Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cslaughter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-08 10:54
Hallo,

Ik zou het top vinden als jullie mij zouden willen helpen met het volgende. Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, een 17 inch met een i7 processor. Voor de videokaart denk ik aan een Nvidia 970m/980m, zodat ik voor de komende jaren vooruit kan.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal de laptop deels gebruiken voor werk, dus het verwerken van tekst waarbij ik vaak veel tabbladen open heb staan. Daarnaast wil ik er graag regelmatig mee gamen en ook de komende jaren nog nieuwere spellen kunnen spelen.

Wat is je budget?
Ik denk gezien de prijzen van BTO en MSI tussen de €1400 - €1900.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil wel dat de laptop redelijk mobiel is, deze zal namelijk veel staan op een tafel/bureau dat ook voor andere dingen wordt gebruikt.

Na een eigen zoektocht gaat mijn voorkeur uit naar naar de MSI GS70 Stealth Pro en de BTO 17CL62, vooral vanwege het design en gewicht maar ook omdat deze de nieuwe Nvidia kaart hebben.

Er zit een behoorlijk prijsverschil tussen deze twee laptops, dus ik ben benieuwd of je bij MSI vooral betaald voor de naam of dat de bouwkwaliteit ook beter is dan de Clevo barebone.

En heeft iemand ervaring met de hitte ontwikkeling van deze twee laptops. Ik las in diverse reviews dat vooral de MSI redelijk warm kan worden.

Alvast bedankt voor je reactie, tips en eventuele advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

Gewoon de reviews lezen van de genoemde laptops en een keuze maken, hierbij een quote uit een van de reviews over een Clevo (basis voor de BTO).

"The chassis made by Clevo tend to has a subpar build quality compared to e.g. Asus, Dell's Alienware. The trade-off for a less expensive, ultra-customizable gaming laptop is worthwhile for some, but the trend of poor overall build quality means it’s not the best option for most"

Hierbij een review van de MSI GS70 Stealth Pro - d.d. 29 december j.l.

MSI leaves the brushed metal largely undisturbed – a recent gaming laptop trend we’re pleased to see. There are status lights, speaker grilles and a power button, but none of the silly vents, angled metal or ostentation that used to be the norm.

MSI hasn’t just produced a bold-looking machine with the GS70 – it’s thin and light, too. The main body is just 21mm thick, with a couple of millimetres added for rubber feet, and it weighs 2.66kg. It’s the thinnest and lightest 17in gaming notebook we’ve ever reviewed. (...)

The GS70 even gets within touching distance of 15.6-inch machines. Gigabyte’s P35X weighed just 300g less and had a 22mm-thick body, and MSI’s own GS60 snuck under 2kg in its 20mm frame.

The 17-inch diagonal and thin chassis could lead to bad build quality, but MSI has done a decent job. The underside is sturdy, and trouble spots are minor: there was a tiny bit of movement when the pushed above the keyboard, and a tad either side of the trackpad. The screen is stronger, with no sign of desktop distortion when we pressured the rear.

The high-class, shining finish on this machine means we’d still use a sleeve when travelling, but we’re confident the GS70 can withstand the rigours of regular travel. The slim, smart design does have one drawback – interior access isn’t possible. We removed the twenty screws that secure the GS70’s base, but we weren’t able to pry the bottom off without risking damage.
cslaughter schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:00:
En heeft iemand ervaring met de hitte ontwikkeling van deze twee laptops. Ik las in diverse reviews dat vooral de MSI redelijk warm kan worden.

Alvast bedankt voor je reactie, tips en eventuele advies!
MSI had net als andere laptopmerken problemen met de GTX 870m en GTX 880m GPU's die super heet werden (80+ graden was geen uitzondering). Nu met de nieuwe GTX 970m/980m GPU's, door de nieuwe architectuur blijven deze aanzienlijk koeler :9

[ Voor 11% gewijzigd door Vidra op 02-01-2015 18:05 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cslaughter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-08 10:54
Bedankt voor je reactie Vidra, top! Die review van Trustedreview had ik nog niet gezien.

Waar had je trouwens dat verhaal over Clevo vandaan? Ik kan dat niet zo snel vinden.

Verder zag ik dat Centralpoint een geupgreade versie (andere I7 chip) met korting heeft http://www.centralpoint.n...70-2qe-237nl-num-4129757/, mocht iemand sowieso op zoek zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de GS70 sinds twee weken en ben er wel over te spreken. Los van de prima hardware heeft hij een strak ontwerp, is lekker slank en ik ben erg fan van de metalen behuizing. Bouwkwaliteit voelt behoorlijk stevig aan, behalve het scherm (buigt een beetje als je 'm bovenaan vastpakt om open te klappen). Sowieso is het scherm matig: de kleuren kloppen niet (maar wellicht dat softwarecalibratie dit verhelpt) en de kijkhoeken zijn niet zo fraai. Toetsenbordverlichting vind ik erg lelijk, maar dat kun je gelukkig uitzetten en dat is verder een kwestie van smaak. Windows Update zorgt voor een unbootable systeem, dat moet ik nog oplossen maar zal een probleem van tijdelijke aard zijn. De ingebouwde speakers klinken zoals bij elke laptop afschuwelijk :)
De fans maken weinig lawaai, temperaturen heb ik niet gecheckt maar de onderkant wordt vooralsnog niet erg heet. De combo van super hardware en degelijke bouwkwaliteit maakten dit wel de beste keuze voor een laptop voor mij.

De BTO die je noemt ken ik niet, maar m'n collega heeft een eerder model BTO en die voelt met z'n bulky plastic behuizing toch wat minder degelijk, wordt vrij heet, maar heeft verder prima hardware erin zitten voor een uitstekende prijs. Als ik de BTO website bekijk is dit nieuwe model wel wat slanker, en met de GTX970m wordt 'ie misschien ook minder heet, ik durf het je niet te zeggen. Maar ik zou zeggen check deze gebruikersreview van een medetweaker: productreview: BTO X-Book 17CL62 review door Tijgert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:40:
Ik heb zelf de GS70 sinds twee weken en ben er wel over te spreken. Los van de prima hardware heeft hij een strak ontwerp, is lekker slank en ik ben erg fan van de metalen behuizing. Bouwkwaliteit voelt behoorlijk stevig aan, behalve het scherm (buigt een beetje als je 'm bovenaan vastpakt om open te klappen). Sowieso is het scherm matig: de kleuren kloppen niet (maar wellicht dat softwarecalibratie dit verhelpt) en de kijkhoeken zijn niet zo fraai. Toetsenbordverlichting vind ik erg lelijk, maar dat kun je gelukkig uitzetten en dat is verder een kwestie van smaak. Windows Update zorgt voor een unbootable systeem, dat moet ik nog oplossen maar zal een probleem van tijdelijke aard zijn. De ingebouwde speakers klinken zoals bij elke laptop afschuwelijk :)
De fans maken weinig lawaai, temperaturen heb ik niet gecheckt maar de onderkant wordt vooralsnog niet erg heet. De combo van super hardware en degelijke bouwkwaliteit maakten dit wel de beste keuze voor een laptop voor mij.
Het lijkt wel alsof je meer nadelen hebt met deze laptop dan voordelen (behalve de performance :D ) - als je opnieuw de keuze zou hebben om op dit moment een nieuwe laptop te bestellen, zou het dan wederom dezelfde zijn?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vidra schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:01:
[...]

Het lijkt wel alsof je meer nadelen hebt met deze laptop dan voordelen (behalve de performance :D ) - als je opnieuw de keuze zou hebben om op dit moment een nieuwe laptop te bestellen, zou het dan wederom dezelfde zijn?
Jazeker! Meeste nadelen die ik noem zijn voor mij totaal geen probleem, maar heb ik neergepend omdat het voor een ander misschien wel een rol speelt. Beeldscherm: ik heb een Eizo CG die kleurecht is (voor grafisch werk), dus dat hoeft de laptop niet te zijn, voor geluid heb ik losse speakers of koptelefoon, toetsenbordverlichting is alleen lelijk tijdens het opstarten maar schakelt daarna uit, Windows Update gaat vast wel een keer functioneren en, tja, beeldscherm had dus iets steviger gemogen, maar verder fantastisch apparaat.

Veel steviger dan elke andere laptop die ik ooit in m'n handen heb gehad (Macbook Pro's uitgezonderd, die hebben namelijk wel een sterker scherm dat niet buigt), en dat is voor mij in combinatie met de performance (en aansluitmogelijkheden) alles waard. En het ding ziet er slick uit, niet heel belangrijk, wel mooi meegenomen :)
Pagina: 1