" moet het wel lukken denk ik, maar meld het even als je vragen of problemen hebt.

[ Voor 86% gewijzigd door Ploink op 31-12-2014 22:05 ]

• Turbocinqy
Hoi.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Wederom ingesteld zoals in de topic boven aan of zoals deze.
http://forums.dlink.com/index.php?topic=40856.0

Maar dan wel idd via de LAN poort.
Werkt. Ben nog ingelogd bij mydlink maar of alles werkt...
En internet connectie lampje blijft uit zoals al gezegd.
Kan verder alles wel via het netwerk bereiken.

Deel van de laptop zie ik ook als hij aanstaat. Lukt me alleen niet om andere mappen toe te wijzen. Alleen de standaard media mappen pakt hij na het delen.
Waar dat precies zit kom ik niet achter. Delen etc pakt hij niet ook al staat het tussen de mappen die wel zichtbaar zijn.

Maar probleem is dat ik dus helaas niet via de WAN poort kan aansluiten.
En neem aan dat er vast nog meer nadelen aan kleven door het zo aan te sluiten?

Maar ja het werkt sort of...

Kan D-link proberen te benaderen met dit probleem, misschien zet het ze nog aan het denken en mits het hardware technisch kan is er misschien ooit wel een firmware update met betere opties.

[ Voor 16% gewijzigd door Turbocinqy op 02-01-2015 01:00 ]

• Ploink
De 4 LAN poortjes vormen samen met de wifi een switch, dus dat moet gewoon transparant werken zonder problemen.
De WAN poort is niet bruikbaar in deze situatie. Eventueel kun je kijken of alternatieve firmware werkt op jouw router, dan is het misschien wel mogelijk maar daar kan ik verder weinig over zeggen.

Dat probleem met delen van mappen/bestanden heeft waarschijnlijk een heel andere oorzaak.

Feedback geven naar een fabrikant is altijd nuttig, maar of het jou gaat helpen betwijfel ik. Nieuwe features stoppen ze doorgaans alleen in nieuwe modellen, dus dan moet je weer naar de winkel ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Ploink op 02-01-2015 11:29 ]

• Turbocinqy
Mappen delen is Idd wat anders. Zoek ik nog wel uit.

We zien verder wel.
En voor poorten te kort zou er nog een extra switch bij kunnen als het echt moet.

Toch raar dat je niet zo een doorverwijzing kunt maken van de ene naar de andere router.

Bedankt in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Turbocinqy op 02-01-2015 12:15 ]

Pagina: 1