Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb al 3 jaar een Samsung Galaxy S3mini en ik heb hem begin van 2014 geroot (Dit ging zonder problemen) maar nu krijg ik het probleem "Onvoldoende opslagcapaciteit". (Ik heb nog 0,97GB over en ik wil alleen clash of clans installeren.)
Als ik bij opslag kijk zie ik 4,36GB totaal geheugen waarvan:
1,87GB apps
4,15GB foto's
700KB anders
Ik ben geen snelle rekenaar maar ik zie wel dat dit niet klopt :?
Ik vond die foto's wel veel dus ik heb ALLE foto's, video's en screenshots verwijderd maar nu geeft hij nog steeds aan 3,78GB aan foto's te hebben terwijl ik 0 foto's, video's of screenshots heb.
Ook heb ik op het iternet gekeken maar dit hielp niks.
Ik kan wel gewoon dingen downloaden en screenshots maken maar geen dingen installeren.
Dit zijn 3 dingen die ik al geprobeerd heb:
  • Cache geheugen in CWM gewiped
  • Foto's en video's verwijderen
  • Nieuwe (Grotere) SD-kaart erin
  • Ik heb nog geen factory reset geprobeerd maar dit wil ik ook eigenlijk niet doen.
.

Weten jullie waar dit aan ligt?
Alvast bedankt

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:52
Heb je opnieuw opstarten al geprobeerd? Misschien dat helpt

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat heb ik al geprobeerd maar dat hielp ook niks ;(

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 10:33
Ik heb deze tool gebruikt om te zien waar het geheugen naar toe gaat:
https://play.google.com/s....google.android.diskusage

Bij mij nam de Gallery app 4GB in beslag, allemaal synchroniseer meuk van de Picassa albums.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt maar ik kan geen apps installeren

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 10:33
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:21:
heel erg bedankt maar ik kan geen apps installeren
Dat kon ik ook niet, ik heb eerst apps verwijderd en daarna die app geinstalleerd

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat overal dat ik 3,07GB aan vrij geheugen heb maar ik kan niks installeren :S...

Ik zal het proberen

Verwijderd

Topicstarter
External storage heeft 7687MB vrij (8GB)
Geheugenkaart heeft 3180MB vrij (4GB)
Ik snap hem niet meer

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
Dit lost altijd geheugen/opslag problemen op voor galaxy phones:
Dial *#9900# which will open the SysDump utility. Here you can select Delete dumpstate/logcat which will free up the internal storage from all those logs

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
De partitie om apps te installeren zit vol. Daarom kun je geen apps extra installeren.

Verwijderd

Topicstarter
die logcat werkte niet
Maar waar ligt het probleem, want ik heb duidelijk meer dan zat ruimte maar hij installeert niet

Verwijderd

Topicstarter
oke, dit is echt raar
Ik kon kleine apps wel installeren dus heb ik geprobeerd Angry birds Epic te installeren en dit lukte wel
Dit spel is 70 MB en clash of clans maar 50MB, hoe kan dit
Ik heb geprobeerd COC opnieuw te installeren maar nog steeds dezelfde foutmelding

Verwijderd

Topicstarter
oke, dit is echt raar
Ik kon kleine apps wel installeren dus heb ik geprobeerd Angry birds Epic te installeren en dit lukte wel
Dit spel is 70 MB en clash of clans maar 50MB, hoe kan dit
Ik heb geprobeerd COC opnieuw te installeren maar nog steeds dezelfde foutmelding

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Ik had vroeger op mijn gerootte HTC Wildfire ook vaak last van die melding "Onvoldoende opslagcapaciteit" bij het installeren van apps. Ik maakte toen gebruik van Link2SD. Die app had een optie in het menu om verschillende caches leeg te maken. Na het leegmaken van de cache kon ik over het algemeen de app installeren. Misschien kan je dat eens proberen? Er waren meerdere opties, ik weet alleen niet meer precies welke ik gebruikte.

[ Voor 15% gewijzigd door urk_forever op 30-12-2014 15:09 ]

Hail to the king baby!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:28
Wat staat er onderaan in je scherm als je naar het volgende gaat:
- instellingen
- apps

Er staat dan onderaan iets van Interne opslag XXGB gebr XXXGB vrij

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb even mijn telefoon doorzocht naar stuff dat ik kon opschonen en toen zag ik een paar bestanden van supercell terwijl ik geen supercell game meer heb (Clash of clans of Boom beach) dus ik dacht, ik verwijder ze gewoon, wat kan er misgaan. Dit bleek dus het probleem te zijn want intussen heb ik clash of clans er weer op staan en het gaat allemaal goed, ik kan alle apps installeren en geen probleem.

Kortom, ik heb bestanden verwijderd en nu doet hij het weer, maar alsnog bedankt voor alle replies.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 22:15
Toen er nog geen unified storage was had je verschillende partities voor apps, sdcard en system enzo. Daar loop je nu tegenaan. één van die partities is vol, de sdcard partitie nog niet (dat is die 3 GB die vrij is).

Sommige apps willen wel op SD geïnstalleerd worden, sommige niet. Dat verklaart waarom je de ene app wel kan installeren en de andere niet.

Wie weet zijn er onofficiele ROMs die andere partitieindelingen hebben, maar anders kan je niet heel veel doen helaas, behalve onnodige dingen verwijderen.

Verwijderd

ik heb een s4 mini (niet geroot) waar ik asphalt 8 op probeerde te installeren (1,54 Gig) dus ik maakte 1,54 gig vrij zodat ik daarna de app op de sd kaart kan zetten. echter stopte de download bij 1,53 gig met de melding onvoldoende opslagcapaciteit. hierdoor staat er nu 1,53 gig A8 op. hoe kan ik deze verwijderen ?(meer ruimte vrijmaken en dan opnieuw proberen werkt niet). hij staat niet tussen mijn apps en ook kan ik heb niet bij mijn bestanden, applicatiebeheer en opslagbeheer vinden.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:38:
ik heb een s4 mini (niet geroot) waar ik asphalt 8 op probeerde te installeren (1,54 Gig) dus ik maakte 1,54 gig vrij zodat ik daarna de app op de sd kaart kan zetten. echter stopte de download bij 1,53 gig met de melding onvoldoende opslagcapaciteit. hierdoor staat er nu 1,53 gig A8 op. hoe kan ik deze verwijderen ?(meer ruimte vrijmaken en dan opnieuw proberen werkt niet). hij staat niet tussen mijn apps en ook kan ik heb niet bij mijn bestanden, applicatiebeheer en opslagbeheer vinden.
Daar heb je een file manager voor nodig, zoek dan een folder van het spel (zal vast wel groot zijn) en gewoon verwijderen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Graag geen oude topics kicken met offtopicvragen. Als je een probleem hebt kun je zelf een topic openen, dan blijft alles vindbaar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.