Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HSDPA module installeren.

Pagina: 1
Acties:

• BDTS
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Beste mensen,

Ik kom er niet aan uit, van alles geprobeerd. Eerst drivers, dan de hardware geinstalleerd en andersom, verschillende drivers, maar nee krijg het apparaat niet aan de praat.
Het gaat hier om een interne modem in een alienware/dell laptop voor mobiel internet.
Het apparaat staat onder apparaat beheer dat deze goed is geinstalleerd. echter is er op geen enkele wijze mee te communiceren . . . .
Volgens de pc hulp van dell, is de kaart niet compatibel met windows 8.. . .
klopt/kan dit? of zijn hier misschien mensen die echt kunnen toveren met pc's? Ik ben benieuwd. :-)

Heeft iemand enig idee waar ik zou moeten zoeken? of iemand die online mee zou willen kijken middels teamviewer oid?

Alvast bedankt.
Grt Bart

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Het zou helpen als je iets specifieker bent dan "een interne modem" en "een alienware/dell laptop".
Maar ja, Dell is slecht met de ondersteuning van hun UMTS modules en dat komt omdat hun leveranciers dat zijn.

• BDTS
Bij deze extra info:
Laptop:
Alienware m11x r3
windows 8.1 64 bits.
ram: 6 GB
Intel i5-2467M cpu 1,6 GHz quadcore.
hybrid HDD 1 Tb

deze laptop heeft de mogelijkheid om een kaart/module in te bouwen zodat je contact kan maken met het gsm netwerk. aan de zijkant van de laptop zit een gleufje om een simkaart in te stoppen.

Deze module van qualcomm typo: (DW5620 (EV-DO-HSPA) Mobile braodband mini-card modem) heb ik onlangs toegevoegd en gepoogd te installeren.

In apparaatbeheer staat hij nu ook netjes onder modems, en hierin geeft de pc aan: dit apparaat werkt correct.
COM 2,
echter in de software van bv vodafone wordt aanegegeven: apparaat niet gevonden. . .

Als je meer info nodig hebt hoor ik het graag, kom zelf meestal redelijk ver met dit soort dingen alleen dit gaat me te ver.

Ik ben benieuwd, degene die dit ding werkend krijgt, krijgt van mij een krat bier naar keuze. Mocht je ver weg wonen dan maak ik het bedrag voor de krat naar je over! :-)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35
Zit er wel een verbinding tussen de simkaart houder en de rest van de laptop?

Bij bv een hp 6910p kun je wel een simkaart insteken, maar is er geen bekabeling tussen simkaarthouder en mini-pcislot aanwezig. net zoals dat er dan geen antenne kabels ingebouwd zitten.

Mijn ervaring met HSDPA (usb-)modems is dat vaak de provider software slecht werkt (meestal met simlock ook nog eens) maar dat de software vanuit de fabrikant, in mijn geval option en huawai, erg goed en eenvoudig werkt.

Heb je trouwens de mogelijkheid om tijdelijk een andere ssd/hdd in te bouwen met bv windows 7 erop? Dan kun je de windows versie incompatibiliteit uitsluiten.

• BDTS
Hallo Nachtnet,

Dat laatste is een goeie, dan zou ik de hdd uit een andere laptop moeten halen, maar dacht dat dat meestal niet werkte ivm andere drivers e.d.
Als er geen verbinding is tussen de sim kaart en de module dan zou hij hem toch alsnog moeten vinden, alleen dan met de melding: geen simkaart aanwezig.
Heb zelf wel het idee dat dit met elkaar verbonden is, je ziet o.a. in het sleufje de contactpinnetjes zitten, en deze laptop was toen ook te koop MET module, ze hebben hem hier dus alleen weg gelaten, het slot zit er al in.

Heb nl een externe, middels usb van de aldi, een Huawei, en die werkt idd prima, en geeft ook aan als er geen sim inzit.

Als ik bij apparaatbeheer onder eigenschappen, diagnostiche gegevens op instellingen opvragen klik: "de poort waaraan de modem is gekoppeld kan niet worden geopend.

Hij stond voorheen naast modems ook onder poorten, dit is nu weg, heb er natuurlijk teveel mee zitten kloten.
Toen kon hij wel communiceren maar het apparaat niet bereiken.

Is het een idee als een van jullie technici meekijkt via teamviewer? Als het niet teveel gevraagd is?

Grt Bart

[ Voor 11% gewijzigd door BDTS op 30-12-2014 14:50 ]

• BDTS
Kick, mmmm, niemand> :-(

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Staat er niks in je bios dat je aan moet zetten, iets van com poort activeren of zo?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• BDTS
Niet dat ik weet, in de bios staat hij wel als actief. Naast de bluetooth en de wifi, dat was voor de installatie niet zo.
Pagina: 1