HP laptop veroorzaakt grote brand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645650

Topicstarter
C.a. 4 jaar geleden hebben mijn ouders een HP laptop gekocht via iBood.

HP 15.6 Inch Dual-Core Notebook met HD LED Scherm, HDMI en Windows 7
Type: G62-a 18ED (WY074EA #ABH)

Afgelopen 2e kerstnacht heeft deze vlam gevat door oververhitting, de laptop lag onder een tafel, de tafel heeft vervolgens vlam gevat. Uiteindelijk is de begane grond van het huis is volledig verwoest door brand en rookschade. Wij zijn ternauwernood ontstnapt. De bovenverdieping is onbruikbaar door rookschade.

Het e.e.a. wordt uiteraard verzekerd door de verzekeringsmaatschappij. Ik vraag me echter af of de leverancier van de laptop verantwoordelijk gesteld kan worden. Of er op zijn minst mensen met een dergelijke laptop (als dit probleem vaker voorkomt) bericht kunnen worden?

Het feit dat de laptop via iBood gekocht is, doet mij sowieso niet zo goed. Ik zelf heb daar ook diverse producten gekocht en een aantal daarvan gingen na korte tijd in gebruik geweest te zijn vrij vlot stuk (zoals b.v. stofzuiger).

Ik hoop dat jullie antwoorden of tips hebben met te nemen vervolgstappen.

Alvast bedankt voor het meedenken.
http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs/23308/HP_156_Inch_Dual-Core_Notebook_met_HD_LED_Scherm_HDMI_en_Windows_7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 16:10
Je zegt dat die onder tafel ligt?
Maar op welke manier? stond deze nog aan ? stond deze stand-by kon die ergens zijn warmte kwijt?

Het is zeer vervelend wat er gebeurt is! Heb alleen iets meer informatie nodig!
Maar gelukkig hebben jullie het zelf wel overleeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:08
Allereerst wil je sterkte wensen met het opruimen van deze puinhoop! Is natuurlijk een ontzettend vervelend situatie, al helemaal tijdens de feestdagen.

Ik denk echter dat je op dit moment geen energie moet steken in het aansprakelijk stellen van iBood. De laptop is 4!! jaar oud, garantie heb je sowieso al niet meer. En weet jij wat er de afgelopen jaren met de laptop gebeurt is? Misschien heeft de adapter een slokje koffie gehad, kookwater van de pan tijdens het koken, noem maar op.

Nee dit is een gevalletje domme pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het lijkt me dat jou verzekering dit moet/kan onderzoeken. Alle schade wordt toch door hun vergoed? Als zij daarvan iets terug willen halen bij een fabrikant/leverancier is dat hun zaak

Edit
Lees nu dat het jou gaat om het voorkomen bij anderen...

[ Voor 15% gewijzigd door TripleQ op 30-12-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 14:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mijn ergste nachtmerrie! Heb niet voor niks een brandmelder op m'n PC liggen...

In ieder geval, ik denk niet dat je hier iets uit iBood kunt trekken, ze hebben weliswaar de laptop geleverd maar deze is toch al 4 jaar oud en bewijzen dat het aan hun ligt lijkt me nagenoeg impossible. Het zou in ieder geval wel goed zijn te onderzoeken wie zo'n laptop heeft en die mensen ook proberen te waarschuwen. Misschien weet HP meer?

Ik ben in ieder geval al blij dat jullie niks is overkomen, is het huis nog te redden?

[ Voor 15% gewijzigd door Kuusj op 30-12-2014 11:09 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07 16:01

Barrycade

Through the...

Ik snap dat je na zo'n vervelend incident op zoek bent naar een boeman.
Maar richt je energie op iets positiefs.
Zoals het weer bewoonbaar maken van jullie huis en het vervangen van alle schade.

Laptop batterijen bevatten vaak Lithium en dat kan een gevaarlijke stof zijn ivm brand. Dus wellicht is er door een defect dit gebeurt. Wat je dus zou kunnen doen is het informeren van iBood en HP onder vermelding van de gegevens van de laptop zodat zij kunnen kijken of het een individueel probleem is of dat het iets structureel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-07 22:54
kuusj98 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:08:
Mijn ergste nachtmerrie! Heb niet voor niks een brandmelder op m'n PC liggen...
Doe jezelf een groot plezier en hang hem boven je PC, rook stijgt en als je PC te warm wordt smelt je rookmelder eerder dan dat die afgaat op zo'n lage locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 14:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

MisterEagle schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:40:
[...]

Doe jezelf een groot plezier en hang hem boven je PC, rook stijgt en als je PC te warm wordt smelt je rookmelder eerder dan dat die afgaat op zo'n lage locatie.
Nou ja niet letterlijk, maar ik heb er sowieso 1 ophangen op het plafont en nog 1 aan de onderkant van m'n bureau geplakt.

Ben nogal een bangeschijter als het op zulke dingen aankomt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-07 22:54
kuusj98 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:46:
[...]

Nou ja niet letterlijk, maar ik heb er sowieso 1 ophangen op het plafont en nog 1 aan de onderkant van m'n bureau geplakt.

Ben nogal een bangeschijter als het op zulke dingen aankomt.
Dan is het goed :) Niet vergeten de batterijen regelmatig te testen! (Heb jaren bij de brandweer gezeten, je wilt niet weten hoe vaak we brandmelders tegen kwamen met lege of zelfs zonder batterijen)

@TS is stichting salvage hier niet bij gekomen als schade coordinator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:33

Nulnulnix

BOFH

Laptop ligt onder een tafel.
Dat roept vragen op:
* Van welk materiaal was de tafel?
* Hoeveel "ademruimte" was er tussen tafel en laptop
* Heeft de laptop aan gestaan en zo ja, waarom? (hier gaat alle elektronische apparatuur uit zodra het niet in gebruik is en al helemaal als niemand in de buurt is)

Je post doet mij het gevoel geven dat de laptop aan heeft gestaan, dan wel in stand-by/slaap modus heeft gestaan. Hierdoor kon hij de warmte niet kwijt, etc.
offtopic:
Dat doet me herinneren aan Philips TV's die spontaan in brand vlogen in stand-by mode..

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

HP recall. Misschien helaas een slachtoffer van een slechte kabel, of accu? Weet niet hoe het zit met de verzekering als dit het geval was.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Pagina: 1