Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Printer: HP Designjet 500

Probleem:
Tijdens het printen had ik last van "trambanen" dit probleem kon niet worden verholpen met het reinigen/kalibreren van de printer. Het probleem van de "trambanen" zijn verholpen maar ik blijf onregelmatig een vreemde baan krijgen in de afdruk. Hierna heb ik ook de losse printkoppen en de inkt vervangen, maar het probleem blijft aanwezig.
Het probleem komt ook onregelmatig voor, er kan b.v. 50 cm geprint worden en opeens meerdere foute banen achterelkaar of direct een foute baan en daarna een foutloze print.

In de handleiding van de Designjet kom ik geen oplossing tegen voor dit probleem, en ook op het internet kom ik geen oplossing tegen die tot nu toe heeft geholpen. De geboden oplossingen heb ik namelijk al uitgevoerd: papier wisselen, reinigen, kalibreren, (originele) inkt en inktkoppen vervangen. Andere computers, documenten en ook programma's zijn ook al geprobeerd.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D9Mk2cI6aSeSEUpmGy8ajV5b/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4rtYIlWdUWjiRrvAB0J5Q06u/full.png

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Dichte nozzle in je kleurensproeier.

Kan je een reiniging doen van je sproeikoppen?

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
check ook even de plek waar je printer z'n inkt laat verdwijnen.
er zit vaak zon bakje in waar die z'n schoonmaak programma doet, als dit bakje vol zit geeft dit soms ook problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Verstopte printkop. Volgens mij heeft deze een vaste kop. Dan kun je hem proberen schoon te maken met alcohol.
Ik heb een officejet 6600 met hetzelfde probleem, alleen kan ik haast niet bij die kop komen :(
Geef mij het oude printkop in cardridge systeem maar terug. Inktpatroon eruit, doekje er onder door klaar.
Anders een nieuwe patroon en probleem ook opgelost.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties :)
Twarp schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:56:
Dichte nozzle in je kleurensproeier.

Kan je een reiniging doen van je sproeikoppen?
Ja, deze zijn meermaals gereinigd, en ook verschillende printkoppen gebruikt. Helaas blijft het probleem.
thedon46 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:57:
check ook even de plek waar je printer z'n inkt laat verdwijnen.
er zit vaak zon bakje in waar die z'n schoonmaak programma doet, als dit bakje vol zit geeft dit soms ook problemen
Goede tip, dit heb ik gecontroleerd en de bak vervangen voor de zekerheid. Helaas geen verbetering bij het printen.
arbraxas schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:03:
Verstopte printkop. Volgens mij heeft deze een vaste kop. Dan kun je hem proberen schoon te maken met alcohol.
Ik heb een officejet 6600 met hetzelfde probleem, alleen kan ik haast niet bij die kop komen :(
Geef mij het oude printkop in cartridge systeem maar terug. Inktpatroon eruit, doekje er onder door klaar.
Anders een nieuwe patroon en probleem ook opgelost.
De koppen zijn al vervangen , maar dat heeft helaas geen verbetering gegeven.
De Designjet 500 een A1 formaat printer waarbij elke kleur een eigen kop heeft die eenvoudig te verwisselen is. De inkt en de kop zijn separaat.

Het vreemde is namelijk dat de printer het probleem geeft over een gehele baan. Als het 1 kleur zou zijn, (enkele verstopte kop) zou alleen die kleur een probleem geven.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Er zit ook geen stof(je) onder de printkophouder? of tussen de papiertransport wieltjes?

Mogelijk mist er een tandje op het papiertransporttandwiel en pakt deze af en toe 2 i.p.v. 1 tandje tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21
service manual
http://www.lbrty.com/tech/Manuals_DN/DN_500_510_800sm.pdf

op pagina 6-6 staat eea over een dergelijk probleem.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Deze handelingen moet je standaard uitvoeren bij het wisselen van de inkt en de printkoppen. Helaas heeft dit niet geholpen.
nachtnet schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:15:
Er zit ook geen stof(je) onder de printkophouder? of tussen de papiertransport wieltjes?

Mogelijk mist er een tandje op het papiertransporttandwiel en pakt deze af en toe 2 i.p.v. 1 tandje tegelijk?
Er zit geen stof onder de printkophouder. Ook het transportwiel loopt vlekkeloos.

Het probleem is ook uit het niets ontstaan, erg vreemd allemaal.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21
Als ik je eerste fototje bekijk dan kijk het meer op een rolletje wat in de weg zit.

en als hij dat aan het printen is en je doet de kap open zie je die strepen dan ook op de afdruk

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Ergens een slecht contactje?

Meh ...

Pagina: 1